Kirjoittaja Aihe: 308 - Ei käynnisty (THP)  (Luettu 5661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

issuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #15 : 14.08.2014, 15:31:05 »
Tuo laite menee merkkiliikeeseen nyt, tarkistetaan tietysti onko kyse jaon sekoamisesta ja jos on niin vaihtoon tarvittavat osat. En usko että olisi karstoittumisesta kyse, vikakoodeja oli nakuttamisesta ja nokka-akselin asentotunnistimesta, joten nuo luulisi tarkoittavan jaon olevan pielessä. Puristuspaineita tosiaan pyöreät nolla kaikissa paitsi 4 sylinterissä n.2bar

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #16 : 14.08.2014, 16:34:18 »
Karstoittuminen aiheuttaa nakutuksen, venttiilit kantavat - karstaa lautasien tiivistyspinnoissa, jolloin niiden tiiviys on puutteellinen, eikä puristuspainetta muodostu.

issuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #17 : 15.08.2014, 08:39:13 »
En ala väittämään ennenkuin asia selviää, mutta jotenkin kuvittelisin että tuo venttiilien karstoittuminen niin pahasti, että painetta ei sylinteriin tule yhtään vie aikaa ja oirehtisi jo ennen lopullista sammumista. Tässä tapausessa oireita ei ollut aiemmin, yhdellä kertaa vaan käynnistyksen yhteydessä ei enään lähtenyt käymään. Lisäksi nakuttaminen perinteisesti taitaa johtua liian korkeasta puristuksesta eikä sen puutteesta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 446
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #18 : 16.08.2014, 00:00:37 »
Tuli vaan mieleen, että voihan se käydä vaikka joku venttiili kantaisikin ja käyntiinkin lähteä vaikka kahdellakin sylinterillä. Sen jälkeen ahdin kyllä nostaa puristuksia niissäkin sylintereissä, joissa imuventtiili kantaa. Sitten kun tarpeeksi moni venttiili kantaa, niin ei enää lähde edes käyntiin. Tuo nyt ihan arvailua ja Benkku varmaan tyrmää tämän ajatuksen samantien. Itsellä vaan tuli mieleen, että kun ahdetusta koneesta on kyse, niin mahtaisiko siellä sylinterissä tulla kuitenkin puristuksia heti kun ahdin vaan on yhtään mukana hommassa, vaikka imuvenat kantaisikin ja toisaalta jos ne pysyvät kokoajan vähintään raollaan, niin eikös ahdin silloin nosta puristukset jopa liian korkeiksi.

On näissä muiden ongelmissa se hyvä puoli, että saa säännöllisen epäsäännöllisesti muistutuksen siitä miksi ei pidä mitään THP-laitosta ostaa. Ei vaikka RCZ THP 200 tai RCZ R olisi kuinka himoittava laitos.

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #19 : 16.08.2014, 00:11:04 »
Niin, kaikki neljä kantaisi samaan aikaan karstan takia, jepjep.. :)
Toimin pahan ilman lintuna ja veikkaan lisää, löysä ketju on hakannut ylimmän ketjuohjurin irti (päällä poikittan) ja muovi tippunut jakoketjun väliin. Imuvenojen kohdilla on männissä lovet joten niiden vääntyminen on epätodennäköistä. Pakovenat vuotaa.

edit: jos kone kuulostaa tältä niin kannattaa ennakoida ennen kuin napsahtaa: https://www.youtube.com/watch?v=S9VAJgW2_F8
« Viimeksi muokattu: 16.08.2014, 00:16:47, kirjoittanut Jykke »
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 217
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #20 : 16.08.2014, 15:15:36 »
En kuullut tuossa mitään outoa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

issuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #21 : 01.09.2014, 21:57:14 »
Auto jälleen ajossa. Ketju poikki ja muoviset kiristysosat kappaleina, onni onnettomuudessa, venttiilit ihmeen kaupalla säilyneet ehjänä, eli jakopäärempalla tuli kuntoon. :)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 446
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #22 : 01.09.2014, 22:25:13 »
Mitenkäs kustannukset ja kuka maksoi?

issuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #23 : 02.09.2014, 08:16:36 »
Eipä tuosta saatu mitään hyvitystä tai sitten ei osattu riittävän hyvin vaatiakaan. 1400€ oli remontin hinta, joka sinänsä oli helpotus, pelko oli suuremmista vahingoista.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 689
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #24 : 02.09.2014, 10:12:28 »
Aika karua jos ketjujakopään kesto on alle 150tkm, jonka jälkeen joutuu itse maksumieheksi jos hajoaa :o
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #25 : 02.09.2014, 19:53:06 »
En kuullut tuossa mitään outoa.

Kuuntele matalaa höyrykoneelta kuulostavaa kalkatusta, se on se löysä ketju.
207 GT

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #26 : 02.09.2014, 19:57:48 »
Ihme juttu jos pakoventtiilit selvisi, jos kerran painetestinkin teitte ilman että nokat oli kyydissä mukana...
207 GT

Legge

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #27 : 04.09.2014, 10:19:54 »
Eipä tuosta saatu mitään hyvitystä tai sitten ei osattu riittävän hyvin vaatiakaan. 1400€ oli remontin hinta, joka sinänsä oli helpotus, pelko oli suuremmista vahingoista.

Ei ne väkisin rahaa ihmisille jakele ;) Toki ei ole myöhäistä tehdä kirjallista reklamaatiota myyjälle tai maahantuojalle.

issuj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #28 : 02.01.2015, 16:39:37 »
Ongelmat jatkuvat. Alla olevien koodien jälkeen jo tulpat ja puolat vaihdettu, vielä tulee 1 sylinteriin sytytyshäiriötä. Kesällä tehty siis jakopään remontti. Mistähän vikaa lähtisi vielä etsimään?

P1336 - Sytytyshäiriö havaittu - yhdessä tai useammassa sylinterissä
- Jatkuva
P1337 - Sytytyshäiriö tunnistettu - sylinteri 1
- Jatkuva
P1340 - Sytytyshäiriö tunnistettu - sylinteri 4
- Jatkuva
P0087 - Polttoaineen korkea paineensäätö.
- Polttoaineen yhteispaineputken paine liian alhainen
- katkonainen

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 217
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #29 : 02.01.2015, 18:38:44 »
Puristukset ja venttiilit varmasti kunnossa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99