Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85  (Luettu 4262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 335
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #15 : 18.01.2016, 21:30:45 »
Saa  nähdä miten bensa pumppu kestää, ne kun on hajonnu herkemmin nyt e10 aikaan.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #16 : 18.01.2016, 21:41:47 »
No kannattaisiko tässä laittaa auto diesel mäkeen jos tulee km pyöriästi 50-60tkm vuoteen? Dieselin keskikulutus about 5l verot 679e vuosi? Niin ja koneenhan pitäisi olla 2.0 bensa jos vertaa nykyiseen 2.0 hdihin.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #17 : 18.01.2016, 21:42:49 »
Saa  nähdä miten bensa pumppu kestää, ne kun on hajonnu herkemmin nyt e10 aikaan.

No kyselin tuolta StepOneTechiltä noista pumpuista ja heille oli tullut tiensä päähän yli 300tkm ajetussa autossa yksi bensapumppu. Siinä voidaan sitten arvailla, että olisiko se tullut tiensä päähän muutoinkin vai oliko juuri Etanolin syy. Onneksi tuossa minun C5 on edellinen omistaja vaihdattanut siihen uuden pumpun viimevuonna ja sillä ei ennen etanolia montaa tonnia oltu ajettu, eli jos se nyt ennen aikojaan hajoaa minun käytössä voimme syyttää etanolia. Voit myös katsoa tuon amerikkalaisten tekemän videon minkä linkitin aiemmin. Siinä etanolia pyörittäny pumppu oli paljon siistimpi kun bensiiniä pyörittänyt.

Olen yrittänyt etsimällä etsiä lontoonkin kielellä, etanolivaurioita ja olen löytänyt vain ja ainoastaan lähteitä missä on kyse hyvin vanhoista classikko autoista joissa käytetään kaasaria joissa kaasarin läpät voivat olla vielä nahkaa. Myös Classikko autojen alumiini osiin on tullut korroosiota, mutta onhan niissä käytetyt seokset jotain aivan muuta, kuin nykypäivänä. Samoin on tullut vastaan valopäitä jotka ovat tankanneet 2T laitteisiin etanolia ja sit ihmetellään, kun ruohonleikkuri tai raivaussaha on menny paskaksi, villi veikkaus, ettei siellä sitä 2T öljyäkään ole ollut.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #18 : 18.01.2016, 21:49:10 »
No kannattaisiko tässä laittaa auto diesel mäkeen jos tulee km pyöriästi 50-60tkm vuoteen? Dieselin keskikulutus about 5l verot 679e vuosi? Niin ja koneenhan pitäisi olla 2.0 bensa jos vertaa nykyiseen 2.0 hdihin.

Pikku dieselit tulevat ehdottomasit paljon ajavalle halvimmaksi, mutta kun on tähän V6 touhuun lähtenyt, niin sekin on tietoinen valinta. Tässä vielä oma kirjoitukseni tuolta Citroen foorumin puolelta, koska  se diesel sitten isompien autojen kohdalla päästöjen noustessa osaa verojen kanssa olla kallista lystiä.

Lainaus
Laskuri millä leikin tässä eräs päivä oli siis tämä: http://diesel-laskuri.net/ jossa vertaillaaon kannattaako diesel autolla ajella vai bensiinillä. No sieltä sai mielenkiintoisia tuloksia, kun alkoi vertaamaan isoja maastureita keskenään. Esim. VW Touareg johon dieselinä tärähtää messevä 1120€ vero jossa 622,33€ käyttävoiman osuus verrattuna bensiini version 502€ veroon. Kun naputteli autojen keskikulutukset laskuriin ja muisti kertoa bensiinin kulutuksen 1,28 eli keskimääräinen 28% kulutuksen nousu, niin lopputulema on, että iso maasturi kannattaa ottaa bensiini versiona ja muuntaa etanolille sopivaksi ja körötellä dieseliä halvemmalla... Eihän se säästö ollut, kuin satasia mutta säästöä kuitenkin. Pikkuisen nimittäin on alkanut poltella nuo isot maasturit nyt kun tähän V-kone leikkiin on lähtenyt. Harmi ettei Citroenilla ole muita maastureita, kun C-Crosser (Mitsubishi Outlander) tai C4 Aircross...
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #19 : 19.01.2016, 10:04:45 »
No kannattaisiko tässä laittaa auto diesel mäkeen jos tulee km pyöriästi 50-60tkm vuoteen? Dieselin keskikulutus about 5l verot 679e vuosi? Niin ja koneenhan pitäisi olla 2.0 bensa jos vertaa nykyiseen 2.0 hdihin.

Tässä vielä laskettuna tämä pikku diesel vs bensa.
Eli netistä katsottuna 406 2.0 kuluttaa 8,4 L/100 keskikulutuksena, no tuossa laskurissa on pykälät 0,5 välein joten laitoin laksuriin 8,5.
Ajokilometrit 55tkm
Keskikulutus 8,5
Bensiinin hinta: 1,33 ja E85 0,91
Lopputulos: 772 euroa vähemmän polttoainekuluja vuodessa. 3860 euroa 5v.
Sitten mennään seuraavaan laskuriin, eli Bensa vs diesel: http://diesel-laskuri.net/
Näpytellään sinne nämä tiedetyt tiedot: Diesel kulutus 5 ja bensiinin kulutus 8,4 X 1,28 = 10,75 Eli etanolin kulutus.
Diesel hinta ja bensa hinta kuten yllä ja antamasi diesel vero ja kun tämä soppa lasketaan 55tkm vuodessa saadaan tulosa, että Diesel on etanolia halvempi 1539€ vuodessa.
Sitten vielä se, että oliko antamasi verotieto pelkkä käyttövoimavero vai kokonaisvero? Koska mikäli tuosta vieläpoistetaan se autoveron osuus ja jäljelle jää joku 400€ diesel veroa, ei ole epäilystäkään etteikö kannattaisia ajaa dieselillä.

Rumppasin tuota laskuria nyt kuitenkin näillä annetuilla tiedoilla ja muutin vain ajomäärää, niin 17tkm on se piste missä diesel tulee muutaman eruon edullisemmaksi. Sitten toki tullaan siihen, että dieselissä hinta kertyy veroista kun taas etanolilla aineen hinnasta joten dieselin kustannukset tulee verojen muodossa isompana pompsina.

Ihmeellisiä keikahduksia ei myöskään hinnassa parane tapahtua, koska nyt tämä laskelma on tehty tämän hetken halvoilla dieselin hinnoilla. E85 on ollut jo pitkään tuossa 0,90-0,95 hinnassa toisin kun taas diesel on painunut nyt alas, mutta eiköhän se sieltä taas alka pottoaineen hinta kapuaamaan ja mikäli palaamme sille hintatasolle, millä itse tankkailin dieseliä eli yli 1,30 niin se muuttaa taas tuota laskelmaa 20tkm ajavalle etanolin suuntaan.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #20 : 19.01.2016, 12:14:59 »
Hyvä vertailu yllä ja ok se kun verrattiin 2.0hdi:iin koska sillä koneella ajaminen pitkässä juoksussa luultavasti edullisempaa kuin 1.6 hdi:llä jossa mm. öljynvaihtovälin suositellaan olevan lyhyempi(max10tkm.)
Muuten olen omissa autoissa todennut että bensakoneiset ovat halvempia huoltaa ja korjata, varsinkin vapaastihengittävät osoittautuneet tosi halvoiksi ylläpitää. Harvoin tätä muistetaan laskettaessa kannattavuutta. Harmi ettei niitä enää valmisteta ainakaan Pösöllä. Mutta toki vastapainoksi saa vääntöä...
Mutta olishan se kiva jos 407 sw 1.6 hdi ajais nyt vielä sen toisen mokoman km omaansa. Tai ainakin 500tkm! :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #21 : 19.01.2016, 13:37:41 »
Sepä tässä on itseäkin yllättänyt, että bensiini koneeseen saat tosiaan 5L öljyä noin halvalla verrattuna Diesel koneisiin pitää olla hiukkassuodattimien kanssa sopivaa nokeamatonta kuten Mobil ESP 5W-30 joka maksaa sen 10€ litra karkeesti. Ja siinä olen täysin samaa mieltä, että autoissa voi tuijottaa vain lyhytaikaisia kustannuksia kuiten Kulutus, huollot, verot ja vakuutukset. Harvempi kuitenkaan ajattelee, että entäs jos tästä hajoaa se tämä tai tuo osa, mitä se mahtaa maksaa tai mitähän maksaa tämän auton kytkin remontti verrattuna toiseen.

Eräs tuntemani autokorjaamoyrittäjä otti kotikylälläni yhteen paikallisen autokoulun opettajan kanssa, että mikä on taloudellinen ajotapa. Autokoulussahan opetettiin käyttämään isoja vaihteita ja vedättämään taajamassakin isoilla vaihteilla, niin polttoainetta kuluu vähän. No se polttoaineessa säästetty kustannus tulee moninkertaisena vastaan vaihdelaatikkoremonttina mikäli meinaa kyseisen auton pitää itsellään pidempään. Tästä he olivat kovin erimieltä, mutta minä olen täysin samaa mieltä tämän korjaamoyrittäjän kanssa nämä välilliset kustannukset mitkä tulevat monelle käyttäjälle suurena yllätyksenä ovat juuri niitä mitä pitää ajatella autoa hankkiessa, etenkin käytettyä.

En minä ihan sattumalta päätynyt hankkimaan talouteen kahta ES9A V6 koneella ja AisinWarnerin AM6 vaihteistolla olevaa autoa. Soitin hyvin moneeseen merkkiliikkeeseen eripuolille suomea ja kyselin kestävyydestä sekä vioista ja kaikkialta sama vastaus "ei niissä ole kyllä ollut oikeastaan muuta kun ne solenoidit, hyvin perusvarma toimiva kokoonpano." 
Toisin kun taas vertaa vaikka saksalaiseen kilpailijaan ja sen V6 bensakoneisiin ja automaattilaatikoihin google antaa sivutolkulla sitä tuohtuneiden kuluttajien valitusta ja vikakuvauksia mitä ihmeellisimmistä ja toistaan kalliimmista ongelmista.

Eräs keksintö mitä en tule hankkimaan koskaan, kun kerran olen siihen montuun langennut eli kaksoiskytkin vaihteisto. Itselläni oli tämä surullisen kuuluisa DSG ja kyseinen auto oli minulla yhden kuukauden. Eikä sillä ole väliä kenen valmistama se on, niin kauan kun siellä on kaksi tavallista kytkinlevyä joita tietokone käyttää, ne myös kuluvat ihan kuten tavallinen kytkin kuluu ja jossain vaiheessa ne pitää vaihtaa ja ai, että kun se on kallista! Jos vertaa tähän AM6 vaihteistoon jossa on perinteiseen tapaan turbiini josta ylipäätään on hyvin vähän raportteja ongelmista.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #22 : 19.01.2016, 13:55:38 »
Juu se pelkkä diesel vero on varmaan jokseenkin yli 400e mutta kokonaisuudessa on se päästö veron kanssa 679e. Kyselin ihan mielenkiintoisena tätä koska ajo kilometrejä tulee paljon kun välimatkat on pitkiä 125km sivu tällä hetkellä. Mutta muuttuu taas ens kuussa.OT: Pg patelle 406 matkamittarissa on 476100tkm tällä hetkellä. Kun ilmat lauhtuu ja 500tkm lähenee meinasin isomman huollon tehdä siihen jotta kestää 500tkm lisää. Mutta kiitos nopeasta laskusta teurasalle :)
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 861
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #23 : 19.01.2016, 15:06:21 »
AM6 on toimiva valinta!

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #24 : 19.01.2016, 17:03:02 »
Kyllä näin on! Juuri tuli vaihdettua C5 AM6 vaihteistoöljyt. Kyllä sen heti huomaa, kun se vaihtaa paljon nätimmin. Sitten taas kuinka halpaa ja helppoa sen öljyt on vaihtaa. Halpuus sinäänsä tuli nyt siitä, kun eräs kaveri on töissä eräässä öljytukkumyynnissä =) Sieltä tuli 20L Total Fluide XLE FE hintaan 155€ Tuolta, kun kyselee öljypisteeltä AM6 käypää öljyä, niin siitä saa sen 15-20€ /Litra maksaa. On muutoinkin tuohon C5 tarkoitus vaihtaa nyt tiheällä syklillä 2tkm välein öljyjä, että kunnolla huuhtoontuu. Tässä on nimittäin sellainen hassu ero, Peugeotin ja Citroenin välillä. Citroenin huoltokirja sanoo, että AM6 öljyt tarkistetaan / vaihdetaan kerran 90tkm huollossa ja sitten ei enää ikinä. Peugeotilla taas AM6 öljy vaihdetaan 60tkm välein.

Itse vaihdatin tuohon C5:een vaihteistoöljyt Öljypisteellä 10tkm sitten kun mittarissa oli 184tkm ja auto oli ollut minulla ehkä 1000km siinä vaihdon yhteydessä sanoi huoltomies, että huomaa öljyistä niiden joskus tulleen vaihdetuksi. No nyt autolla on siis ajettu 194tkm ja nyt sain kaverilta tuon öljyn, kun tilaus hieman kesti, koska eivät lähteneet tilaamaan tuota yhtä purkkia vaan odottivat, että Totalilta pitää enemmän saada tavaraa. Nyt on tarkoitus vaihtaa tuo osavaihto mikä sinne menee, niin 2tkm välein 200tkm asti eli kolme vaihtoa vielä ja siitä eteenpäin jos vaihtelis 20-30tkm välein. Siltikin pöntöstä riittää vielä tehdä Peugeottiin kaksi vaihtoa =).
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #25 : 22.01.2016, 17:04:20 »
Nyt on taas tullut tovi ajeltua kahdella etanolilla kulkevalla ES9A V6 koneella ja pitää olla vain tyytyväinen. Noilla kovimmilla pakkasilla oli 76% Etanolilla pieniä ongelmia, kun puolisi oli tuolla Pohjois-Karjalassa ja siellä oli pakkaset pitäkälti -30 ja sen alle. Näissä kovissa pakkasissa ei riittänyt enää 1½ tunnin lohkolämmitys, kun auto ei vain startannut, mutta noin 3h kun oli ollut lämpiämässä, niin auto starttasi hienosti. Päätin sen jälkeen lujauttaa kummankin tankkiin vähän bensiiniä siten, että etanolin määrä on pyörinyt 65-70% kantturoilla ja jälleen ei mitään ongelmia. Monta täysin lämmittämätöntäkin starttia on tullut tehtyä, kun virittelemäni kauko-ohjattu pistorasia tuolla pihalla on temppuillut, mutta silti autot ovat lähteneet hienosti käyntiin. Etenkin täytyy olla tyytyväinen, että monilla on jättäneet ihan normaalit bensiini ja diesel käyttöiset autot lähtemättä minnekkään ja meidän pirssit on liikkuneet hienosti.

Sitten sain käyttäjältä JPL tällaisen artikkelin, kiitos siitä:




Ihan mielenkiintoista tulee tästäkin, kun muistelee millainen paskamyrsky oli tuon 10% etanolin lisääminen bensiinin sekaan ja seuraavaksi jos se on jo 20%. Saatikka sitten miten ristiriitaisia ovat nämä lausunnot joiltain harmaahiuksisilta Trafin insinööreiltä jotka yritti jarruttaa eFlexFuelin laillistamista. Kaverit totesivat, että se 10% on tutkittu olevan turvallinen määrä, mutta siitä jos mennään yhtään enempään pitoisuuteen, ei voida tietää mitä käy. Nyt kuitenkin ollaan runttaamassa se 20% ja siitä ei olekkaan mitään haittaa.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #26 : 22.01.2016, 19:38:41 »
Sitten vielä muistaessani sananen S-Bonuksista, ennen etanolilla ajelemista en tankannut koskaan S-Ryhmän huoltoasemmilla, koska hinta oli sen verran kalliimpi kun niissä kylän halvimmissa, että itse itselleen niitä bonuksia makseli. Minulla oli bonus kertymät sellaista 5-10€ /KK ennen etanolilla ajelua ja nyt kun olen katsellut, niin kertymät ovat 20-40€ /KK jatkuvasti etenkin, kun talouden kumpikin pirssi hörppää viinaksia. Toki ehkä pieni prosentti selittyy myös sillä, että paikallinen E85 automaatti on prisman pihassa ja samalla tulee hoidettua ne kauppa-asiat siellä, kun ennen tuli ostettua muualtakin, mutta suurin osa kertyy polttoaineesta.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Osku407

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #27 : 22.01.2016, 20:34:10 »
Morjensta! En kerinnyt kaikkia kirjoituksia lukemaan. ;D

Toi on kyl hienoa et viinalla ajelee yhä useampi! Ite laitoin v40 mätäpainevolvoon aikoinaan etanolipurkin ja hienosti toimi. Nousi vajaa 30% kulutus seka-ajossa.

Ite en saanu +-0 kelillä sitä säädettyä täysin kohdilleen, et joutu piuhalla lämmittää hetken tai startin jälkeen n.20sek kuluttua pääsi liikkeelle. Kovempien pakkasten aikaan lähti kyl iloisesti piuhan kanssa.

Ahdettujen koneiden tilalla taitaa tulla suurempi hyöty matalemmasta palolämpötilasta. Ja pesevä vaikutus tuolla on kans moottorin kannalta, et alkuun kannattaa vaihdel niit öljyi vähä taajempaan ku kaikki moska lähtee liikkeelle, sen jälkeen 10-15tkm niinkuin moni muukin normiautoissa käyttää. Ja sihdillisissä vehkeissä kannattaa jossain vaiheessa se tarkistaa ja puhdistaa tarvittaessa ja kerta riittää. Varmaa turhaa teksitä tossa ku en lukenu noita kaikkia viestejä läpi ;D

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #28 : 24.01.2016, 16:21:26 »
Toivotaan todella, että porukka ottaa onkeensa tästä etanolilla ajelemisesta. Ahdetuissa koneissa hyöty tulee alaväännön lisääntyessä, koska E85 oktaaniluku on 106, joten se kestää enemmän puristusta. Tästä johtuen taas Trafi asetti sellaisen ukaasin, että turbokoneella varustetut autot pitää käydä ensin tehomittauttamassa sen eFlexFuelin kanssa, ennen kuin sen saa katsastaa. Tehot eivät saa muuttua. Toki tässä vaiheessa, kun asia on niin tuore vielä, uskon ihan sellaisen filunkin toimivan, että laittaa laitteet paikalleen ja pistää 95E10 tankkiin ja käy tehomittauksessa ja sitten vain katsastukseen ja tämän jälkeen E85 tankkiin. =) Näin ainakin teoriassa, jokainen kokeilkoon omalla vastuullaan. Itse olen pitäytynyt toistaiseksi näissä vapari V koneissa.

Tuli käytyä tänään Peugeotilla Kuopiossa reissu ja lähtiessä löin tankin täyteen mukavan halvalla (Siitä kuva alla). Tankissa oli reissun ajan 70% Etanolipitoisuus ja kulutukseksi matka-ajossa tuli tasan 12L/100km. Reissun jälkeen tankkasin täyteen ja etanolipitoisuus nousi 76% eli talvilaadun maksimiin. Hienosti pelasi auto pidemmällä reissulla. Siihen kiinnitin huomiota, että etanolisarjan lämpöanturi on täysin samassa paikassa, kun C5:ssa on, mutta siinä lämpö samasta kohti mitattuna ajossa ei koskaan ylitä 100 C astetta, mutta Peugeotissa se nousi jopa 110 C asteeseen. Toisaalta auton oma mittari näyttää nesteen lämpötilaksi sitä 90, mitä se aina näyttää. Mutta tällainen pieni sivuhavainto.







C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #29 : 24.01.2016, 16:32:59 »
Missä päin oli noin halvalla etanolia?  :D
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm