Kirjoittaja Aihe: 508 - Maali irtoaa etupyöräkoteloiden reunoista ja helmasta  (Luettu 10324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Meillä 508 110tkm ajettu vm. 2011 eikä mitään ongelmaa.  Roiskeläpät olleet uudesta asti edessä ja takana.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 399
Noniin. Eilen laitettiin original- roiskeläpät paikoilleen. Alle ensin epoksipohjamaali ja pintamaali. Työn suoritti Veho Vauriokorjaamo Tre. Hinta 40€ takalokarin maalauksen yhteydessä (parkkipaikkakolhu).
Siisti lopputulos, mutta voisihan nuo olla ylemmäskin nousevat kumiset. Mutta mennään nyt noilla, tyhjää parempi.  :)

Olen oikein tyytyväinen tähän korjaukseen. Ei tuo iso ja kallis vaiva ollut laittaa. Tosiaan kaareen kannattaa vielä pensselillä laittaa kiveniskumassaa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 399
Sori, jäi mainitsematta että tuo edellisen kommenttini lainaus oli 508 - Ruostesuojaus, lokarit ja roiskeläpät -aiheesta. Kannattaa tsekata se, hyviä vinkkejä. :)

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=61592.0

Tosiaan ed.main. 40euroon sisältyi muutaman neliösentin maalaukset helmojen päissä ja kulmapalojen/roiskeläppien asennukset Vehossa muun maalaustyön yhteydessä. Piti tuo homma itse tehdä mutta tuli sopivasti muuta maalaustarvetta niin tekivät samalla. Kannattaa tuon lisäksi vetää lokarin kanttiin kiveniskumassa pienellä pensselillä, vanha konsti. Jos haluaa noiden pysyvän pitkään nättinä. ;)

Nuo kulmapalat istuu ihan nätisti ja suojaa tuon kriittisimmän kohdan hyvin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Olisiko kiveniskusuojateipistä apua joissain kohtaa koria, jos ei halua maalailla tai ruiskutella mitään suoja-aineita joka kohtaan?

http://www.motonet.fi/fi/tuote/413026/Kiveniskuteippisarja-kirkas

Kiveniskuteippi on ihan hyvä. Itse maalautin omasta autostani syöpyneet helmojen alanurkat ja laitatin samassa yhteydessä niiden päälle 3M-kiveniskuteippiä. Samalla teipillä jatkettiin n. 30cm lokarin kaaren takareunaa ylöspäin ja lopuksi asennettiin alkuperäiset "roiskeläpät". Saa nähdä miten tuo tulee kestämään. Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen etureunan maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2017, 08:03:35, kirjoittanut Hexy »
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 999
  • 407 3.0 V6 Sport
Autolla on ajettu vasta 120tkm ja helmojen maalipinta oli kokonaan lähtenyt.

Kuvassa auto on hieman kurainen. Johtuu Suomen kesästä ;)

Miten rajasivat maalauksen, että huomaako suditun/ruiskumaalauksen ja lakka päälle? ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Hexy

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Ei tarvinnut vielä maalata kuin helmaa. Teki hävittämällä rajan roiskeläpät alle.
Peugeot 508 2.0Hdi Allure 140 FAP ja kaverina
Audi TT Quattro 165kw

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
Ulkomailta saa tilattua paremmat roiskeläpät

Mitkäs tuohon kannattaa taakse hankkia ja mistä? Edessä on ne tehtaan omat pienet läpät ja hoitanevat asiansa mutta taakse voisi jotkut myös hankkia vaikka hiekkateitä tuleekin harvemmin ajeltua...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 127
  • 206 -07, 406 -98 ja 508sw 2.0 Hdi 163 -13
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi 163 Allure.

Meille vuoden -12 SW tuli "maalta" Haminan hiekkateiltä ja 80tkm ajettuna siinä oli jo valmiiksi sinkit näkyvillä ja maali kuoriutuneena - ei siis kuluneena. Maalautin ne pikkupajalla ja ajattelin asfalttiautoilijana asian olevan selvä, mutta ei. Nyt ne siistittiin jälleen (massa, maali, lakka ... luulisin) ja iskemien suojaksi leikattiin tuulilasinpesunestekannusta leikatut erittäin kauniit roiskeläpät, jotka ovat kiinni lyhyillä isokantaisilla ruuveilla "villakankaisessa" lokarissa.  Seuraavaksi e-baysta tilaukseen oikeat roiskeläpät. Yksi vaihtoehto on tietysti myös tuo kiveniskemäteippi, jota joku mainostikin. Siihen täytyy tutustua.

Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Reilun kaksi vuotta jaksoin noita katella, enkä saanut itse aikaiseksi korjata. Laitatin sitten samalla ne ns. roiskeläpät eli helmojen päätyjen suojat, kun auto oli taas maalarilla. Kolme viikkoa sitten maalattiin lokasuojan kaaret ja helmojen päädyt, kun oli maalit kuluneet ja lohkeilleet pois ja vain sinkit näkyvillä. Eihän se kestänyt viikkoakaan, kun oli sinkit näkyvilllä uudelleen auto olikin tällä viikolla neljä päivää taas pajalla. Korjasivat maalauksen ja nyt laitettiin ne suojat samantien paikalleen. Kalliiksi tul tuo korjaus nyt, mutta elämä on.

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Auto: 2011 508 1,6 VTi (135 700 km).

Mulla on vissiin jo korjattu nuo kohat ku eri sävy noissa reunoissa /kulmissa mut kinni pysyy maali laitoin eteen kuiteski nuo pikku läpäreet kulmien suojaksi. 8)
Takana on pikkasen kivet hakanneet puskurin ala nurkkia ,mut ku muovia en oo ottanu niistä ressiä.
Täytyy hankkia meikki kynä ja paikata sillä.

makek

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Missä pk-seudulla kannattaa korjauttaa noita pösön helmoja? Onko suositella kohtuu hintaista ja riittävän osaavaa puljua? Vuosimalli on 2012 ja ajettu n.260tkm.