Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 38727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

artsi

  • Vieras
Minä en oikeastaan pysty vastaamaan, kun autossani on kilometrejä vasta noin 5500. Ja se on bensa. Mutta pari juttua:
- Tuli kampanjakutsu ovien lukkojen tarkistukseen ja mahdolliseen vaihtoon. Minun autossani vaihdetaan oikean etuoven ja vasemman takaoven lukot. Luulisi, että nyt tilattavissa autoissa asia on kunnossa jo auton lähtiessä tehtaalta.
- CD-soitin ei useinkaan tunnista CD-levyä. Tämän pitäisi tulla kuntoon ohjelmistopäivityksellä, joka tehdään lukkojen vaihdon yhteydessä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 973
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kohta 45 tkm on takana 308 Puretech 130 manuaalilla, aikaa on palanut 13 kk, laitosta ei ole käytetty alun kolinoiden jälkeen korjaamolla kertaakaan, bensaa tankkiin ja ajoa. Joku pultti kampanja tehtin ekassa huollossa, muuten ei mitään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pajari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
ArtoR
Miten ovien lukot ovat oireilleet?  Omasta kulkineestani bensa 308 SW vm 2015  kuuluu joskus repsikan puoleisista, joko etu- tai takaoven maastosta ääni, joka on kuin keskuslukon napsaus, mutta kuuluvampi. Liekö sielä sitten jotain vikaa, ovet toimii kuitenkin ok. Ääni kuuluu hetken ajettuni, ja se ei ole samanlainen keskuslukon kiinnimeno ääni, joka lukitsee kaikki ovet ajon aikana, vaan liittyy johonkin muuhun?
Ja tuo kamppanjakutsu, tuliko pyytämättä, vai oletko jostain asian tiimoilta valittanut?
Pitänee tuo ottaa puheeksi huollossa joka on kohta ajankohtainen. Etuiskarit vaihtavat ainakin takuuseen kolinan takia.
Aiemmin oli pienestä käynnistysviiveestä, joka kulkinettani vaivasi, juttua. Nyt ilmojen lämmettyä sitä ei enää ole esiintynyt. Ihme juttu sekin?


« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 15:52:04, kirjoittanut Pajari »

artsi

  • Vieras
Autoni lukot eivät ole oireilleet mitenkään ja kutsu vain ilmestyi kirjeenä kotiin. Kannattaa kysyä merkkihuollosta.

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
308SW Puretech 130 Allure, kilometrejä n. 8800. Dieselistä paha sanoa, mutta ainakaan omalla kohdalla ei ole mitään ihmeellistä ilmennyt. Pieniä vikoja on ollut minullakin nyt tämä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=73266.0 ja ajoittainen navin / musiikkisoittimen buuttailu joka tuntuu liittyvän USB-liittimen käyttöön. Näihin ajattelin ensimmäisen määräaikaishuollon yhteydessä pyytää korjausta, koska eivät ole niin häiritseviä vikoja vielä olleet. Mutta koska nyt lukkokampanjan takia pitää huoltoon mennä, hoidetaan nuo samalla kuntoon. Itse lukoissa ei minullakaan ole ollut mitään oireita, syytä huoltokutsuun en tiedä.
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
No nyt on huoltokutsun ja parin muun asian tiimoilta auto käytetty pajalla ja lopputulos oli se, että mitään ei ole tehty. Ihan huviksenihan minä sitä autoa siellä käytän ja mielelläni menen toisenkin kerran samojen asioiden takia, vaikka hyvissä ajoin etukäteen oli sovittu ne kolme asiaa mitkä pitää tehdä ja minkään ei olisi siis pitänyt tulla yllätyksenä... Hohhoijaa. Ja vieläkään ei selvinnyt se syy miksi lukkoja pitää räplätä.

Navia / musiikkisoitinta ei voitu päivittää, koska "vika ei ollut päällä". Ei kai tuollainen satunnainen boottailu voi olla mitenkään päällä juuri sillä hetkellä kun sitä huollossa vilkaistaan. Yksinkertainen softapäivitys eikä voida tehdä, hienoa asiakaspalvelua. Tosin en tiedä auttaako päivitys ongelmaan, mutta mitäpä muutakaan tuolle voi tehdä kuin kokeilla... No etukäteen olin jo itse tehnyt netistä selvitystä mistä päivityksen saa, jos näin käy että virallista reittiä se ei onnistu ja päivitin systeemin nyt itse. Versio oli 5.2.C.R1 / CD: 26050 päiväyksellä 08-01-15 ja display version oli 31.1. Nyt on versio 5.4.B.R8 / CD: 26378 päiväyksellä 01-12-15 ja display version 32.00. Päivitys on todella helppoa tehdä itse, mutta kestää n. 20min jonka aikana auto on parempi pitää käynnissä. Eli homma menee samalla tavalla kuin karttapäivitys, mutta kestää pidempään ja näytössä on tovin aikaa sininen ruutu jossa näkyy päivityksen eteneminen. Näin se siis menee: http://youtu.be/RJdFRJoC5Cc. Toistaiseksi toimii hienosti, aika näyttää vieläkö kaatuilee.
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

artsi

  • Vieras
Minulle selitettiin Mäkelän Koneesta, että ensin täytyy testata, mitkä lukot autosta mahdollisesti pitää vaihtaa. Minusta on aivan ymmärrettävää, että huollossa ei ole lukkoja valmiina hyllyssä, kun ei ole yksiselitteisesti niin, että kaikki lukot pitäisi vaihtaa.

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Ja sama koskee niitä kolahtelevia etuiskareita, niitäkään ei ollut varastossa. Ymmärrän kyllä että varastot pidetään minimissä, mutta kun päivämäärä lyödään ajoissa lukkoon... Tietenkin pitää ensin varmistaa että vika on se mitä on epäilty, muta silti typerää touhua asiakkaan näkökulmasta ja se asiakkaan näkökulmahan pitäisi olla se tärkein, koska sehän se määrää sen palaako asiakas saman merkin / liikkeen asiakkaaksi jatkossakin. Taas säästetään väärässä paikassa. Mutta niin kuin sanoin tuolla palauteosiossa, tämmöistä se tuntuu olevan monella muullakin merkillä. Joskus jos löytyisi joku merkki jolla yhdistyy hyvä auto hyvään huoltopalveluun... Keskiluokasta siis.

Voisihan asian hoitaa niinkin, että annetaan ilmainen sijaisauto huoltojen ajaksi, takuuhommista kun on kyse. Helpottaisi asiaklaan elämää huomattavasti.
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Ei muuten ollut apua siitä navin / soittimen päivityksestä, tänään taas boottasi itsensä kun tökkäsin puhelimen USB-porttiin. Muuten kyllä tuntuu toimivan jouhevammin kuin ennen päivitystä. Onko muilla kaatumatautia ollut ja pitäisikö tästä oma ketjunsa tehdä? Huollosta on vaikea saada apua kun "vika ei ole päällä".
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Moni varmaankin on jo tiennyt, mutta Trafin sivuiltahan löytyy tietoa takaisinkutsuista: http://www.trafi.fi/takaisinkutsukampanjat#vclass=Henkilöauto&mark=&model=.

Lukkojen osalta kyse on siis tällaisesta: "Kyseessä olevissa autoissa rajallisessa määrässä ovien lukkoja saattaa olla valmistusvirhe, jonka vuoksi yhden tai useamman lukon sisäinen mekanismi saattaa jumittua. Tällöin yksi tai useampi auton ovista ei mene kunnolla kiinni tai seurauksena voi olla, että kyseisten ovien lukitus aukeaa tai kyseiset ovet aukeavat odottamatta. Toimenpiteessä etu- ja takaovien lukot tarkastetaan ja tarvittaessa ne vaihdetaan."
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Oma Peso (308 SW Allure 2015 Puretech) kävi juuri takuukorjauksessa, kun tuulilasinpesunesteet tulivat suurimmaksi osaksi pihalle täyttöputken kautta. Vain osa meni sisään... Lisäilin nestettä ihan normaalisti ja pönikän puolivälissä rupesin ihmettelemään, että miksi kenkä tuntui yhtäkkiä märälle. Sillon huomasin että tuulilasinpesunesteet valuivat etupuskurin suojamuovien alta pihalle.

Länsi-auto korjasi tämän vian takuuseen. Täyttöputki ja sen tiiviste vaihdettiin. Oletan että muillakin on ollut samaa vikaa, koska eivät Länsi-autossa edes katsoneet/tarkistaneet vikaa. Huoltotiskillä vaan todettiin heti, että em. osat pitää vaihtaa ja varattiin aika korjaukselle.  :D
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
On ollu. Jos liian väkisin avaa/sulkee korkin, niin alkuperäinen rakenne hajoaa...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Pajari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11

Noin jos ajatellaan että ajattelit automaattia, niin et välttämättä tarvitse lämmittimiä tai hanskoja koska ainoa todella ikävä ominaisuus manuaalissa on alumiininen vaihdekepin nuppi, ei tarvitse olla kovinkaan paljoa pakkasta kun se tuntuu ikävältä käteen. Mutta näillä ohjeilla ;)

Asian vierestä:
Onko kukaan vaihtanut tuota alumiininuppia johonkin ihmisystävällisempään malliin? Miten se on kiinni, nuljuaa jonkin kumiholkin varassa, mutta en ole uskaltanut riuhtasta kovempaa. Löytyneekö tarvikkeena esim. nahkapäälysteistä mallia vm.2015 308 SW malliin?
Siinä ei tarvitse olla sitä vaihdekaaviota, taisi olla viimeinen Pösö 404 rattiranstakalla, jossa se kaavio oli poikkeava, joten ilman sitäkin selviää? Siinähän oli 1 ja pakki samalla suoralla, jolloin "taitava" kuski katkoi kytkinakselin heijatessaan edestakaisin saadakseen talvella kiinni jääneen Pösön selville urille.

3nolla8

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 26
Asian vierestä:
Onko kukaan vaihtanut tuota alumiininuppia johonkin ihmisystävällisempään malliin? Miten se on kiinni, nuljuaa jonkin kumiholkin varassa, mutta en ole uskaltanut riuhtasta kovempaa. Löytyneekö tarvikkeena esim. nahkapäälysteistä mallia vm.2015 308 SW malliin?

 Meillä on vauvan tossut siinä nupin päällä talvella :) Likaantuu vaan aika äkkiä mut onneks niitä on kaksi niin voi toisen pestä aina valillä.
Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen.
2015 Peugeot 308 SW Allure 1.2 puretech 130

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
Vaihdetepin nuppeja löytyy ihan merkkiliikkeitä parilla kympillä toisenmallisia, omaani sellasen vaihdoin ennenkuin auto edes oli kilvissä. Lähtee vetämällä irti.

Kyllä kamppikset koskee kaikkia liikkeitä.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97