Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85  (Luettu 4316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #120 : 04.11.2016, 20:53:50 »
Tsemppiä projektiin hienon VTSsän parissa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #121 : 11.11.2016, 12:45:26 »
Hei taas!
Nyt on VTS:n etanoliboxi käyty nollauttamassa tehdasasetuksille. Sehän oli perhana ihan sekaisin, kuin seinäkello! Polttoainekartta oli ihan perseellään! Homma ei tosiaan mennyt, niin kuin olisi voinut olettaa, että isompien suuttimien laittaminen alkuperäiseen kokoonpanoon olisi toimiva ratkaisu. Ehkä vielä siten olisi ollut jos autossa ei olisi tuota eFlexFuel boxia, mutta nyt kun auto on pyrkinyt tekee startissa omat korjauksensa ja eFlexFuel on tehnyt siitä omat johtopäätöksensä ja korjauksena, niin lopputulemana on ihan päätön kylmäkäynnistyskartta.
Siellä oli mm. Rikastusta tavan bensiinillekkin vaikka kuinka paljon, vaikka normaalisti sen boxin ei pitäs tehdä yhtään mitään ja sitten lämpimälle koneelle ja + keleille oli maksimaaliset rikastukset... Noh sopeutuksien nollaamisen jälkeen alkoi uudet sopeutumiset ja auto on nyt startannut paljon mukavammin (jännä juttu). Mutta nytpähän voi todeta, että "tulipahan tämäkin kokeiltua", niin ei kenenkään muun tarvitse. Kyllä se silleen, on että eFlexfuel on tarkoitettu alkuperäisen kokoonpanon kylkeen laitettavaksi ja sitten vain kovaa ajoa.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #122 : 23.12.2016, 18:02:55 »
Jaahas sitä on joku onnellinen ostanut meidän vanhan Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85 myllyn. Ei kun vain turvallisia kilometrejä siihen talouteen.

Sitten muita kuulumisia. Elikkä meidän talous on siirtynyt puhtaasti Citroen puolelle ja taloudessa on kaksi C5 Citikkaa Farmarina ja Exclusicena. Toinen on 2007 HDi ja toinen on 2006 2,0i joka sekin nykyään syö etanolia.


Tässä kuvat ja aiemmin kirjoitettu juttu Citroen-Foorumille:
Nonni nyt se on sitten C5 2,0i Exclusive EW10A alkoholisoitunut. Hetki siinä kesti, että sai aikatauluun mahtumaan tuon laitteen asentamisen, mutta siinäpä se nyt sitten on paikallaan. Mitään alkuperäistä asennusta ei tarvinnut alkaa muuttelemaan tai vahingoittamaan. Polttoainelinjakin mukavasti jatkui kuten kuvista näkyy.
Tässäpä muutaman kuva asennuksesta:



Tuli laitettua boxi tuonne jousitolpan taakse talteen ja paketoitua se öljynimeytysmattoon. Eipähän kolise tai vahingoitu siellä. Kauneudesta ei jaeta pisteitä, koska Citroenin muovit hoitaa asennuksen viimeistelyn, kuten koristelistat kotona konsanaan ;).


Tässäpä se on jo nähtävissä miten hienosti katoaa boxi muovien alle piiloon:


Sitten, kun on kaikki muovit paikallaan, niin eipä siitä jää paljon kertomista:


Heti tankki täyteen!:


Ja halvaksi tuli!:
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 18:11:06, kirjoittanut TeURaS »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #123 : 23.12.2016, 22:25:10 »
PSA-foorumin puolesta onnittelut ympäristöteosta. Fossiilliset päästöt pienenevät. Neste tekee polttoainetta kinkun paistamisesta syntyvästä rasvasta. Syökäähän nyt kinkkua, niin TeuRas saa ajaa possun paistorasvalla Hydellä  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #124 : 24.12.2016, 16:53:58 »
PSA-foorumin puolesta onnittelut ympäristöteosta. Fossiilliset päästöt pienenevät. Neste tekee polttoainetta kinkun paistamisesta syntyvästä rasvasta. Syökäähän nyt kinkkua, niin TeuRas saa ajaa possun paistorasvalla Hydellä  ;).

Ainut vika siinä on, kun tekevät Dieseliä joka näyttäs aina vain vähemmän ja vähemmän kannattavalta. Ajellaan nyt vielä hetki Dieselillä ja etanolilla, mutta pieni kutka on asiassa, että 2017 saattaa talous siirtyä taas täysin etanolipohjaiseen polttoaineeseen.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #125 : 20.02.2017, 12:43:43 »
Morjensta
Nyt on tosaan matkaa menty taas muutama tonni tuolla C5 2,0I EW10A eFlexfuel yhdistelmällä ja homma on pelittänyt kyllä kuin junan vessa. Lähtee käyntiin ilman lohkolämmitystä jopa noilla kovemmillakin pakkasilla. Toki kovimmilla pakkasilla huomasi sellaisen homman, että jos heti startin jälkeen laittaa vaihteen D tai R asentoon ja koneelle tulee kuormaa voi auto sakata ja sammua ja tämä tosiaan ihan puhtaalla pumpusta tulevalla E85 eli etanoliprosentti 76%. Tämän välttää joko ihan vain lohkolämmittämällä, mutta jos on laiska eikä jaksa tai muista laittaa piuhaa ja joutuu starttaamaan kylmästä, niin antaa käydä sellaisen normaalin "ikkunoiden raapimis ajan" ja homma toimii ihan hienosti. Sitten on vielä kolmas vaihtoehto ja heittää tankatessa 5-10 eurolla 95E10 tankkiin ja jälleen on homma toimii hienosti. Ei voi olla, kun tyytyväinen ja kohta pitää sitten talouden tuorp bensatulokki laittaa sekin viinalla käymään.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 790
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #126 : 20.02.2017, 13:37:49 »
Miltä tuntuu ajaa noilla parilitraisilla pumpuilla kolmilitraisten jälkeen?
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #127 : 20.02.2017, 14:44:47 »
Miltä tuntuu ajaa noilla parilitraisilla pumpuilla kolmilitraisten jälkeen?

Halvalta!  ;D
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #128 : 11.02.2018, 21:46:14 »
Aiheen päivittäminen varmaankin ajankohtaista. Vieläköhän SW hörppii viinaa ja toimii suunnitellusti? ST1 & Motonet-kampanja hehkuttaa tehon nousemisesta yms. Miten ne päästökuviot menivätkään? 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #129 : 30.08.2018, 09:43:51 »
Tuli tilattua eflexfuel sarja. Autona 307, 2005 (vanhempi) 1.6 NFU ja manuel. Ajettu 284tkm. Ensimmäinen kosautus oli väärät johdot. Laitoin tilaukseen että uskon olevan EV-1 liittimet niin sieltähän tuli Nippon johtosarja. No ei muuta kuin laittamaan valokuvan kanssa että paree uskoa. Siitä vähän paikkoa, että ihan kiltisti laitettiin heti uusi johtosarja tulemaan ja pahoiteltiin asiaa. Ilmeisesti kyllä 2005 kun tuli naamankohotusta niin johtosarja muuttui. Nyt kun on näin paljon ajettu niin mitä palstalta (palstoilta) olen lukenut niin voi esim. polttoainepumppu antautua. Tietty se voi tehdä sen ihan muutenkin näillä km että mitenkään sanottu ole, että etanoli sen tappaa. Mites noin muuten, onko järjestelmä sellainen, että kestää? Ei tarvi letkuja tai mitään muutakaan vaihtaa? En usko että suuttimet on ongelma, koska vanhaa ei viitsi enää rääkätä millään täyskiihdytyksillä. Eikä tuo kone ny mikään rallivehje ole muutenkaan. Kunhan aattelin kokeilla tällaistakin. Huikeita säästöjä on odota kun tulee km ehkä 15tkm vuoden aikana. Mutta ollaan nyt valveutunut ja tehdään tällainen kokeilu luonnon ja oman kukkaron takia. Viimeksi kun katsoin viikolla niin tais maksaa 1,034 (RE85) ja 1,479 (95E10).

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #130 : 30.08.2018, 19:36:54 »
Onnittelut, hyvä teko.

Jos kulutus 8 litraa 95E, niin bensan hinnalla 11,83 euroa/100 km ja RE85 hinnalla 10.58, eli säästöä 1,25 euroa/100 km. Pientä on, mutta päästöt 170 g >>> 45 g.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -