Kirjoittaja Aihe: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi  (Luettu 1360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #15 : 15.08.2014, 07:16:04 »
Sopii ihan suoraan plug and play. Minä tein vastaavan muutoksen:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=67502.0
404, Expert, C3
2CV4

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #16 : 15.08.2014, 08:15:51 »
Hupsis. nytpä näitä psögöjä alkoi siunaantumaan pihalle.. naapuri kilometrin parin päästä kävi pihalla kauppaamassa -97vm 1.9td weigonia. reikä männässä (hänen mukaansa) ja pakuksi rekattu.. mutta siitä saisi elinluovuttajan molemmille. hintakin olisi aika lailla nimellinen.

Olenko ihan väärässä jos pikaisen hakututkimuksen jälkeen etupään/alustan osat ovat jokseenkin samanlaisia weigoneissa, oli kone sitten 1.6 bensa tai 1.9td?
(siitä saisi kesärenkaatkin, tuossa kun tuli mukana vain nastat. prkele)

(kunhan ei nyt pääsisi käymään kuin isäukolle..hänellä oli yhdessä vaiheessa pihalla 6kpl BX:iä, melkein koko malliskaala  ::) )
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #17 : 17.08.2014, 20:00:15 »
Tyhmästä päästä kärsii lompakko.

Huolimatonta työkalukäsittelyä ahtaassa autotallissa ja tuulilasiin nätti halkeama. Ja tietysti juuri keskelle kuskin näkökenttää.  >:(

Ajovalonpesurin vaihdoin ehjään, hetki meni kun keksin että miten sen *tanan tapin saa pysymään ylhäällä.

Tilattu: 10 x tattia maskin kiinnitykseen, 4.50€; maski (valkoinen) 22,95 ; purkki KRG-paukkumaalia+lakkaa 14,90 (saas nähdä mitä siitäkin tulee..).
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

zees90

  • Vieras
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #18 : 18.08.2014, 10:44:03 »
Tuon maskin maalaukseen sitten kunnollinen muoviprimeri pohjalle niin kestää siinä muovipinnalla paremmin.. Muuten saattaa lähtee muutaman vuoden päästä lohkeilemaan..

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #19 : 22.08.2014, 17:02:25 »
Kirkkaat umpiot olivatkin jämähtäneet kunnolla kiinni purkufarkkuun. Saanut jumpata niitä irti ihan liikaa..

On tuo hienon näköinen kirkkailla umpiolla ja vihreällä värillä  8)

Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

zees90

  • Vieras
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #20 : 22.08.2014, 19:22:17 »
Kyllä tuo kirkas umpio vaan on paremman näkönen, ja antaa paljon paremmin valoa ku tuo rihlattu..

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #21 : 26.08.2014, 12:32:32 »
Etupäätä purettu aikalailla. Työn alla on laittaa sumuvalot puskurin aukkoihin.
Pösön tyyliin kaikki muu onkin jo valmiina, itse sumuvalot vain puuttuvat  8) ( ja kiinnitysreiät valojen ruuveille..mutta sitä varten on porakone  :P )

Samalla tullut putsailtua noin 15 vuoden mutia ja mudaksi muuttuneita lehtiä, havunneulasia yms skeidaa vedenpoistorei'istä.
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

zees90

  • Vieras
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #22 : 26.08.2014, 13:57:08 »
Joo huomasin kanssa että edestä sisälokasuojien takaosat kannattaa välillä availla. Omassa oli melkein 10 litran sankollinen hiekkaa, lehtiä ja havunneulasia molemmilta puolilta yhteensä.. Onneks ei ollu vielä hapattanut..

kahe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #23 : 26.08.2014, 15:35:20 »
Kerronpa taas kerran, kuinka siskon korollassa vm. 84 oli täyttä multaa lokarin kaaren takaosa ennen ovea. Olikin sitten se ainoa ehjä kohta kyseisissä lokareissa tai lähes koko autossa. Happea ei päässyt enää mädättämään peltiä.

Aiheeseenkin, niin paljonkos tämä yksilö kustansi AVK:lta, jos sopii kysellä?
Ex Ford C-Max 1.6TDCi Titanium -11 kulutus
C4GP 2.0HDi+bmp -07
ex Ford C-Max 1.8 2004
ex 308 HDi110 FAP Sport 2Tronic -08käyrä
ex Xsara 1.6 -00

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #24 : 26.08.2014, 16:00:47 »
Hyvin loistaa lyhdyt..



Ei pitänyt kuin ruuvata lyhdyt paikalleen, katkoa yksi nippuside jolla virtajohto oli kiinni etutolpassa (sekä tietysti vaihtaa vilkkuviiksi).
Pitää käydä PiliPaliAutosta hakemassa kourallinen kumitatteja joilla sisälokarit oli kiinni, loppui kärsivällisyys niiden nyppimisessä  ::) ovat jossain lähipellossa..

AVK:n alkuperäinen pyynti taisi alussa olla yli 750e, omistajaa vaihtoi 200€:lla. Eli jokseenkin romiksen romuhintaan.
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

kahe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #25 : 26.08.2014, 22:05:12 »
Ei yhtään paha hinta/laatu/käyttösuhde.
Ex Ford C-Max 1.6TDCi Titanium -11 kulutus
C4GP 2.0HDi+bmp -07
ex Ford C-Max 1.8 2004
ex 308 HDi110 FAP Sport 2Tronic -08käyrä
ex Xsara 1.6 -00

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #26 : 27.08.2014, 10:35:08 »
Hyvä projekti aiheen mukaan. Peukkua katsastusleiman saamiselle  ;). Jarrut varmaankin huoltoa vailla...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #27 : 27.08.2014, 12:09:59 »
140tkm ajetuksi ei ollenkaan paha  8)

Tuossa kun purin tuota etupäätä niin samalla tutkittua tuli noita jarruja ja alustan muita osia, jarrulaikat ja -palat ovat vähän siinä ja siinä.
Väljää ei omilla nitkutteluilla tuntunut löytyvän, mutta sehän taas ei ole mikään tae ettei katsastussetä jotain keksisi..
Takajarrut siinä on rempattu kuittien mukaan edellistalvena.
Ilmastoinnin voisi käydä huollattamassa keskustassa.
Voisi joutessaan yrittää tohtoroida raitisilmansuodatinviritelmän paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2014, 12:19:16, kirjoittanut Wempula »
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #28 : 28.08.2014, 14:33:13 »
Kävi kylällä pakokaasumittauksessa, CO2-päästöt liian korkealla. Tilauslistalle lambda, pikaisen kyyläyksen jälkeen ei näyttänyt olevan bosch'in tekele pakosarjassa kiinni.

Muita huomioita, huoltokirjan mukaan jakopää on tehty ~15tkm ja 2v sitten, muut hihnat ja remmit viime syksynä. Nyt vaihdettu öljyt,suodattimet, jäähdyttimen nesteet sekä jarruneste.
Pakoputken takapää vähän helisee kylmänä mutta lämmetessään katoaa.

Edit: ei vaan voi ymmärtää miten sama tekele voi suomessa maksaa yli tuplasti sen mitä "saksalainen" (tai virolainen) jälleenmyyjä siitä veloittaa  :o
Parhaimmillaan (tai pahimmillaan) saa Boschin lambdan Delphin tai mikälie-mätänetin-kiinan-ihmeen hinnalla..
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 14:44:24, kirjoittanut Wempula »
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 306 - AVK:n pihalta käyttikseksi
« Vastaus #29 : 28.08.2014, 14:54:33 »
Aja kuumaksi ja leimalle. Toki anturin vaihto ei mene hukkaan. Kohtahan tuo on myyntikunnossa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -