Kirjoittaja Aihe: 508 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 12077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • TurboFiat ja V6-Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #30 : 29.03.2018, 14:32:48 »
Kyllä ne OT-öljytkin olisi hyvä vaihtaa, vaikkei "pakko" olisikaan ja kaikki muuten toimisikin. Monesti tullut melkoisen mustaa kuraa ulos ihan ehjistäkin tehostimista.

Edit: 60€ huolto ilmastoinnille ei tainnut pitää sisällään muuta kuin täytön & väriaineen? Kuivaimen vaihto ja kennon & kanavien kunnollinen desinfiointi parantaa tehoa ja ilmanlaatua huomattavasti, vaikka kaikki muuten toimisikin.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2018, 14:36:16, kirjoittanut Alfissimo »
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #31 : 29.03.2018, 14:35:10 »
Moottoriöljyn vaihto 10 tkm välein ? Ruostesuojaus? (tarviiko Peugeot?)

Kaverilla on uutena ostettu -99 mallinen Farkku Mondeo 1.8 bensa, johon tulee kohta 500 tkm. mittariin. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein, veikkaan että siksi on paljon kilsoja takana. Vetarit menneet pariin kertaan molemmin puolin (kaksi tielle jääntiä) ja kytkin uusittu. Siinä lienee suurimmat murheet. Yhtään pyöränlaakeria ei ole uusittu ja pakoputki on alkuperäinen. Suurin osa noista on jo paalattu aikapäiviä sitten. Tuo on lisäksi ruostesuojattu uutena.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #32 : 08.05.2018, 16:56:29 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€

508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 614
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #33 : 08.05.2018, 17:28:49 »
 :o  Mitäs kaikkea tuolla 650 eurolla oikein saa?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 387
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #34 : 08.05.2018, 18:02:42 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€

Oireiliko hybridijärjestelmä mitenkään ennen kiristimen hajoamista? Väläyttelikö "engine fault" valoa tms.?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #35 : 09.05.2018, 12:12:57 »
Juu kyllä se ennen ensimmäistä hihnan vaihtoa jo valitteli tuota engine faulttia tai hybrid system faultia. Hihnan vaihdon jälkeen meni jonkin aikaa hyvin. Sitten alko kiihtyvyys katoamaan ja vaihteiden vaihto hidastuun ihanko kytkin olis luistanu. Lopuksi tuli hybrid system fault, speed reduced näkösälle ja pellin aukastessa huomasin että oli napsahtanu tuo hihina poikki... Katkeamisen jälkeen ajelin työpaikalle ja hinautin rolloon.
508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci