Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)  (Luettu 3590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

veitrem

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #15 : 20.08.2018, 20:55:17 »
Minulla oli sama vikakoodi pari vuotta sitten (P1335 + P0346). Pitkällisten etsinöjen ja kokeilujen jälkeen syyksi paljastui juurikin tuo nokka-akselin päässä oleva 4-sakarainen holkki / hammaskehä, josta anturi asentoa lukee. Holkki oli irronnut taemmasta nokka-akselista (se on kiinni lämpösovitteella, liimalla tms) ja pyöri siellä omia aikojaan.

Korjauksena osan hitsaus MIG:llä nokka-akseliin neljästä kohdasta, ja hyvin on toiminut sen jälkeen.
407 Coupe 3.0 V6 vm. 2006

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 997
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #16 : 21.08.2018, 07:13:15 »
Hyvä korjausvinkki problemaattiseen vikaan. Eräs porasi reiän ja laittoi lukitukseksi putkisokan. Miten ajoititte sakarapyörän takaisin kohdalleen? Iterointimenetelmääkin käytetty.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benoit

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Vikakoodi P1335 (V6)
« Vastaus #17 : 23.10.2018, 16:06:14 »
Auto: 2004 407 3,0 V6.

407:ssa piisaa harmeja, mutta inhottavin saattaa olla tämä ES9A- moottorin valmistusvirhe, minkä seurauksena imunokkien säätö ei toimi ja moottorista tulee käyttökelvoton - mikäli joku osaajista ei löydä vikaan oikeaa korjaustapaa. Plagun tapa poistaa vikailmoitus auttaa katsastuksessa, mutta ei palauta moottoria kuntoon.
Muutama omistaja on onnistunut ja kiitos että ovat tästä  postailleet; sakarapyörän oikea asento on löytynyt sattumalta taikka kokeilemalla, sitten on porattu taikka hitsattu. Oman 407:n kohdalla ei vielä ole onnistanut.

Tässä tilanne: sekä kulma-anturit että säätösolenoidit on uusittu, molemmat nokkien kannet avattu ja sakarapyöriä on yritetty liikuttaa naputtamalla - eivät liiku. Hihnapyörissä tuntuu jousimekanismi toimivan. Oskilloskoopilla näkyy, että nokkien epäaikaisuus on muutamassa kuukaudessa lisääntynyt. Diagnoosiohjelman mukaan ajossa toinen nokka ei säädy lainkaan.
Onkohan joku tutkinut tarkemmin hihnapyörien säätömekanismia? Miten toimivuus testattaisiin?
Ei tunnu ollenkaan järkevältä tilailla näitä pyöriä (Puolasta n 200€/kpl), saatikka nokkia (Saksasta n 500 €/kpl ilman hihnapyörää)! Käytetyn moottorin ostossa on riski, että omistaa pian tuplasti viallisia nokkia.

Onko mitään keinoa esim irroitettuja nokka-akseleita vertaamalla löytää ehkä liikahtaneelle sakarapyörälle oikeaa asentoa? Toivotaan että lisää tietoa ja kokemuksia saataisiin käyttöön - enkä liene ainoa ongelmamoottorin omistaja!
Nykyiset: Peugeot 607 2,2 HDI -01, 407 V6 autom -04
Aikaisemmat Peugeotit: 407 V6 -04, 605 SRI-91, 605 V6 SV-95,
 605 V6-98, 505 6 kpl, 404, 304, 305, 504
Muut: Alfa 159 JtdmQ -09