Kirjoittaja Aihe: 607 - Sytytyspuolat (V6)  (Luettu 2838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MajorTom

  • Vieras
607 - Sytytyspuolat (V6)
« : 11.02.2015, 09:21:22 »
Auto: 2004 607 3,0 V6.

Doddii, kun lämpötila-asiat on saatu kuntoon, on aika seuraavien murheiden. Autoon on parin kuukauden sisällä vaihdettu kaksi sytytyspuolaa ja tänä aamuna meni sitten kolmas (ja mahdollisesti neljäs). Ovat menneet kesken ajon, eli moottorin vikavalo on syttynyt, anti pollution fault -ilmoitus napsahtanut ruutuun ja yksi pytty (tänään tosiaan ehkä kaksi) ovat tippuneet pois pelistä.

Onko sytytyspuolilla tapana loppua näin - osapuilleen samoihin aikoihin - vai onko mahdollista / todennäköistä, että niiden palaminen johtuu jostain muusta kuin ikääntymisestä?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 125
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #1 : 11.02.2015, 10:07:01 »
Vanhenevat vaan samoihin aikoihin, tasaista laatua siis  8)

Kannattaa vaihtaa kaikki puolat kerralla kun alkavat kuolemaan, pääsee loppujen lopuksi helpommalla.

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 277
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #2 : 11.02.2015, 10:21:44 »
Ja vaihda tulpat tai ainakin varmista sopiva kärkiväli.
-jarno

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #3 : 11.02.2017, 17:22:27 »
Auto: 2003 607 3,0 V6 (4HP20-automaattivaihteisto).

No ehtihän tätä ongelmatonta autoilua olla jo lähemmäs 1.5kk, tänä aamuna auto kylmiltään käyntiin ja koko kone kalisee ja heiluu tyhjäkäynnillä sekä antipöllöä pukkaa monitoiminäyttöön.

PP2000 antoi joitain  koodeja ja nelossylinterin puolaan viittaa, eli tietysti imusarjan alta mennyt.. Ja rekisteröintikatsastus sopivasti maanantaille varattu heti kun asema aukeaa..

Just tässä pakkasessa halusinkin mennä vaihtamaan puolia ja irrottelemaan imusarjaa.. Vai kehtaisko tuolla ajaa pari kilsaa,  että pääsis lämpimään talliin? 
Saab 9-5 2.0T XWD Aero - 11, Saab 9-5 TTID Aero, BMW 535d -11

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 851
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #4 : 11.02.2017, 17:28:37 »
Viidellä pytyllä pystyy ajamaan kun ajaa varovasti ja pienillä kierroksilla. Kannattaa vaihtaa aina kaikki puolat ja tulpat kerralla imusarjan alta niin ei tarvitse ihmetellä hetkeen. Nuo etupuolen puolat vaihtelee vaikka lennosta...
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #5 : 12.02.2017, 14:12:54 »
Nyt on pakkasessa laitettu "uusi" puola paikoilleen, ja pakkanen ei varmastikaan auttanut myöskään sen kanssa, että kaasuläppäkoteloon tuleva huohotinletku hajosi neljään osaan irroitettaessa. Muuten oli helppo homma, mutta toi hemmetin huohotusletku jonka takia piti kesken kaiken lähteä motonettiin..

Ei uskaltanut sen enempiä lähteä repimään kun tuntui muutkin kovamuoviputket olevan kovilla huohotussysteemiin liittyen, niin liittimiin jätin muovit päälle, mutta itse kovamuoviputken leikkasin muuten pois ja laitoin 12mm bensaletkua motonetista päälle ja klemmarilla kiinni.

Nyt taas pökö rullaa, vikakoodit kävin äsken nollaamassa PP2000:lla ja eivät syttyneet uudestaan ja kone käy erittäin nätisti, mutta saas nähdä kuinka kauan.
Laitoin nimittäin käytetyn puolan, joita tuli neljä Sitikan mukana, eli eiköhän tota irroittamista kohta pääse harjoittelemaan uudelleen. Ei mielestäni ollut niin isotöinen juttu, että olisin jaksanut vaihdella yhtään ylimääräistä puolaa/varmuuden vuoksi vaihtaa kaikkia. Tonhan tekee vaikka tien reunassa jos tarve tulee, puolia siis mukaan konttiin  ;D
Saab 9-5 2.0T XWD Aero - 11, Saab 9-5 TTID Aero, BMW 535d -11

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 811
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #6 : 12.02.2017, 17:24:22 »
Voihan tuon tehdä niinkin että vaihtaa taakse kaikki kolme uutta kerralla ja käyttää sitten aina ylijääneitä käytettyjä etummaisessa kannessa. On se vaan silti mukavampi vaihtaa puola etummaiseen kanteen  ;) No minä kai olen päässyt vähällä kun kolmen vuoden aikana vain kakkos sylinterin puola on pitänyt vaihtaa..
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #7 : 15.02.2018, 21:55:10 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (ES9A, AM6-automaattivaihteisto).

Mistä tietää onko puolavika ja mikä puola?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 630
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #8 : 15.02.2018, 22:14:28 »
Vikakoodeista näkyy sylinterinumero. Tai sitten osta uusi puola ja käy eturivi sylinteri kerrallaan sen avulla läpi. Jos ei korjaa käyntiä, niin eturivin kaikki puolat takariviin ja lopuille taas testaus. Piti joskus soveltaa tuolla tavalla kun puola hajosi reissussa.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #9 : 15.02.2018, 22:23:29 »
Torque-ohjelma paikallisti omassa oikean hajonneen puolan. Piti vain hoksata, että järjestys lasketaankin hebrealaisesti oikealta vasemmalle; kännykän kertoma 3-sylinteri onkin 1. vasemmalla edessä.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #10 : 15.02.2018, 22:39:07 »
Vikakoodeista näkyy sylinterinumero. Tai sitten osta uusi puola ja käy eturivi sylinteri kerrallaan sen avulla läpi. Jos ei korjaa käyntiä, niin eturivin kaikki puolat takariviin ja lopuille taas testaus. Piti joskus soveltaa tuolla tavalla kun puola hajosi reissussa.

Pitäneekö ostaa kolme puolaa kun tulpanvaihto on joka tapauksessa ajankohtainen? Jos toisella testerillä saa ensin tietoa irti.

Onko joku merkki mikä hyvä tai mitä varoa?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 125
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #11 : 15.02.2018, 22:58:42 »
Varoa kannattaa ainakin kaikkia NoName-Shittejä, noita myydään välillä mm. Motonetissa. Eli kannattaa tarkistaa ennen hankintaa, että puolassa on jokin kunnon merkki, esim. Valeo.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #12 : 16.02.2018, 15:09:04 »
Yleensä takarivin puola on saanut itseensä, koska ovat kuumemmassa paikassa (terminen rasitus).
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #13 : 16.02.2018, 15:55:02 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Sytytyspuolat (V6)
« Vastaus #14 : 16.02.2018, 16:06:00 »
Kun muljautin sen kumisen laipoitetun hatun puolan päästä (jousi tipahtaa helposti), niin se alkuperäinen valkoinen eristerunko oli selvästi ruskahtava toisin kuin muissa, joissa värjäytyminen oli vain lievää.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894