Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 GTi  (Luettu 23523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ves_ku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #45 : 03.02.2018, 11:07:23 »
Onko GTI:stä pidemmän aikavälin käyttökokemuksia? Hiukan tekis mieli tollanen hankkia.
Vieläkö edustajilla on koeajopelejä? Jokin aika sitten näitä oli pari nettiautossa myynnissä ja ilmeisemmin toinen ainakin oli useammassakin koeajossa nähty Coupe Franche väritteinen. Eniten kiinnostaa moottorin huollon tarve kun ei ole ihan tavanomaisimmasta päästä iskutilavuus / teho suhteeltan.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #46 : 03.02.2018, 16:22:08 »
Onko GTI:stä pidemmän aikavälin käyttökokemuksia? Hiukan tekis mieli tollanen hankkia.
Vieläkö edustajilla on koeajopelejä? Jokin aika sitten näitä oli pari nettiautossa myynnissä ja ilmeisemmin toinen ainakin oli useammassakin koeajossa nähty Coupe Franche väritteinen. Eniten kiinnostaa moottorin huollon tarve kun ei ole ihan tavanomaisimmasta päästä iskutilavuus / teho suhteeltan.

THP270:ssä on huoltoväli on sen 20 tkm ja joka huollossa vaihdetaan sytytystulpat. Määräaikashuollon tarpeesta eroaa THP208:sta, että huoltoväli on tippunut 30 tkm:stä 20 tkm. Tällä hetkellä minulla ei ole varmaa tietoa siitä, että onko maahantuonnilla esittelyautona 308 GTitä. Mutta ainakin vielä parisen viikkoa sitten tälläinen oli olemassa.


Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

ves_ku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #47 : 03.02.2018, 17:40:22 »
Entä kuinka moottorin yleinen luotettavuus. Onko paremmalla vai huonommalla tolalla laiskempiin sisaruksiinsa verrattuna. Onhan samaa konetta tietty ollut jo RCZ:ssa ettei nyt ihan ensimmäisiä ole laatuaan 308:ssa. Joku tuossa autossa vaan kiehtoo, ehkä eniten säyseä ulkonäkö jonka sisälle on kätketty melkoinen voimanpesä.

Pitää kait laittaa koeajovarausta peugeot.fi:n kautta josko se järjestyisi. Tosin kevättä se olisi ehkä odotettava jos meinaa saada testistä jotain irti. Siittä noi sportit hiukan ongelmallisia, että käytettyjen markkinoilla on varmasti jokalähtöön poljettua ja toki niitäkin jotka on asiallisella käytöllä olleet. Millä ne vaan erottaa onkin eri juttu.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #48 : 03.02.2018, 18:25:06 »
Ennen kun tuli itse tehtyä ostopäätös tuosta omasta kulkineesta, niin tuli vähän taustatukimusta tehtyä. Käsityksen mukaan on aika harvassa on ollut ongelmat näissä tehokkaammissa THP:eissä. Ymmärtääkseni myöskin näissä on rakeenteellisia eroja THP150-sarjan ja THP200-sarjan välillä. Että esimerkiksi jakopääongelmia ei ole tullut vastaan samassa mittaluokassa mitä noissa tehottomammissa on esiintynyt.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

ves_ku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #49 : 03.02.2018, 21:13:37 »
Ihan hyvä jos näin on. En itsekkään nyt ihan mahdottomia moitteita kyseisestä koneesta ole kuullut vaan paremminkin on vastaan tullut jopa ylistystä. Onhan RCZ 270 pistänyt aika hyvin kampoihin jopa aika paljon tehokkaammille ja arvokkaammille "laatuautoille" eikä tulos ihan huono 308 GTI:n kanssakaan ole ollut ;)

Toki huolehtimisen kanssakin lähtökohdat on hiukan eri leirissä. Eiköhän tällaisen sportti pösön ostajat jo lähtökohtaisesti ole hiukan eri asenteella liikkeellä huoltojen ja mahdollisten murheiden suhteen. En ainakaan itse oleta, että tällainen menisi mitään tekemättä saman kuin vastaava bluehdi dieselillä, mutta en nyt sitäkään sulata että olis ihan jatkuvaan pajalla. Tietty verrokkien määrätkin on myös aika eri tasoilla. Massa mallin kanssa muutamakin kiukkuinen thp kuski saa tilanteen näyttämään pahalta siinä kuin se harvassa oleva thp 270 kuski nieleskelee pienet ongelmat eikä niitä palstoilla julista.

Lohduttominta tässä on se, että kuume vaan nousee. Liekö jälkitautia kun ei tuosta edellisestä auton vaihdosta ole vielä ees vuotta kulunut. Suurin ongelma kuitenkin lienee, ettei tällaisessa autossa ole mitään järkeä kun nyt ajossa on C5 farkku niin sen tiloja tulee aika äkkiä ikävä.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 430
    • CitiX Oy
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #50 : 04.02.2018, 12:47:46 »
Kai sitä voi vähän lohduttautua tiedolla että 308 vielä suht järkevä tiloiltaan jos nyt verrataan vaikka rcz aan :D
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 171
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #51 : 06.02.2018, 00:25:22 »
RCZ R:n ja 308 GTI:n koneet ovat eri versiot. Ensimmäinen on Euro 5, kun jälkimmäinen on Euro 6. Jos noita kahta koria vertaa tuolla koneella, niin kyllä R on se hauska auto ja GTI on vain vähän tehokkaampi perheauto ja kummassakin on pakoäänet pidemmän päälle tarpeettoman äänekkäät. Lyhyillä etapeilla ei niin häirinnyt, mutta Pariisi-Tukholma välillä alkoi joissain välissä riepomaan se R:n pärisytys.

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 184
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: Peugeot 308 GTi
« Vastaus #52 : 06.02.2018, 19:44:15 »
No joo, nää on niitä makuasioita :) Kyllä itsellä sai myös 308 GTI suupielet hymyyn koeajossa, hieno auto.
Sekä 308 GTI:tä ja RCZ R:ää on tullut koeajettua radalla ja normaali liikenteessä.
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16