Kirjoittaja Aihe: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)  (Luettu 3111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 232
607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« : 18.06.2014, 14:29:23 »
Auto: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6-automaattivaihteisto, 192 000 km).

Antaa vikakoodin P1335 - Nokka-akseleiden asento tuntematon, yhteneväisyys. Ei muita vikakoodeja. PPS:llä huomattu, että nokat eivät pahemmin säädy (35 ja 35 astetta). Toisen asento muuttuu hieman (35-37), kun antaa runtua. Ajossa ei tunnu epätavallisuuksia ja moottorin vikavalo ei pala. Ajoituksen solenoidiventtiilit eivät vuoda ainakaan näkyvästi öljyä, etummainen on vaihdettu muutama vuosi sitten jakohihnan vaihdon yhteydessä. Onkohan jako pielessä, vai solenoidi viallinen ja antaako/antaisiko jaon ollessa pielessä muita vikakoodeja?
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 523
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #1 : 18.06.2014, 17:36:48 »
Eli tyhjäkäynnilläkään eivät näytä 0:aa astetta? Pitäisi vaihtua aika jouheasti 0:sta 40:een asteeseen tyhjäkäynnillä kaasua polkaistaessa. Muistaakseni säätö aktivoituu jos kierrokset alle 4000 rpm ja moottorilta pyydetty momentti on yli 80% maksimista. Enpä usko että jako on pielessä, eiköhän antureissa tai johtosarjoissa ole syyllinen. Sinällään outoa, että molemmat ovat 'pimeänä'.

Benkku taisi aiemmassa viestiketjussa sanoa näiden olevan pulssin leveydellä ohjattuja, joten solenoidien ei pitäisi jämähtää tiettyyn asentoon ellei ohjaus niitä sinne pakota.
Peugeot 607 3.0 manual '01

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 232
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #2 : 18.06.2014, 19:50:30 »
Joo, tyhjäkäynnillä 35 astetta molemmissa. Johtosarjat on kunnossa, antaa eri vikakoodeja liitin irroitettuna.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 523
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #3 : 19.06.2014, 00:03:16 »
Vaikuttiko tuo moottorin käytökseen mitenkään kun oli liittimet irrotettuna? Ei kai tuossa oikein ole muuta mahdollisuutta kuin vialliset asentotunnistimet. Ainakin tuntuu kovin epätodennäköiseltä, että molemmista solenoideista vuotaisi öljy läpi säätömekanismiin, tai että molemmat VVT -mekanismit olisivat jämähtäneet samaan asentoon. Samalla logiikalla toki on epätodennäköistä että kaksi asentotunnistintakin menisi samaan aikaan rikki. Maadoittaisiko johtosarja jostain runkoon?

Kai tuossa on vielä se vaihtoehto, että jokin muu anturi näyttää aivan väärää arvoa, jonka takia ECU ohjaa nokat tuohon asentoon.
Peugeot 607 3.0 manual '01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #4 : 19.06.2014, 07:32:27 »
Kai tuossa on vielä se vaihtoehto, että jokin muu anturi näyttää aivan väärää arvoa, jonka takia ECU ohjaa nokat tuohon asentoon.

Juuri. Anturin liittimessä oli öljyä. Oliko se niin cone, että nokka-akselin etummainen asentotunnistin oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta (ei aktuaattori). Jos jotain positiivista, niin auton huoltohistoria on aukoton ja kuittipino tallessa  ;).
Moottori käy kun kello, liittimet irtikin. Ai niin, ralahtaminen kylmästartissa on loppunut, kun vaihtoi Castrolin FSD 0W40 ja Mannin 716/2 suodattimen. En tohdi ehjästä autosta ryhtyä purkamaan aktuaattoria, sorry cone  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 232
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #5 : 19.06.2014, 07:54:26 »
Taaempi asentoanturi ja etummainen solenoidiventtiili on tosiaan vaihdettu lähiaikoina. Voisihan sitä aloittaa uusimalla etummaisen asentoanturin (1920 AE, 62,00 €). Solenoidiventtiili oli arvokkaampi osa (1920 HE, 206,00 €). Käynnistettäessä ei tosiaan ralahda öljynvaihdon jälkeen.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 232
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #6 : 31.07.2014, 15:08:28 »
Sen verran päästy eteenpäin, että jako on kohdillaan ja vikakoodi pysyy päällä.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 15:21:42, kirjoittanut cone »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #7 : 31.07.2014, 15:30:12 »
Vika löytyy, harmittavan sitkeässä on...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 539
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #8 : 31.07.2014, 15:34:04 »
Kummasti vaihtelee tuon osan hinta. Minun 607aan kyseinen osa maksoi 200 euroa vaihdettuna peugeot merkkiliikkeessä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 232
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #9 : 31.07.2014, 15:56:34 »
On kyllä varsin mielenkiintoinen ja jännä oire.

Tuo oli Laakkosen hinta tuolle puikolle, en tiedä edes onko tämän päivän hinta. Vaihtohan on helpohko, taaemman kanssa pitää tosin irroittaa polttoaineletku ja johtimen kiinnikettä pitänee muokata. Imusarjaa ei tässä tapauksessa tarvitse irroittaa.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 539
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #10 : 31.07.2014, 16:57:23 »
Ei kai pa letkua irti tarvinnut ottaa. Johdon kiinnike vain leikata sivuleikkurills pois.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #11 : 31.07.2014, 17:02:20 »
Sen verran päästy eteenpäin, että jako on kohdillaan ja vikakoodi pysyy päällä.

Edelleen jako ei todennäköisesti ole paikallaan, säätökulman ollessa tyhjäkäynnillä luokkaa 35 astetta.

Nokka-akselin asennon tunnistava hall-anturi ei voi hajota niin, että näyttäisi väärää kulmaa. Anturi antaa pulssin raudan ohittaessa anturin tunnistinpään.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #12 : 31.07.2014, 19:42:42 »
Ehjään moottoriin verrattuna, lähtöasteet on 35 astetta molemmissa nokissa, kuten myös aiheen P1335 moottorissa.
Ihmeellistä, ettei kehuttu Järvenpään Kone pystynyt vikaa korjaamaan tai paikallistamaan  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 539
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #13 : 31.07.2014, 20:19:35 »
Minun autossa on tyhjäkäynnillä muistaakseni 36 astetta molemmissa. Ei vikakoodeja.
Peugeot 508 & Peugeot 607

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #14 : 31.07.2014, 20:38:36 »
35-36 välillä pomppii.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -