Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 38726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Samuk

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Auto: 2015 308 1,2 PureTech 130 (automaatti).

Oisko autoas kolhittu joskus keulasta ja korjattu huonosti? Itsellä ei sitten niin mitään ongelmaa.

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Ei ole kolaroitu. Olen auton ensimmäinen ja ainut omistaja tähän mennessä, joten historia on hyvin tiedossa... :) Muutenkin toiminut moitteetta valojen säätö sen ajan mitä auto on minulla ollut.(56tkm) No katsotaan mitä sanovat tuolla Länsi-autolla.
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Aina kun ajovalot laittaa päälle/tai menevät automaattisesti päälle pamahtaa näyttöön "Automatic headlamp height adjustment fault" ilmoitus :(

Auto menee ensi viikolla Länsi-autoon tutkittavaksi, mutta onko muilla ollut tällaista ongelmaa 308:ssa? Netistä löytyi vaikka mitä keskustelua asiasta, mutta useammin viittasivat vanhempaan 308:sin malliin tai muihin PSA:n autoihin.

Tähän päivitystä. Kyseessä oli jokin taka-akselissa kiinni oleva anturi, joka antaa tietoja auton asennosta ajovaloille. Tämä anturi oli irronnut. Uusi anturi on tilattu ja vaihdetaan huollossa, kuhan ovat saanet osan korjaamolle asti.

Laittoivat vielä vanhan anturin takaisin paikoilleen huollossa. Myöhemmin samana päivänä se ilmeisesti irtosi taas, koska virheilmoitus pomppasi näyttöön, kun hämärtyi ja ajovalot menivät päälle... 8)
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

maukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Jokos näihin PureTech- moottorillisiin 308 malleihin on foorumilaisilla ehtinyt kertyä kilometrejä luokkaa +100tkm?

Tämä 308sw tuolla kyseisellä koneella kiinnostaisi kovin, ja hirveästi positiivista tuosta koneesta on saanut lukea, mutta itselle auto tulisi käytettynä tarkoitus olisi pitää useampi vuosi. Mietityttää että kuinka tuo pikkukone jaksaa esim. välin 100-200tkm?

Tämä olisi itselle fiksumpi ratkaisu kuin HDI versio, mutta nykyisen HDI 110 sitikan hyvien kokemuksien jälkeen mietityttää tuo kestävyyspuoli, tuleeko puretechin kanssa ongelmia isommilla kilometrimäärillä? HDI on kyllä ollut itselläni ainakin erittäin luotettava peli. Näitä bensaturboja ei tuttavapiirissä ole kellään, ja tietoa sen kestävyydestä en googlettamalla löytänyt. Tai sitten näillä ei ole vielä ehditty rullailla isoille kilometreille.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 973
  • Kuolema kuittaa univelat...
Voisin kuvitella että se millaista ajo on ollut vaikuttaa aika paljon, jos pelkkää kaupunkia niin ei varmaan kestä yhtä hyvin kuin pelkässä matka-ajossa olleet. Kaikkien ahdettujen kanssa on hyvä pitää huoli huolloista ja hyvästä voiteluaineesta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

maukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Matkastahan nuo kilometrit itselle kertyy. Muutenkin tottunut tähän rauhallisen miehen autoon (grand picasso 1,6 hdi bmp) niin ajotyylikin sen mukainen. Nykyisessä alkaa olla sen 200tkm kellossa, ja hieman pienemmälläkin pärjäisi. Hakusessa lähinnä mukava, taloudellinen auto, jolla olisi miellyttävä taittaa pidempääkin matkaa, mutta ei olisi kaupungissakaan kuitenkaan liian iso parkkihalli-pyörittelyyn.

Tämä 1,2 puretech kyllä kiinnostanut sen julkaisusta lähtien. Vaikuttaa erittäin hyvälle paketille. Ja kun citroen ei tarjoa vastaavaa farkkua, niin olisi varmaan aika palata sisarmerkin syrjähypystä takaisin peugeotin pariin :D

Muita vaihtoehtoja, mitä miettinyt, on lähinnä hybridi-auris ja civic tourer dieselinä. Peugeot vaikutti noista vain omaan käteen mukavimmalta.


Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Itsellä nyt vajaa 100tonnia mittarissa ja taitaa olla ensimmäinen pyöränlaakeri menossa.

Toinen ajomäärän aiheuttama oire on maalien/massojen kuluminen helmoista, etulokarit asennettiin vasta äskettäin. Ei oikestaan muita juttuja mitä voisi kilsojen piikkiin laittaa. Ajo on ollut maantiepainotteista...

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 171
Millainen yhdistelmä on 308sw HDI 150 moottorilla ja automaatilla? Yleinen käsitys on, että HDI koneet on oikein huollettuna ok. Onko tässä HDI 150 versiossa mitään erikoista?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
Toimiva pakettihan tuo on, harvinainen kyllä, ei ole paljoa myyty. Liikkuu hyvin ja menee pienellä.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Baabel

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Onko uusikorisissa 308 (2014->) aina S&S koneesta riippumatta, esim. THP, Puretech tai BlueHDi? Ohjekirjan mukaan moiselle on joku nappula, josta sen saa pois, jos autossa sellainen on, mutta saako sen kokoaan disabloitua tai asetettua niin, että startatessa auto muistaisi, onko ominaisuus kytketty pois vai päälle ennen sammutusta?

Entä onko näissä jonkinlainen rengaspainevalvonta ja millaisella periaatteella se toimii? Onko kesä/talvirengastuksessa eroa, voiko/pitääkö ominaisuus kytketä pois tms. renkaita vaihtaessa tms? Varmaankaan ei voi olla niin typerä systeemi, että esim. talvirenkailla paineiden varoitusvalo palaisi kokoajan?

ei tarvi muuta renkaita vaihettaessa tehdä kuin painaa joko nappulaa näytöstä jotain "tire pressure" sit se kalibroi tai jossei oo näyttää käsittääkseni kuskin vasemman polven kohdalla rivistössä on sellai paineen kuva nappula.

Itsellä vaihto 16" ---> 15" rengas nii rupes herjaamaan että pitää kalibroida

vmoi73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Omassa 308 farkussa alkoi kuulua outoa narinaa auton takaosasta. Kuului, kun ajoi esim.kanttikiven tai hidastetöyssyjen ylitse. Kyselin asiasta Länsi-Autosta, ja sieltä ilmoitettiin että tehtaalta on tullut asiaan tiedote ( B3DW0105Q0 Versio 21 ). Sen mukaan takajousituksen poikkipalkkiin lisätään polyuretaanivaahtoa. Auto on nyt korjattavana, saa nähdä hiljeneekö.

Simeoni

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Mitä kokemuksia pösön dieseleistä joissa urea lisäaine? Miten toimii pakkasilla?

ttt

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Ei pakkasen vaikutusta huomaa mitenkään, ainakaan 35000 km matkalla autona 308 SW GT Blue HDI 180. Kovia pakkasia ei ole tainnut olla mutta -25 ... -30 astetta ei ainakaan vaikuta mihinkään.

Jani

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Auto: 2014 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure.

Tänään tuli viesti "Engine fault: repairt needed". Autossa ei kuitenkaan mitään vikaa tuntunut olevan. Huollossa katsoivat koodin liittyvän P0011 imunokka-akselin säädön magneettiventtiiliin, eivät kuitenkaan löytäneet siitä mitään vikaa. Nollasivat koodin ja sanoivat että tilannetta seurattava että uusiutuuko. Liekkö sitten pakkasesta vai mistä johtuvaa.

Kun googlasin tuota imunoka-askelia niin aikas lailla moottoriin se näyttäisi liittyvän. Onkos tuo moottorille erillistä pidempää takuuta vai kuuluuko sekin tuohon 3v takuuseen? Vähän kyllä kylmettää jos moottoriongelmia tulee heti kun takuu loppuu.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2018, 13:27:49, kirjoittanut Jani »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 973
  • Kuolema kuittaa univelat...
Meillä edellisessä vaihdettiin juurikin imunokka-akselin säätöventtiileistä, tuli kolme kertaa tuo sama häly, toisen huollon jälkeen vaihtoivat osan. Sittemmin ei auto enää meillä ollessaan samaa hälyä antanut.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2018, 14:21:15, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.