Kirjoittaja Aihe: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen  (Luettu 5456 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« : 26.07.2015, 15:38:31 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi Allure (89 000 km).

Silloin tällöin vaatii useamman kerran tämän "jumpan"; kytkinpoljin pohjaan ja starttinappulan painaminen ennen kuin käynnistyy. Onko teillä muilla ollut samansuuntaisia ongelmia? Liittyykö näiden toimenpiteiden suoritusnopeuteen vai ihan vikaan? Teenköhän asiat liian hätäisesti ja tämä loistava tietotekniikka ei vain ehdi mukaan, joka tapauksessa olen muutaman kerran kaipaillut perinteistä avainta...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

matkalahna

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #1 : 07.08.2015, 15:35:33 »
Itse olen huomannut, että vaatii hetken pidon pohjassa (ehkä 1-2 sek tms.). "Pikapainallus" ei starttaa autoa. Mistään ei ole vielä myöhästynyt tuon takia :)
Vuodesta -86: 205 XR, 405 1.6, 405 GRI, 405 GRI, 405 GTX, 405 GTX, 406 2.1 TD, 406 2.0 HDI, 406 2.0 HDI, 406 2.0 HDI, 407 2.0 HDI, 407 2.2 HDI Bi-turbo,
508 Allure 163 FAP, Audi A6 2.0TDI (CVT), Audi A6 TDI (S-tronic). Tallissa Honda 1300 Pan European 2010, Tuutti 1973, Honda CBR1000RR Fireblade

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #2 : 07.08.2015, 20:49:53 »
Joo, olen itsekkin pitänyt kyllä starttinapin pohjassa mutta tämä liittyy johonkin muuhun aiemmin mainitsemaani. Ehkä harjoituksen puutetta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #3 : 02.11.2015, 21:43:23 »
Noniin, nyt kun olen tullut jo paremmin tutuksi tuon 508:n kanssa niin totean että vaatii toisinaan ja varsinkin kylmällä säällä useamman sekunnin starttinapin painamisen. Kyllä se sitten lähtee!
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 613
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #4 : 02.11.2015, 22:05:06 »
Voisko olla vaan hehkutusaika joka tuota käynnistystä kylmällä koneella viivyttää? Näin ainakin itselläni toimii vastaavan tekniikan omaava 508, hyvän tovin ehtii odotella napin painalluksen jälkeen ennen kuin lyö koneen tulille.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #5 : 02.11.2015, 23:05:20 »
Siis painalluksen jälkeen? Hassua, kyllä meillä tuo käynnistyy vain pohjassa pidettynä.
Mutta joo, pääasia että tietää mitä tekee, kesälläkin vaatii kyllä joskus sen 2-3sek.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 810
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #6 : 03.11.2015, 07:13:03 »
Pitääkö noissa pitää sitä nappia tosiaan pohjassa että pyörittää starttia?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 613
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #7 : 03.11.2015, 08:30:59 »
Ei ainakaan minulla tarvitse, kertapainallus riittää. Kytkinpoljin luultavasti tulee pitää pohjassa niin kauan kunnes auto on käynnistynyt, pitääkin joku päivä testailla kunhan on riittävän kylmä.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #8 : 03.11.2015, 09:25:11 »
Kyllä meillä pitää pitää pohjassa kunnes hörähtää. Tottakai myös kytkin on pidettävä pohjassa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #9 : 03.11.2015, 09:40:44 »
Kuulostaa aika sivistymättömältä jos pitää painaa kokoajan. Kyllä yleensä autoissa missä nappi riittää kertapainallus jopa jo Lagunassa 2001  :D
404, Expert, C3
2CV4

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #10 : 03.11.2015, 13:29:50 »
Niinpä. Tähän on vaan totuttava että tietotekniikan lisääminen eri toimintoihin saa ne toimimaan hieman hitaammin. Xu- koneisen avainta ei tarvinnut kuin käyttää sadasosa sek. niin auto oli käynnissä. Ei sillä että sitä nyt muuten kaipailisin. Täytyy tuosta huollossa mainita.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 141
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #11 : 03.11.2015, 17:53:01 »
Eiköhän siinä jotain vikaa ole. Täällä ainakin kertapainallus riittää. Auto sitten hehkuttelee tarpeen mukaan.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #12 : 04.01.2016, 10:38:04 »
Käytin huollossa 1 kk sitten, ei mitään vikaa starttaustoiminnossa, koska ei antanut vikakoodia. Pitkä on "hehkutusaika" edelleen, pitäisi muistaa kokeilla tuo kertapainallus ja pitää kytkin pohjassa, tulee vaistomaisesti pidettyä nappia pohjassa kunnes käynnistyy. Muutaman sek. se vie, ei sinällään mitään ongelmaa minulle.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #13 : 04.01.2016, 11:10:43 »
Jossain ohjelmaversiossa on tullut käynnistykseen viive. Pitää odottaa, että mittaristot käy ääriasennossa ja takaisin nollille. Ennemmin ei anna käynnistää.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 305
Vs: 508 - Käynnistysnapilla käynnistäminen
« Vastaus #14 : 07.02.2016, 11:17:23 »
Ongelma ratkaistu: 2 hehkutulppaa oli pimeänä, kaikki 4 uusittiin ja hehkureleestä vikailmoitus, sekin vaihdettiin. Nämä vikailmoitukset tulivat esiin vasta kun auto ei käynnistynyt -27C pakkasessa.
Nyt lähtee käyntiin kun vain käyttää sormea starttinapilla, myös pakkasilla.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)