Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus  (Luettu 17583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #1 : 06.02.2016, 00:55:38 »
Tuossakin edelleen markkinointiosasto nostaa VW Golfin laatumittariksi joka on ymmärrettävää koska VW oli markkinajohtaja muttei tietenkään oikeassa elämässä mikään laadun riemuvoitto, pikemmin päinvastoin.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #3 : 06.02.2016, 10:27:49 »
Lainaus
Audi A3:een, on vielä matkaa, eikä tällaisen hienostuneisuuden saavuttaminen ole kuulemma edes Peugeotin tavoitteena: kustannukset nousisivat turhan korkeiksi perheautoluokkaan.

... jonka sisustuksen (kuten 308:n) on valmistanut Faurecia, 51% PSA:n omistama sisutuksia, muoviosia ja katalysaattoreita valmistava yritys.
Että ei se mitään taikuutta ole ja rahalla siitä selviää.  :)

Jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Kojelautaa ei voi loputtomiin tehdä "viimeistellymmäksi". Itse asiassa 308 II:n kojelauta alkaa olla aika optimaalinen. Vaikea kuvitella mitä "lisäarvoa" siihen enää pystyy "fit and finish" tai materiaalipuolella enää lisäämään... sen sijaan Audissa (kuten RCZ:ssa) on liian iso ratti.
Peugeot RCZ HDI FAP

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Jotenkuten
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #4 : 06.02.2016, 10:29:10 »
Eihän sen laadun parantamisen aina tarvii maksaa lisää voi tulla halvemmaksikin, onko toi kolffi sit todella laadun tae?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #5 : 06.02.2016, 11:16:14 »
Ei tietenkään ole, mutta markkinointiosaston kannalta juuri markkinajohtaja on se johon "on pakko" verrata itseään, totuudella ei ole mitään merkitystä tässä kohtaan.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 540
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #6 : 06.02.2016, 11:48:45 »
Jos tuo tavoite toteutuisi, ettei komponentteja hajoa 240 tuhannen matkalla, niin menestystä ei voi estää. 308 ensimmäistä versiota kehuttiin myös laadulla ja 2 miljoonalla testikilometrillä. Autohan on kyllä hyvä, mutta täydellinen se olisi, jos ei olisi tukkeutuvia lämmityslaitteenkennoja, hajoavia katalysaattoreita, kukkivia takaluukkuja,murenevia vaihdekepinsuojia pienillä kilometreillä. 2,5 miljoonaa kiolometriä 200 autollahan on vain 12 500 km autoa kohti eli pitäisikö ajaa enemmän vähemmällä määrällä.

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #7 : 06.02.2016, 12:22:07 »
Faurecia korvautui viime vuoden alussa Magnalla Audi A3:n alihankkijana:
http://www.augsburger-allgemeine.de/neuburg/Der-Auftrag-ist-weg-aber-bleibt-in-Neuburg-id32977667.html

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #8 : 06.02.2016, 12:49:59 »
Jos tuo tavoite toteutuisi, ettei komponentteja hajoa 240 tuhannen matkalla, niin menestystä ei voi estää. 308 ensimmäistä versiota kehuttiin myös laadulla ja 2 miljoonalla testikilometrillä. Autohan on kyllä hyvä, mutta täydellinen se olisi, jos ei olisi tukkeutuvia lämmityslaitteenkennoja, hajoavia katalysaattoreita, kukkivia takaluukkuja,murenevia vaihdekepinsuojia pienillä kilometreillä. 2,5 miljoonaa kiolometriä 200 autollahan on vain 12 500 km autoa kohti eli pitäisikö ajaa enemmän vähemmällä määrällä.

Olen täysin eri mieltä tästä. 308 I oli minusta autotehtaan kannalta liian laadukas auto. Huoltoa pelasti lähinnä bemarin "lahja" PSA:lle eli THP-moottorin murheet ja eikä niillä ollut näppinsä myös Vti-mottorin yhteydessä?

Audissa ei ole mitään "premium":ia verrattuna muihin automerkkeihin? Kalliimpi volkkari mutta mitä todellista lisäarvoa sillä saa kuin "premium" merkin? Forditkin ovat nykyään hiljaisempia kuin Audit.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #9 : 06.02.2016, 13:56:00 »
Fordissakin on liian iso ratti.
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #10 : 06.02.2016, 14:09:04 »
That's true! Kohtapuolin kaikissa on pieni ratti (you'll see!)...

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #11 : 06.02.2016, 14:18:23 »
TM mittasi vertailutestin (TM 20/2015) yhteydessä tehokkaiden dieselfarmareiden melutasoa.Audi A3 ei ollut mukana, mutta hiljaisin oli VW Golf, Skoda Octavia ja Peugeot 308 olivat samalla tasolla ja Focus oli meluisin. Näinköhän A3 olisi meluisampi kuin Golf ? Epäilen vahvasti!

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #12 : 06.02.2016, 16:35:03 »
Itse tarkoitin uuden sukupolven Fordeja ja nuo melumittaukset menevät eli testeissä ristiin ja riippuu todella, todella paljon rengastuksesta.

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 44
  • 308 SW
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #13 : 07.02.2016, 05:29:10 »
Peugon linkitämässä "moottori.fi" jutun "Peugoetin pomppulinnassa" osiossa sanottiin seuraavaa: "Kokeessa selvitetään, esiintyykö autossa pitkällisen käytön myötä ylimääräisiä ääniä tai resonansseja".

Minulla on 308 II SW ja nyt on ollu pari viikkoa tuo paikallistie lumisen jään peitossa joka on aika epätasainen. Nopeusrajoitus 60 ja sitä vauhtia kun ajelee, alkaa takapäästä kuulua aika voimakasta resonassiääntä. Ensin epäilin äänenlähteeksi suksitelineitä ja otin ne pois, mutta ääni ei loppunu. Nyt epäilen tavaratilan suojapeitettä ja tarkemmin sen metallista kiinnitysosaa, siis sitä jonka sisään suoja rullautuu. Nyt on vaan ongelmana jo aiemmin käyttökokemuksissa mainitsemani jään muodostuminen takapuskurin päälle. Siinä on nyt vahva teräsjäänpeitto, eikä kataluukkua saa auki, jotta pääsisin poistamaan sen tavaratilan suojan. Pitänee poistaa se sisältäpäin, tai puhallella lämpöpuhaltimella jää puskurin päältä pois.

4500 km ei vielä ole "pitkällistä" ja jo resonoi, eli onko pomppulinnassa jääny jotain huomaamatta.
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
  • 3008 1.2 aut
Vs: Peugeot 308 ja laatu - esittelytilaisuus
« Vastaus #14 : 07.02.2016, 06:43:15 »
Peugon linkitämässä "moottori.fi" jutun "Peugoetin pomppulinnassa" osiossa sanottiin seuraavaa: "Kokeessa selvitetään, esiintyykö autossa pitkällisen käytön myötä ylimääräisiä ääniä tai resonansseja".
 Nyt on vaan ongelmana jo aiemmin käyttökokemuksissa mainitsemani jään muodostuminen takapuskurin päälle. Siinä on nyt vahva teräsjäänpeitto, eikä kataluukkua saa auki, jotta pääsisin poistamaan sen tavaratilan suojan. Pitänee poistaa se sisältäpäin, tai puhallella lämpöpuhaltimella jää puskurin päältä pois.

4500 km ei vielä ole "pitkällistä" ja jo resonoi, eli onko pomppulinnassa jääny jotain huomaamatta.

Olisiko syy resonointiin se jää puskurilla ? Itse olen poistanut ylimääräisen aineksen puskurin päältä lumiharjalla, eikä jäätä/resonointia ole ollut. Myös takaluukku aukeaa moitteettomasti.