Kirjoittaja Aihe: 607 - Käynnistyy huonosti (V6)  (Luettu 1652 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AJH63

  • Vieras
607 - Käynnistyy huonosti (V6)
« : 07.12.2015, 19:38:55 »
Auto: 2004 607 3,0 V6 (automaatti, DAM 9719).

Mikähän taas tuli, kun kylmänä ja lämpimänä starttauttaa niin kovin? Vain tiuhalla kaasun painelulla se suostuu käynnistymään, sitten käy varsin tasaisesti, jotain pientä nikotusta aina välillä, muttei aaltoilua

Taisi olla pahaksi, kun kokeilin ottaa töpselin siitä ilmanoton mötikästä pois,siinähän se kurkkukin on.Siitä kuului ilkeä vinkuminen virta kytkettynä. Riuhtaistuani liittimen irti se lakkasi eikä kuulunut enää mitään, vaikka pistin takaisin. No sitten ilmestyi se moottori-kuvake kojetauluun ja mt-näyttö väitti, että "anti-pollution system fault".

Eikö kone saa bensaa, kun pitää runnoa poljinta noin, vai mikä lie? Pumpun täytyy pelata, kun kerran  hyvin ottaa kierroksia ja kärry kulkee. Voisivatko pelkät huonot tulpat tuota aiheuttaa? Vikakoodeja en pysty imuroimaan, enkä osaisi moisia tulkitakaan. Kaikkea sitä... :(

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 695
Vs: 607 - Käynnistyy huonosti (V6)
« Vastaus #1 : 08.12.2015, 06:42:37 »
Sopeuta kaasuläppä. Kaasu pohjaan, virta päälle 10sek ja virta pois. Odota niin kauan, että matkamittari sammuu ja nosta kaasu ylös. Laita sitten virta päälle ja odota 10sek -》 käynnistä auto.
Peugeot 308 SW GT HDi, 508 sedan, 607 V6 3.0, 206 SW 1.4

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käynnistyy huonosti (V6)
« Vastaus #2 : 08.12.2015, 13:45:17 »
Tein noin ja sen ensihörähdyksen jälkeen lähti tokalla kertaa parissa sekunnissa käyntiin. N. 10 km:n ajelun jälkeen alkoi käynnistyä lähes välittömästi. Moottori-kuvake/anti-pollution eivät ole kadonneet, mutta toivon tulppien vaihdosta olevan jotain apua, koska käynnistyshäiriöt alkoivat ennen tuota kaasutinsähläystäni.
Sydämelliset kiitokset Sinulle, PUG-508  :D

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 182
Vs: 607 - Käynnistyy huonosti (V6)
« Vastaus #3 : 23.10.2016, 20:54:21 »
Auto: 2005 607 3,0 V6 Executive (ES9A, XFV, VF39UXFVJ92204317, 169 000 km).

Siirsin autoa, noin auton mitan ja sammutin välittömästi. Takaisin siirtäessä ei sitten halunnutkaan käynnistyä.

7 yritystä ja sitten "syöttöä" antamalla käynnistyi vaivoin ja herjasi "anti-pollution system fault" ja moottorin häiriövalo syttyi. Kävi hiukan epätasaisesti.

Sammutin (ajattelin puolan korkanneen ja tuli mieleen jotain katalysaattoriin liittyvää vaurioitumista) ja käynnistin, jolloin käynnistyi normaalisti ja herjat katosivat.

Ajoin noin 7 km, ajatuksena saada hiukan virtaa akkuun, tyhjäkäynti vaelsi n 200r/min. Sammutus ja käynnistys, jolloin vaeltelu oli kadonnut. Ajoin toiset 7 ja jätin pihaan. Täytyy kokeilla vielä tuo PUGin sopeutus vinkki. Mikähän sen kaasuläpän asennot kadottaa?

Pitäisi saada tuo PP2000 pelittämään, niin voi jotain koittaa tutkia.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käynnistyy huonosti (V6)
« Vastaus #4 : 23.10.2016, 22:09:40 »
Varmista sekin, että se venttiilinkopista lähtevä, mustekalamainen huohotinputkisysteemi on tiivis joka liitoksesta; minulla sai ilmaa kurkun läheltä, ja se starttautti niin vimmatusti.  Ne muoviputket olivat paikoin myös kovettuneet, katkeavat helposti. Ihmettelin Torquesta, miksi imusarjan alipaine = ilmanpaine; se putki siis falskasi.