Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 48309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #75 : 02.07.2016, 23:18:15 »
Omin silmin nähty ja merkkihuollossa sanallisesti vahvistettu, kahdesta eri paikasta. Eihän noita montaa ole, mutta myytyihin THP165:siin verrattuna monta.

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #76 : 02.07.2016, 23:28:40 »
Vaimon veljen THP156 (508sw 2012, 98tkm) Päätti hajota jakopäästään kaupan pihaan tuossa muutama viikko sitten. Ketjun kiristin oli pettänyt.
Oli ihailtava nähdä, miten jälkimarkkinointi tällä merkillä toimii, voin kertoa että ei todellakaan mene näin noillapremium merkeillä täälläpäin ainakaan.
Auto vietiin ensin normikorjaamolle, mutta sieltä oli soitettu varmuudeksi ESS-autotaloon ennen mitään toimenpiteitä. Sieltä oli samantien tilattu hinuri hakemaan auto sinne auto tutkittavaksi. Seuraavana päivänä oli soitettu että joo, takuuseen menee ja uus moottori tulee. Missään vaiheessa ei pienelläkään sanalla yritetty syyllistää asiakasta. Nyt on auto entistä ehompana pihassa, koneessa 2v takuuta ja kulut asiakkaalle oli nolla euroa.
Tämä oli niitä 5v takuulla olevia autoja ja autoa oli huollettu muuallakin kuin merkkiliikkeessä, eli ryhmäpoikkeusasetuksen sallimalla tavalla.

Toisin siis meni kuin muutama tietämäni Audi ja VW paikallisella merkkiliikkeellä.....
Meneehän näitä niistäkin, isän 3v vanhasta 1.4TSI  Golf Plussasta esimerkiksi 48tkm kohdalla....
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 454
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #77 : 03.07.2016, 09:24:39 »
Näinhän se meenkin kun takuu voimassa. Jos kilometrejä olisi ollut yli 100tkm ja käyty vieraissa niin olisi jäänyt maksettavaa... Moottorilla ei ole takuuta jos asiakas ei ole maksanut siitä mitään. Takuu aikana vaihdettu takuu osa ei jatka takuuta, eli alkuperäinen 5v/100tkm voimassa.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #78 : 03.07.2016, 09:43:40 »
Joo, takuun saamisen edellytys on että syntyy kauppasuorite, jos saa uuden osan takuuseen, eikä maksa mitään niin osan takuu ei ole 2-v, vaan jäljellä oleva alkuperäinen takuu.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 337
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #79 : 03.07.2016, 10:04:22 »
Näin mäki sen oon itekki sisäistäny mutta näin oli joku sanonu. Todnäk väärinkäsitys mutta eipä sen väliä, kestää se sen kaks vuotta ainakin.
Ja nimenomaan juurikin noin sen asian PITÄISI mennä kaikissa tapauksissa, mutta ei vaan mene.
Itse en ole kovinkaan kranttu automerkkien suhteen mutta viime vuosina tullut huomattua että varsinkin Audilla (VV-auto) homma mene käytännössä lähtökohtaisesti niin että tuotteessa ei vikaa ole vaan aina on kyse käyttäjän virheestä. Sitten "goodwillinä" voidaan riitatilanteessa tarjota 50% hyvitystä.
Mutta joo, tää ei oo enää THP ongelmaa niin en jatka offtopicia enempää, pointti vaan siis se että PSA merkkiorganisaatiot kyllä hoitaa vastuunsa asiakaslähtöisesti  näissä laatuongelmissa ihan eri tasoisesti kuin vaikkapa VAG laitteiden maahantuoja. Niin monta "sotaa" oon saanut olla todistamassa viime vuosina, mutta pösö/sitikkapuolelta ei ole tiedossa yhtään riitatapausta.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 338
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #80 : 08.07.2016, 21:58:25 »
Vuosien varrella? Eihän tuo uusi jakopää ole ollut kuin reilun vuoden olemassa....

Tullut näköjään kirjoitettua vähän omituisesti. Eli näihin autoihin syksyllä laitettu uusimmat roippeet ja nyt jo rallatta iloseen. Edellisillä roippeilla pääsivät pitemmälle.

Oba

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #81 : 08.07.2016, 22:06:46 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 70 000 km, käyttöönotto 5/2013).

Nyt voinee sanoa, että tuttu jakopään rallatus on palannut. Korjatulla päästy aika tarkkaan vuosi ja n. 25 tkm. Bonuksena viime kesän korjauksessa sössittiin jotain ja autoa joudutiin käyttämään vielä uudelleen korjaamolla sen vuotaessa alleen huomattavasti öljyä. Virallista diagnoosia mulla ei vielä ole, mutta huoltosopimus on voimassa, joten sen piikkiin menee.

Korjauksen lopputulos ei ihan onnistunut ole, jos korjatun kesto jää huonommaksi kuin tehtaan alkuperäisellä versiolla. Tämä on korjattu heinäkuussa 2015.
Peugeot 508 SW Active 156 THP

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 338
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #82 : 08.07.2016, 22:39:49 »
Kyllä se korjaus on onnistunut jos kesti jopa 25tkm! Tehtaan uudet osat nyt ei vain kestä edes sitä mitä aikasemmin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #83 : 09.07.2016, 00:23:40 »
Jos 70 tkm:n kohdalla on vasta toisen kerran tarvetta jakopään korjaamiselle, niin tuohan kestää paljon paremmin kuin mitä THP 150 kesti. Minulla oli siinä vaiheessa THP 150:ssä jakopää laitettu jo neljä kertaa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #84 : 09.07.2016, 06:56:41 »
Samassa ajassa ei olisi laitettu vielä kertaakaan jakohihnaa, eikä ketjut/jakopäät kestä bmwn omissakaan koneissa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 204
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #85 : 09.07.2016, 14:18:33 »
Miten mielestänne pitäisi suhtautua noihin sivulla http://www.etuners.gr/peugeot-citroen-thp-engine-maintenance-servicing-101/ oleviin ohjeisiin, joiden mukaan osia pitäisi uusia/puhdistaa seuraavasti?:

  • Lambda-anturit vaihtoon 80.000km-120.000km välein
  • Imusarjassa ja ahtoputkessa (? boost pipe) olevien paineantureiden puhdistus 30000 tkm välein
  • Ketjunkiristin - aina kun alkaa rallattaa kylmänä
  • Imuventtiilien puhdistus 50.000-60.000km välein
  • Termostaatin vaihto 70.000km välein
  • Tulpat 30000km välein
  • Bensapumppujen vaihto 100.000km välein
  • Polttoainesuuttimien (injector) tarkistus ja puhdistus  60.000km-80.000km välein
  • Turbon pesä vaihtoon 60.000-80.000km välein (halkeamien vuoksi)

Noista ainoastaan tulppien vaihto kuulunee huolto-ohjelmaan (?), tosin en tiedä onko sekään ihan 30000 tkm välein.

Onko tuossa vähän hifistelyä vai vaatiiko tuo mylly tosiaan noin paljon ylimääräistä huoltoa pysyäkseen kunnossa?
(
Kröh...
)

Olen nyt päästellyt kohta 140 tkm Opelin (Fiatin) dieselillä eikä sille ole tarvinnut tehdä muuta kuin rutiinihuollot. Alkaa mietityttää että olisiko sittenkin pitänyt tilata C4 Picasso BlueHDI 120:llä eikä e-THP 165:lla, huolimatta siitä että nykyään tulee paljon lyhyttä kaupunkiajoa ja vuodessa enää vain 15-16 tkm. (Halusin vaihteeksi bensakoneen, koska nykyään hiukkassuodattimen puhdistus käynnistyy aina huonoimmalla hetkellä, juuri silloin kun tyypillinen ajoni päättyy ja pitäisi pysäköidä.)

Onkohan tuo lista pätevä jos auto rankemmassa käytössä? Mutta noista voin ainakin allekirjoittaa että karstat hyvä puhdistaa ~60tkm välein, korkeapaine bensapumppu 100-120tkm välein ja samalla vesipumppu. Tulppien kesto riippuu myös ajosta ja ainakin itse huomasin ison eron oliko käytössä NGK vai Boschin tulpat. NGK halvempi ja kärkiväli alkaa kasvamaan nopeasti.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #86 : 13.07.2016, 14:22:44 »
Onko mikään 508:n bensamoottori kestävä? Tässä unelmoinut 607:n vaihtamista 508:n.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 454
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #87 : 13.07.2016, 14:48:11 »
Kaikkihan ne on jos on tottunut saksalaiseen laatuun  8) Kaikki siis suhteellista.... VTI 120 lienee toimivin.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #88 : 09.08.2016, 14:24:20 »
Auto:  2011 508 THP156, joskin kone ja turbo tehdasuudet vuosimallia 2016.

Onko kenellekään muulle vielä suoritettu tuota THP-koneen kampanjapäivitystä moottorinohjaukseen? Oma auto kylläkin Citroen, mutta siihen tuo päivitys tehtiin. Tämän jälkeen moottorinlämpö on alkanut seilaamaan kahden ylimmän pykälän väliä, ja OBD-palikan kautta lämmöt liikkuu 92-98 välillä aiemman 102-106 sijaan. Eli onko koneen lämpöjä laskettu päivityksessä vai elääkö termostaatti omaa aktiivisempaa elämäänsä nykyään?

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #89 : 11.08.2016, 09:01:21 »
Kenelläkään ei tietoa tuosta moottorilämpöjen muuttumisesta? Vai onkos tässä THP-koneessa edes sähköistä termostaattia?