Kirjoittaja Aihe: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen  (Luettu 904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tonzq

  • Vieras
Auto: 1998 306 1,6 XR.

Kun vaihdoin startin ja sain tavarat takaisin kiinni, niin nyt, kun laittaa vain virrat päälle, niin ecu nakuttaa... Mikä olisi vikana?

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #1 : 09.07.2014, 20:10:02 »
Pieni muokkaus: nyt ecu ei nakuta mutta kierroksia lisää niin vikavalo syttyy ja auto meinaa sammua ja huomasin että ilmansuodatin kotelo on vähän auki eli olisiko niin että saa liikaa ilmaa ja tukehtuu sen takia??

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 135
  • pösöillä pääs(s)ee
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #2 : 09.07.2014, 21:15:18 »
Ilmeisesti ennen startin vaihtoa toimi normaalisti? Virta- ja maakaapelien kiinnitysten/kunnon tarkistuksilla vois aloittaa.
405 1.6 GLX -91 557tkm, 406 2.0 ST Grw -99 FL 391tkm, 405 2.0 GTX Style -95 75 444 km, projekti: 405 2.0 GTX Style -95 225 tkm

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #3 : 09.07.2014, 21:35:11 »
Tuli putsattua ja laitettua oikein ja kunnolla takaisin

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #4 : 10.07.2014, 11:30:42 »
Uutta tietoa: käynnistyy loistavasti mutta kun nostaa kierroksia 2000 niin auto sammuu eli tuntus tukehtuvan

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #5 : 10.07.2014, 12:23:27 »
Jonkun anturin liitin irti tai jotunut johdotus kenties sen startin ja rungon väliinkiin?
Kaikki irroittamasi ja ja takaisin kasaamasi uudelleen ja tarkkaan syyniin , ei siellä mitään muuta oikeastaan voi olla jos kerta ihan hyvin kävi ennen operaatiota.

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #6 : 10.07.2014, 12:43:15 »
Juu hyvin kävi ennen operaatiota.. täytyy ottaa suodatin boxi pois ja laittaa kansi kunnolla kiinni kun auki näytti olevan toisesta reunasta ja samalla kattoo onko kaikki piuhat ok

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #7 : 10.07.2014, 13:02:13 »
Niin , ja ei minkään välissä  ;)

Taisit muuten liikutella niitä läpivientiliittimiäkin kenties hiukan jotka ovat samanlaisia kuin on sillä ovienväleissäkin.
Ilmanputsarin putkistoa irroittaessasi? kuuluu ehdottomasti vuoden/parin välein tarkistettaviin ja putsattaviin paikkoihin kun todella hyvin ja helposti hapettuvat.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2014, 13:21:21, kirjoittanut ATS »

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #8 : 10.07.2014, 14:17:35 »
Täytyy katsoa kaikki läpi kun kyllä juu tuli niitä piuhoja pikkusen nyittyä kun startin otin irti eli voi olla että on joku liitin tms löysällä

Benkku

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #9 : 11.07.2014, 02:34:52 »
...kuuluu ehdottomasti vuoden/parin välein tarkistettaviin ja putsattaviin paikkoihin kun todella hyvin ja helposti hapettuvat.

Ei tarvitse tehdä kuin kerran, kun sen tekee kerralla oikein. Hapettumat pois elektroniikkapuhdistusaineella ja liitin täyteen sähköliitoksiin tarkoitettua rasvaa (dielectric grease) - tyypillisesti PPE pohjaista.
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyphenyl_Ether

Vaikka tällaista...
http://www.permatex.com/products-2/product-categories/specialized-maintenance-repair/electrical-system-maintenance/permatex-dielectric-tune-up-grease-detail

tai esim. Polysi PST-589...
http://www.polysi.com/polysidielectricgrease.htm
« Viimeksi muokattu: 11.07.2014, 02:39:33, kirjoittanut Benkku »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #10 : 11.07.2014, 02:38:33 »
Lisäksi noissa liittimissä tiivisteet (o-rengas) saattavat olla huonossa kunnossa tai puuttua kokonaan, joten ne uusimalla luotettavuus paranee.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #11 : 11.07.2014, 10:14:54 »
Aattelin vaihtaa kyllä vanhan startin takasin kun en saa selvyyttä mikä olisi ongelma.. vanhalla startilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #12 : 11.07.2014, 14:17:41 »
Olin ottamassa starttia irti niin huomasin että yksi liitin on poikki mikä tulee startin pulttiin laatikon puolelta ja piuha on kaksi keltaista.. olisiko siinä vika?

Tonzq

  • Vieras
Vs: 306 - Käyntiongelmat käynnistinmoottorin vaihdon jälkeen
« Vastaus #13 : 11.07.2014, 15:00:10 »
Siinähän se vika oli :D taas on auto kunnossa. Kiitokset neuvoista :) taas ollaan viisaampia :P