Kirjoittaja Aihe: 607 - Lambda-antureiden liittimien järjestys  (Luettu 998 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ilmari100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
607 - Lambda-antureiden liittimien järjestys
« : 18.01.2016, 21:32:58 »
Auto: 2000 607 2,2 (automaatti, EW12J4, 3FZ, 9D3FZE/280, 116 kW, VF39D3FZE92013722, käyttöönotto 10/2000).

Aikoinaan eri korjaamot hakivat antipollution vikaa ja samalla vaihdettiin pari lambda-anturiakin.

No nyt vikakoodi ilmaisi ensimmäisen eli katalysaattoria ennen olevan lambdan lämmityspiirin olevan rikki. Vaihdoin sen, mutta uusi osa näyttikin olevan fyysisesti hiukan erilainen kuin vanha. Ja muistinvaraisesti samanlainen kuin autossa nyt oleva kakkosanturi. Lisäksi kakkosanturin johtosarja oli jatkettu puolivälistä.

Nyt tulikin sellainen pelko mieleen, että ovatko ne menneet jollakin sekaisin jossakin vaiheessa.

Kytkin ykkös lambdan siniseen naarasliittimeen, jossa se olikin ja kakkonen on kytketty vihreään naarasliittimeen. Onkohan ne nyt oikein? En löytänyt mistään kaaviota väreillä. Sen tiedän, että ykkösanturi on nyt oikeanlainen, mutta onko se edes oikeassa liittimessä?
Huomasin juuri, että 6 viimeistä ostosta on ollut PSA vehkeitä:
605 -> C5 -> 607
406 -> C4 -> 3008
Ei kai ne ihan huonoja ole voineet olla...

ilmari100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 607 - Lambda-antureiden liittimien järjestys
« Vastaus #1 : 19.01.2016, 09:02:22 »
Ja nuo liittimet joihin viittaan on moottorin kuljettajan puolella, päällä. Vihreä ja sininen.

Aamulla moottori tuntui toimivan ihan oikein...
Huomasin juuri, että 6 viimeistä ostosta on ollut PSA vehkeitä:
605 -> C5 -> 607
406 -> C4 -> 3008
Ei kai ne ihan huonoja ole voineet olla...

ilmari100

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 607 - Lambda-antureiden liittimien järjestys
« Vastaus #2 : 21.01.2016, 08:18:12 »
Siinä PP2000:ssa oli toiminto jolla tuon voisi selvittää. Se kytkee mittauksen lämmityspiirin päälle kummaltakin anturilta kun sitä pyytää. Mittaan sen sieltä.

Mutta apua silti kaivataan. Minulla on nyt siis yksi anturi irti, jonka luulen olevan ehjä. Minkälaisia vastusarvoja niistä pitäisi tulla? Paljonko lämmitysvastuksen arvot pitäisi olla ja paljonko lambdan noin huonelämpötilaassa?
Huomasin juuri, että 6 viimeistä ostosta on ollut PSA vehkeitä:
605 -> C5 -> 607
406 -> C4 -> 3008
Ei kai ne ihan huonoja ole voineet olla...