Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85  (Luettu 4261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 503
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #45 : 30.01.2016, 17:50:26 »
Ahdetuissa koneissa hyöty tulee alaväännön lisääntyessä, koska E85 oktaaniluku on 106, joten se kestää enemmän puristusta.

Tarkoitatko, että ohjekirjassa mainitulla polttoainelaadulla auto joutuu rajoittamaan ahtopainetta mittausperusteisesti, ja kun tankkaa "ylisuuren" oktaaniluvun polttoainetta, niin sitten auto kaivaa mainosmiehiltä salatut piilohevoset esille, ja käyttää suunniteltua suurempaa ahtopainetta? Vai miten tuo toimisi?

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #46 : 30.01.2016, 23:40:02 »
En tarkoita, vaan sitä, että Etanolilla rullaavassa koneessa, kun laitetaan sytytys ennakot ja muut härpättimet kohdallen, niin siitä sadaan enemmän vääntöä ja tehoa irti, mihin muutoin perustat nämä viritysohjelmistot: http://www.doc-power.fi/category/64/virtysohjelmat---bensa-ja-e85re85 Ja tässä näkyy hieman sitä, kun näillä eri ohjelmilla on sitte vetästy testejä: https://www.youtube.com/watch?v=zzJWGCup6-Y
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 503
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #47 : 31.01.2016, 00:03:09 »
No jos autoa viritetään, niin voimaa voi tulla lisää, siis ahdetuissa moottoreissa. Ymmärsin lainaamani viestin siten, että tehot lisääntyy polttoaineen vaihdolla. Toki tehoa saa ahdetuissa lisää pelkällä virittämiselläkin, vaikka polttoaineena olisi edelleen bensa. Sikäli en ymmärrä samassa viestissä mainitsemaasi Trafin kantaa, kun ahtopainetta nostamalla se teho tuppaa muutenkin lisääntymään, ja varsinkin dieselmoottoreitahan viritellään ihan maan tapana, eikä niitä ole jahdattu viranomaisten toimesta sen kummemmin.


Osku407

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #48 : 31.01.2016, 00:13:20 »
Noissa ahdetuissa vehkeissä se hyöty tulee lähinnä paremmasta nakukestosta ja nimenomaan kun moottori käy viileämpänä niin silloin ahdettu ilma moottoriin on myös viileämpää, se moottoriteho varsinaisesti tulee kun sen viileämmän ahtoilman mukaan voidaan lisätä polttoaineen syöttöä ja nostaa ahtopainetta.

Osku407

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #49 : 31.01.2016, 00:14:05 »
Noissa ahdetuissa vehkeissä se hyöty tulee lähinnä paremmasta nakukestosta ja nimenomaan kun moottori käy viileämpänä niin silloin ahdettu ilma moottoriin on myös viileämpää, se moottoriteho varsinaisesti tulee kun sen viileämmän ahtoilman mukaan voidaan lisätä polttoaineen syöttöä ja nostaa ahtopainetta.

Edit; näin siis itse olen asian ymmärtänyt.

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #50 : 31.01.2016, 10:12:58 »
Niin, siis E85:sta kutsutaan köyhän miehen ralli bensaksi ja siitä nämä virittelijät ottaa enemmän riemua irti, kun bensiinistä. Nyt tämän boxin kohdalla pitää todistaa, ettei sillä ole tällaista tehoa nostavaa vaikutusta.
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #51 : 31.01.2016, 12:34:49 »
Top Alcohol 407 SW.  ;D
Peugeot RCZ HDI FAP

Osku407

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #52 : 31.01.2016, 12:37:26 »
Oho, tuli vahingossa lainattua oma teksti..

En usko että noista vapaastihengittävistä saadaan juuri mitään tehohyötyä. Alavääntö voi jonkinverran parantua. En usko että sitä merkataan tehonlisäyksenä, co2 päästöt tippuvat kuitenkin.
Mut jokatapauksessa kaikki nuo etanolipurkit toimii periaatteessa samanlai, huijataan vaan moottorin omaa ohjausyksikköä pidentämällä suutinten aukioloaikaa että saadaan poltettua enemmän tavaraa.
Yleisesti ottaen lambdaan perustuvat korjaukset ei toimi niin hyvin kuin tankkiin asennettava polttoainetunnistin jonka mukaan soppaa säädellään.

Periaatteessa auton saa toimimaan ihan omalla ecullakin, jos nostaa bensapainetta tai vaihtaa isommat suuttimet. Laajakaistalambda ja mahdollisesti pakolämpömittari kannattaa jokatapauksessa asentaa että tieto siitä ettei ainakaan laihalla pääse käymään.

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #53 : 31.01.2016, 15:14:04 »
Löytyipä tuossa selaillessa tällainenkin testi: https://www.youtube.com/watch?v=o_-CIAjTInQ Kyllähän se etanoli vain puhtaampana palaa.

Ja tässäpä löyty nyt pätkä, kun sama auto lyödään dynamometriin ja verrataan bensiiniä ja E85, niin E85 sai enemmän potkua irti autosta, mutta tosiaan tässähän auton ohjelmisto laitetaan vastaamaan polttoainetta: https://www.youtube.com/watch?v=vqbsG9-FW3c

Ja vielä kiihdyttely pätkä, kun Volvo V50 T5 on viritetty 98:lle ja sitten E85:lle jossa huomaa tuon eron kiihtyvyydessä:https://www.youtube.com/watch?v=zzJWGCup6-Y
« Viimeksi muokattu: 31.01.2016, 15:54:59, kirjoittanut TeURaS »
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #54 : 07.02.2016, 13:21:51 »
Löytyipä tuossa selaillessa tällainenkin testi: https://www.youtube.com/watch?v=o_-CIAjTInQ Kyllähän se etanoli vain puhtaampana palaa.

Jos tuohon laitetaan luonnon oma tuote biotuote eli puu palamaan viereen niin se saastuttaa kaikken pahimmin koska mustaa savua tulee eniten?
Mun mielestä noi tollaset polttovideot vaan on ihan turhia, eivät kerro siitä oikeasta palotapahtumasta mitään.
En nyt siis väitä että etanoli ei olisi puhtain, mutta noi videot sitä ei todista.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #55 : 07.02.2016, 13:38:37 »
E95 eilen 1.29 euroa...pistää etenolille kampoihin. Väitän vieläkin että Shellin Nitrolla 98E on V6 moottori virkeimmillään...teoreettinen tarkastelu on perstuntuman varassa  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #56 : 07.02.2016, 22:05:22 »
Tottahan se on, että nuo polttotestit on aika turhia, mutta hyvin on huomannut ihan omalla nenällä, kun auto on käynnissä pihalla tai etenkin hallissa, niin huomaa ettei pakokaasun haju ole kitkerä. Tai oikeastaanhan se pakokaasu ei haise miltään. Tässä olisi sitten hieman dataa tuon talouden C5 osalta, kun löyty aikaisempi katsastuslappu joka oli tehty viime kesänä ja muutoskatsastuksen  tiedot on sitten tuossa, vieressä.
Bensiini                                   E85

CO%:0,03                             CO%: 0,01
CO2:14,6                              CO2:15,10
HC ppm:6                              HC ppm:0
O2:0,11                                 O2:0,15
Lambda:1,004                       Lambda:1,002

Eli mitä näistä nyt voi päätellä, että hieman puhtaammin se mylly pyörii, mutta ei nyt mitään tähtitieteellistä muutosta. =)
Ja mikäli on unohtunut miten päin näitä arvoja tulkitaan niin tässäpä tietoa: http://www.rvs.fi/diagnostic/page35.html

Sitten tuosta Shellin V-Powerista voin otdeta, että oktaaniluku 99 ja E85 oktaaniluku on 106 ja voit tulla JPL persedynottaa noi meidän autot, niin voin luvata, että kyllä lähtee. Taas viikonloppuna sai joku TDI Paskatti poju pitkän nenän. Oli vielä Punaisella D ja I joten siinähän pitää olla sitä tehoa enemmän? =)
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #57 : 08.02.2016, 11:55:44 »
Jahah jos ylläpito korjaisi tuosta mun edellisestä pari asiaa: Linkistä unohtu merkit, eli ei toimi klikkaamalla ja E85 oktaaniluku on 106. Sen siitä saa, kun kirjoittelee illalla väsyneenä ja monta rautaa muutoinkin tulessa. Piti ihan vikaista tuo TDI tekstin värit, niin löytyihän sitten selitys:
TDI (Kaikki punaisella) on 150hp Diesel

TDI (Punainen D, Punainen I) on 130hp Diesel

TDI (Punainen I) on joko 115bhp tai 110bhp Diesel, riippuen vuosimallista

TDI (Hopealla) on 90 hp Diesel

Eihän sillä poikaparalla ollut edes minkäänlaisia herran mahdollisuuksia  ;D
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #58 : 09.02.2016, 13:58:24 »
Eikö tuossa ole turhan matala tyhjäkäynti? Mittarin mukaan noin 600rpm ja allekin.

Nyt on mittaristo korjattua ja OBD:llä tarkistettu, että kyllä se vain hyrrää tyhjäkäynnillä sellaista 650RPM. =)
C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 SW 2005 3.0 V6 (ES9A) eFlexFuel E85
« Vastaus #59 : 09.02.2016, 17:47:54 »
Juuri limittien rajoissa, hienoa että mittari tokeni. Kiinnostaisi kuulla vika ja foto, vaikka kyseessä onkin ceeviis  :)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -