Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85  (Luettu 4260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #30 : 25.01.2016, 04:19:37 »
Siinä se ylimmässä keltaisessa kyltissä lukee ;).
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #31 : 25.01.2016, 11:05:10 »
Hyvä juttu.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #32 : 27.01.2016, 19:39:11 »
Mutta tässä vähän tännekkin, näitä kylmäkäynnistys kokemuksia. Tässä on video tuosta meidän C5, kun löin sen käyntiin -15 asteen pakkasella lämmittämättä. Tuulettimen moottori piti kylmänä härskiä ääntä, joten älkää siitä välittäkö.
https://www.youtube.com/watch?v=U3ffLAGASXk

Ja sinne vertailuvideo kuinka Peugeot 406 lähtee käyntiin +4 astetta puhtaasti E85:lla: https://www.youtube.com/watch?v=LXEEyUV6cgo&feature=youtu.be
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 19:42:40, kirjoittanut TeURaS »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

kahe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #33 : 27.01.2016, 19:53:23 »
Eikö tuossa ole turhan matala tyhjäkäynti? Mittarin mukaan noin 600rpm ja allekin.
Ex Ford C-Max 1.6TDCi Titanium -11 kulutus
C4GP 2.0HDi+bmp -07
ex Ford C-Max 1.8 2004
ex 308 HDi110 FAP Sport 2Tronic -08käyrä
ex Xsara 1.6 -00

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #34 : 27.01.2016, 19:55:03 »
Ei se ole matala V6 koneelle.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #35 : 27.01.2016, 22:42:54 »
Jos jäi Kaara näkemättä, niin tässä on pähkinänkuoressa se mitä eFlexFuelista siinä käsiteltiin, eli laitteen asennus: https://www.youtube.com/watch?v=sHxji10edIg
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #36 : 29.01.2016, 13:47:15 »
Sain Citroen foorumin puolella kysymykse, että miten tuo Lambda ohjaus tuossa eFlexFuelissa toimii, no kun en itse osannut vastata, niin selvitin asian.
Soitin StepOneTechille ja kysyin tuosta lambda säätyvyydestä, niin homma menee tuon eFlexFuelin kanssa niin, että etanolianturi on se minkä pohjalta tulee tieto paljonko järjestelmässä on etanolia, koska lambda anturin arvoihin ei voi luottaa, ennen kuin se on lämmin. Ideana on eFlexFuelissa se, että auton oma ECU säätyy niiden omien antureiden ja tunnistimien mukaan ja tämä eFlexFuel hoitaa sitä ruiskutusta etanolipitoisuuden perusteella ja näin saavutetaan sellainen tila, missä palaminen on mahdollisimman puhdasta ja näin myös lambda antureiden lukemat arvot jotka menee ECU:lle ovat hyvät. Eli eFlexFuel toimii yhteistyössä auton tekniikan kanssa, eikä pakota autolle mitään tiettyjä arvoja, kuten jotku halvemmat boxit mahdollisesti tekee.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #37 : 29.01.2016, 16:41:25 »
Ideana on eFlexFuelissa se, että auton oma ECU säätyy niiden omien antureiden ja tunnistimien mukaan ja tämä eFlexFuel hoitaa sitä ruiskutusta etanolipitoisuuden perusteella ja näin saavutetaan sellainen tila, missä palaminen on mahdollisimman puhdasta ja näin myös lambda antureiden lukemat arvot jotka menee ECU:lle ovat hyvät. Eli eFlexFuel toimii yhteistyössä auton tekniikan kanssa, eikä pakota autolle mitään tiettyjä arvoja, kuten jotku halvemmat boxit mahdollisesti tekee.

Hieman eri mieltä saanee olla asiasta. Koska etanoliboxi tietää vain kaksi muuttujaa (ei "lambaada" arvoa), niin sen toiminta matemaattisesti laskien perustuu ruiskutusaikaan ja moottorin lämpötilaan. eFlexFluel voi iteroida arvoa sen mukaisesti suunnilleen oikeaksi. Polttoaineiden palamisarvojen mukaan tehty ruiskutuskartta. 28% kulutuslisä etanolilla on fakta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #38 : 29.01.2016, 18:52:44 »
Saat olla erimieltä asiasta, mutta minä soitin sinne StepOneTechille ja kysyin mitenkä homma toimii. Ja juu se ruiskutusaika + Etanoliprosentti ovat niitä muuttujia. Mutta lämpötila-anturi on vain ja ainoastaan sen kylmäkäynnistyksen takia. Ennen kuin se kone on pyörähtänyt vielä kertaakaan ja sitä aletaan starttaamaan luetaan sieltä lohkon lämpötila jonka perusteella laskelmoitu rikastus polttoaineen syötössä tapahtuu. Mutta auton Lambda antruin arvoja eFlexFuel ei siis lue vaan se seuraa auton ruiskutuspulssia sekä etanoliprosenttia.

Kysyin myös sen, että eikös etanolianturi mene sekaisin jos tankissa on vettä, niin heillä on kuulemma veden tunnistus siinä ohjelmistossa jolloin laite menee vikatilaan ja käyttää turva-asetuksia sekä ilmoittaa viasta boxissa värivalolla ja myös sovelluksen puolella, mikäli se on päällä. https://www.youtube.com/watch?v=XEPJo1FN32k Tämän videon pohjalta lähdin asiaa epäilemään, mutta kyseiset sensorit mitä videolla esiintyy eivät tee muuta kun välittävät infon tuolle simppelille boxille. Tämä heidän käyttämä järjestelmä osaa tunnistaa veden ja näin videolla tapahtuvaa virheluentaa ei pääse tapahtumaan.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #39 : 29.01.2016, 19:07:05 »
Turha kinata asiasta, mutta boxi ei tiedä moottorista mitään, vaan pidentää kiltisti ruiskutusaikaa. Kylmällä varman päälle. Perustuu iterointiin. Jos boxi tietäisi lamda-arvon, ei se voisi silti auton omaa boxi ohjata, vaan boxi tekee muuttujien mukaan operaatiot. Motti ei ole turhaan nuuka, kunhan vain saa riittävästi kakkua, ettei kakistele. Tämä puute tuntuu yleensä nykimisenä. Jos " Steppifirmalla " on teoreettista faktaa, niin toki tieto otetaan vastaan, kun se on made in Finland  :).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #40 : 29.01.2016, 22:14:13 »
Siis juuri näillä laskennallisilla arvoilla ruiskutuspulssin ja etanoliarvon perusteella antaa lisää kakkua, muuta tarkoituksena on saada mahdollisimman puhdas palaminen aikaan jolloin auton oma järjestelmä on tyytyväinen. Mikäli on kysyttävää, niin ota puhelin käteen ja soita pojille, ei he tietoa pihtaa. Ja ei kun tuumasta toimeen ja tilaat sen sarjan omaan pököön. Sit pääset tutustumaan siihen laitteeseen.  ;)

Markkinoilla myös on halpis boxeja jotka syöttää pakolla ECU:lle lambda arvon 1 ja sieltä voi itse säätää niitä arvoja. Voi vain olla varma siitä, että päästöt on sen jälkeen kohdallaan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 22:20:41, kirjoittanut TeURaS »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #41 : 29.01.2016, 22:16:54 »
Eikö tuossa ole turhan matala tyhjäkäynti? Mittarin mukaan noin 600rpm ja allekin.
Pakko tunnustaa, että se mittari hajosi  :P, eli rattaat tuli tien päähän. Nyt on korjausosat tilattu.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #42 : 29.01.2016, 22:27:07 »
Korjaa syöttöä ylöspäin määrää X ja lambda hienosäätää omassa ikkunassaan esim. -20 +20. Ei tuo sen monimutkaisempaa tee. Eikä tarvitse soittaa, on boksi autotallin hyllyllä ei tuo mutta vastaava.
404, Expert, C3
2CV4

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #43 : 30.01.2016, 06:09:19 »
Vastaava eli siinä on etanoli anturi jonka kautta se hakee sen ruiskutuspulssin lisäksi infoa vai sellainen, missä kytketään erilliset johdot sinne lambda antruiin? Tietenkin jokainen saa laittaa autoonsa ihan mitä haluaa =). Ostaahan ne toiset talvirenkaansa kiinasta ja autotarvikkeet Biltemasta.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 175
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #44 : 30.01.2016, 09:14:26 »
Laitteelle kerrotaan minkälaisella seoksella ajetaan. Sitten auton oma lambda hienosäätää seoksen target lambdaan kuten se tekee muutenkin normaalisti. Kyllä tuo sinun on varmasti bokseista hienoimmasta päästä.
404, Expert, C3
2CV4