Kirjoittaja Aihe: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat  (Luettu 25373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ou812

  • Vieras
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #15 : 03.03.2016, 21:29:23 »
Peugeot puhuu itse tässä "real-world fuel economysta", miten tuon nyt sitten haluaa tulkita.

Itse tulkitsisin niin että tuon on ajateltu olevan paljon lähempänä sitä lukemaa mihin keskivertokuluttaja pääse ajelessaan kuin nuo "verokulutukset". Toki kyllähän moni kertoo pääsevänsä noihin virallisiin lukemiin käytännön ajossa mikä hieman ihmetyttää tämänkin jutun perusteella.

Kuluttajalle on hankala vertailla auton kulutusta etukäteen jos toinen valmistaja kaunistelee virallista lukemaa 10% ja toinen 60%, käytännön kulutus itse kunkin ajotavoilla ja olosuhteilla tietty selviää kuitenkin vasta kun auto on hankittu ajeltu ne muutamat tankilliset.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2016, 21:34:44, kirjoittanut Ou812 »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #16 : 03.03.2016, 21:29:43 »
Testattu maantiellä todellisen liikenteen seassa ilman korin saumojen teippaamista ja muuta falskia (joka on muuten sallittu siinä aiemmassa yhä voimassa olevassa normissa).




Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #17 : 03.03.2016, 21:43:02 »
Suomessa on muuten löytynyt Peugeotistakin päästöjä ja kulutusta parantava lisälaite.
http://media.tori.net/image/medium_660/27/2777730993.jpg
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 996
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #18 : 03.03.2016, 21:51:30 »
+ eikö ollut matkatavaraakin kyydissä ja montako matkustajaa?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #19 : 03.03.2016, 21:53:26 »
under real-life driving conditions, notably with passenger and luggage loads, road gradients, and use of air-conditioning systems.
Peugeot RCZ HDI FAP

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #20 : 03.03.2016, 22:17:13 »
Sotkee kyllä pahasti auton aerodynamiikkaa noi mittalaitteet, ei vastaa siis todellisuutta...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 104
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #21 : 04.03.2016, 05:58:43 »
Normi on normi salli se nyt mitä tahansa, se on sama kaikille. Todelliset kulutuslukemat on jokaisen omia ajamia.

Sinänsä kyllä olem iloinen että yritetään tehdä normi joka vastaa enemmän normaalin ihmisen ajamista.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2016, 15:09:40, kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #22 : 04.03.2016, 08:22:40 »
Testattu maantiellä todellisen liikenteen seassa ilman korin saumojen teippaamista

Eihän se saumojen teippaaminen mitään auta kun ei auto mihinkään siinä testihallissa liiku :) Jarrudynoon laitetaan valmistajan ilmottava ajovastus ja menoksi (näin sen olen käsittänyt)

Nykyinen normihan ei tosiaan kerro muuta kuin arvon että voi vertailla autoja keskenään (pois lukien vw  8) )
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #23 : 04.03.2016, 08:27:19 »
Sama käsitys minullakin on ; EU-kulutussyklin mukaiseen normitestiin valmistaja toimittaa ajovastustiedot; siinä on testin heikkous.
Sinänsä sykli ei minusta Suomen nopeusrajoitusoloissa ole niin kovin epärealistinen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #24 : 04.03.2016, 08:29:30 »
Buusba, luin tuon jostain (edit: ANE) juuri tuon teippaamisen ja lisäksi auton öljyt laimennetaan laittamalla polttoainetta sekaan ja lisäksi poistetaan radio. Ja se mistä luin tuon ei ollut mikään mielipide vaan taisi olla Automotive News Europe jossa kritisoitiin aiempia testimenetelmiä. Onko se sitten totta on eri asia. Lehdet, vääristelevät tietoja.  ;D
Peugeot RCZ HDI FAP

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 065
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #25 : 04.03.2016, 08:55:15 »
Kyllähän lehdet vääristelevät tietoja. Ainakaan pienemmissä lehdissä toimittajat eivät voi millään olla kaikkien alojen asiantuntijoita. Niinpä puhutaan renkaiden vaihdosta vaikka tarkoitetaan pyöriä jne. 

Ou812

  • Vieras
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #26 : 04.03.2016, 13:34:34 »
Se vääristelevätkö lehdet tai toimittajat tai eivät vääristele tietoja ei liity tämän ketjun aiheeseen mitenkään. Peugeotin itsensä julkaisemista tiedoista on kyse.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 104
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #27 : 04.03.2016, 15:17:38 »
Nykyinen normihan ei tosiaan kerro muuta kuin arvon että voi vertailla autoja keskenään

Juuri tätä tarkoitin, kun normi on sama kaikille niin normilla itsessään ei ole merkitystä, koska ainoa tavoite on pystyä vertaamaan autoja keskenään.

Se jos joku HDi120 kuluttaa 2 l/100 enemmän kuin toisella normilla ei todista yhtään mitään mistään huojaamisista sun muista hölmöilyistä. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä Puretech kuluttaa myös 2 l / 100 enemmän, lopputuloshan on se että kulutusero pysyy litrassa (matka-ajo). Ja noin oman kokemuksen mukaan tuo litra on varsin realistinen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #28 : 05.03.2016, 09:55:35 »
Eihän se saumojen teippaaminen mitään auta kun ei auto mihinkään siinä testihallissa liiku :) Jarrudynoon laitetaan valmistajan ilmottava ajovastus ja menoksi (näin sen olen käsittänyt)

Buusba, löysin sen mistä kirjoitin.

ANE Automotive News Europe http://www.autonews.com/article/20160126/OEM11/160129905

Lainaus
Research results

Research carried out for the European Commission has already showed emissions spouted by vehicles on the road are 400 to 500 percent higher than on the test bench. Defeat device software to make diesel engines appear far cleaner than they are have been illegal in the EU since 2007.
Altering carbon dioxide emissions in cars can be achieved via a variety of engineering tricks to reduce fuel consumption such as switching off air conditioning and improving aerodynamics by removing wing mirrors and taping up doors.

Although unethical, such practices are not illegal.

Under the proposed system, the EU is seeking to break cozy relations between carmakers and the laboratories they hire to test their new vehicles by introducing a non-direct payment mechanism to increase the independence of testing bodies.
Well before the VW scandal broke last September, change was under way as the Commission sought to implement "real-world" testing, bolstering artificial laboratory tests with technology to monitor how much new cars emit driving on roads.
But attempts to enforce that legislation have been delayed by industry and member state lobbying, and many members of the European Parliament expect approval of these proposals will meet even stronger opposition.
"You can expect that it will be attacked heavily by the member states because it boils down to giving away sovereignty to Brussels," Green member of parliament Bas Eickhout said.

Vähän kuten verosuunnittelu, epäeettistä mutta valitettavasti ei vielä kiellettyä.
Peugeot RCZ HDI FAP

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: PSA tulee julkaisemaan autojensa todelliset kulutuslukemat
« Vastaus #29 : 05.03.2016, 11:05:58 »
Sama käsitys minullakin on ; EU-kulutussyklin mukaiseen normitestiin valmistaja toimittaa ajovastustiedot; siinä on testin heikkous.
Sinänsä sykli ei minusta Suomen nopeusrajoitusoloissa ole niin kovin epärealistinen.



Tästä näkee miten hyvin normi toimii (ei toimi). Lienee noin 5sekuntia se aika kun autoa ajetaan(suomen) moottoritie vauhtia. Maantie ajonkin keskinopeus on luokkaa 60km/h. Lisäksi näkee hyvin miksi nykyisin sammutusautomatiikka vähentää normikulutusta niin paljoa. Pysähdyksiä on todella paljon ja ne on pitkiä.  Kiihdytykset on todella hitaita, 0-70km/h kiihdytykseen käytetään 20-30 sekuntia. Oli ehkä sillon 70 luvulla realistinen luku kun tämä normi on suunniteltu.

Onhan tämä tuleva normi jo parempi. Jo siinäkin mielessä että siellä ilmastointia pidetään päällä yms kikkailut on poissa.




Minä ajoin 308 se puretecillä 30tkm, sen matkan keskikulutus oli luokkaa 5,8-6,0 L/100km.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97