Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin vaihto  (Luettu 1648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouna

  • Vieras
407 - Moottorin vaihto
« : 05.11.2015, 13:02:51 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (DW10BTED4, AM6-automaattivaihteisto, DAM 10661).

Moottorista hajosi yksi imupuolen hydraulinen nostaja noin 450 tkm kohdalla. Venttiili poikki ja hirveä kolina/ tärinä ja auto tietty sammui suoraan ajosta. Tilasin sitten moottorin joka oli manuaalilootalla varustetusta autosta. Homma ei mennyt niin kuin siellä S:llä alkavassa paikassa. Lohko erilainen vs. vanha kone. Aikamme korjaamon kanssa asiaa pähkättiin ja saatiin kuin saatiinkin kone sovitettua laatikkoon. Kaikki pultit nyt kiinni "soveltamisen" jälkeen ja kylmä rinki prs alla. Muuten kone kyllä toimii ja siitä oli valmiiksi tulpattu egr ja tuntuu huomattavasti ripeämmältä kuin vanha kone. Ja termostaatti kotelo piti vaihtaa koska tuoreessa koneessa oli sähköinen ja vanhassa manuaalinen joten piuhoja ei ollut. Kerron tämän vain esimerkkinä koska haulla en löytänyt asiasta mitään. Korjaamo olisi tietysti voinut verrata lohkoja mutta jakopää + hehkut yms. vaihdettiin ja vasta kiinnilaittaessa huomattiin ettei pultitus mene samalla lailla autovaihteisto koneessa ja manuaalivaihteisto koneessa. Mutta loppu hyvin osaavan korjaamon ansiosta ja nyt odotellaan kestääkö "sovellus".

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #1 : 05.11.2015, 13:50:17 »
Täysin ohi aiheen, mutta miten AM6-laatikko on kestänyt, kuitenkin mittarissa näyttää olevan miehekkäät lukemat? Oletko vaihtanut öljyjä ja kuinka tiuhaan?

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 523
  • Motion&Emotion
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #2 : 05.11.2015, 18:47:39 »
Saanen udella paljonko ajettu vaihtomoottori on?  :)
Peugeot 406 2.0 HDI 540tkm

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #3 : 08.11.2015, 16:07:08 »
Everton, AM6 eli Aisin Warner TF80SC on kestänyt erittäin hyvin, öljyt vaihdettu aiempien 2 omistajan toimesta säännöllisesti tiputtaen, ei huuhdellen. Itse vaihdoin vasta huuhtelemalla. 80 tkm vaihtovälillä on pelattu koko auton iän ajan. Kyllä kestää loota etuvetoisessa kun muistaa öljynvaihdot. Kauhutarinoita syntynyt/ syntyy koko ajan koska laatikko "sealed for life" useissa merkeissä, ja nelivedoissa loota ei oikein kestä huoltamallakaan.

407sw 1.6HDI, "uusi" kone ajettu himpan yli 200 tkm. JPL, kiitos ;)

Nyt kun selviäisi vielä ilm. suuttimen naputus yli 1800rpm niin hyvä olisi. Pystyykö testerillä sopeuttamaan suuttimet pikkuviriecuun? Sattuisiko kenelläkään olevan tietoa? Sain neuvon Jenniltä joka tuttu monelle foorumilaiselle mutta itse en ainakaan tajua miten homma tehdään...

-PETTERI-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #4 : 03.04.2019, 07:20:30 »
Auto: 2005 407 1,8 (85 kW).

Olen ostamassa projektiksi 407:n 1,8 85 kw moottorilla vm. 2005, josta on jakohihna katkennut. Olisi tiedossa 2007 mallin 407:n moottori joka on sitten 92 kw. Voinko mitenkään korvata nykyistä moottoria tuolla 92 kw mallilla, onko jotain ratkaisevaa eroa noilla? Sopiiko apulaitteet ym. vanhasta koneesta? Mites moottorinohjaus?
Peugeot 407 -05
Citroen C5 -09

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 396
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #5 : 03.04.2019, 20:31:45 »
En tiedä noista koneista mutta ne voi olla hyvinkin erilaisia moottorinohjausta myöten. Myös jarrujen katsastus voi olla ongelma kun tehoa tulee lisää. Mutta jospa joku tuntisi noita moottoreita, voisi selvitä.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #6 : 03.04.2019, 20:57:33 »
Samat jarrut molemmissa, sähköisäs voi tulla ongelmia

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 312
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #7 : 03.04.2019, 21:33:34 »
Kokeilemalla selviää, tuskin on suurta eroa. Jos laitat autojen VINnit, niin vertailen PSA Service boxista kriittisiä komponentteja.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 280
Vs: 407 - Moottorin vaihto
« Vastaus #8 : 04.04.2019, 15:15:15 »
Yhdistetty aiempaan viestiketjuun.

TEMP_POISTETTAVAKSI
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).