Kirjoittaja Aihe: 406 Coupe 2.0 -97  (Luettu 1105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 851
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #15 : 12.03.2016, 13:59:42 »
Vakiona isoimmat tosiaan 16" ja listalta on saanut raksia 18" Bbs:t.

Edit: imaS, 18" näyttää ihan naurettavan pieniltä 235/40/18" kumeilla orkkiskorkuisen coupe alla ;D
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 639
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #16 : 12.03.2016, 15:07:17 »
Juu, ei varmasti tuumaa pienemmätkään isolta näytä. Nuo Atlantikset on nyt ollut jo yli viisi vuotta varastoon haudattuna, niin jotain käyttöä voisi keksiä.

Ainakin kuvassa vaikuttaa ihan kiinnostavilta vanteilta coupeen. Kuvan 406 ei taida olla edes madallettu.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

ATS

  • Vieras
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #17 : 12.03.2016, 16:53:06 »
Mitä noissa on vakiona isoimmat koot vanteissa?

15" on noissa 2.0L:ssä vakiona. 16" facelifteissä 2.2 ja aikaisemmissakin 3.0L:ssa. 3.0L aina 16" ET 12 (Brembon 4-mäntä jarrusatulat). Noissa uusimmissa vaihtui sitten Brembot (Ultima Editzione etc...  numeroiduissa malleissa).

http://s33.photobucket.com/user/atsinisalo/media/1280px-Peugeot_coupeacute_406_gris_Hades_2002.jpg.html?sort=3&o=0
« Viimeksi muokattu: 12.03.2016, 17:46:27, kirjoittanut ATS »

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #18 : 12.03.2016, 18:46:04 »
Juu, ei varmasti tuumaa pienemmätkään isolta näytä. Nuo Atlantikset on nyt ollut jo yli viisi vuotta varastoon haudattuna, niin jotain käyttöä voisi keksiä.

Ainakin kuvassa vaikuttaa ihan kiinnostavilta vanteilta coupeen. Kuvan 406 ei taida olla edes madallettu.

Ihan sopusointuisethan nuo ovat jos kerran 17".
Olin jo unohtanut että olihan mullakin 406ssa 17" eikä yhtään liian isot. Varsinkin kun oli muistaakseni 215/45 kokoa, kantavuus silti riitti ja kokonaiskorkeus saattoi olla matalampi kuin korkeaprofiilisissa 16":ssa.
Eli korjataan aiempaa lausuntoani hieman.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #19 : 12.03.2016, 19:00:25 »
Ihan ok vanteet. 215/55-16 on passelein koko, jos haluaa nauttia auton mukavuudesta. Leikkisästi sanoen, tuohon autoon voisi asentaa myös moottorin, alkaa V... :)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ATS

  • Vieras
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #20 : 12.03.2016, 19:59:40 »
Ihan ok vanteet. 215/55-16 on passelein koko, jos haluaa nauttia auton mukavuudesta. Leikkisästi sanoen, tuohon autoon voisi asentaa myös moottorin, alkaa V... :)

Niinpä , kun sellaisella moottori-merkkisellä itse lähes päivittäin tyhjäkäynnillä etenen kauppaan  8) Ainakin itselle jotenkin kaivelisi jos olisi lammas suden vaatteissa eikä kumpikin yhtä aikaa persuksien alla? Hei , missäpäin asustat ? Että siis tarjoaisin koeajoon tuon omani 222hp version (dynottu)!
« Viimeksi muokattu: 12.03.2016, 20:29:10, kirjoittanut ATS »

rellukin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #21 : 17.03.2016, 20:43:56 »
Juu en todellakaan ole tekemässä mitään ferraria Coupesta ... vaikka sellaisia unelmia ? "pienenä" poikana olikin että  tuli  aikoinaan tilattua Euran Lasikuitu-nimisestä firmasta esite jossa oli jopa Lamborghini Countach replika kuplan alustalle, ja hintaa oli n. 35000 markkaa, tämä oli ilmeisesti 90-luvun alussa ? Toinen vastaava yritys oli/on loviisalainen Car Arts jolla oli tyylikäs Tiara kuplan alustalle. Kun saan aikaa ja osaan ? niin voin vaikka  laittaa kuvia esitteistä ja omasta 406 Coupesta.  Vaikka auto maku  ollut vaihteleva eli on ollut Y10:stä 300M:ään , eli miksi ajaa tylsällä autolla kun voi valita muutakin, etenkin käytettynä.

rellukin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #22 : 12.07.2016, 20:07:04 »
Noniin, nyt on Coupessa leima,  päästöt meinasi olla lujassa mutta asettui ne viimein kohdilleen, piti käydä pajalla ja ajaa kone kuumaksi. Taitaa  lambda/katti olla jo ehtoo puolella ?  Mankkaan en ole vielä saanut koodia, lähetetty kyselyä merkkiliikkeeseen, ei ole vielä kuulunut mitään ? Käykö -97:aan uudemman väylävehkeen mankka heittämällä ?  Tuli hommattua 17-tuumaset vanteet joissa on offset 40 eli tarvii reilut spacerit väliin, kun saan niihin kumit niin alkaa mittailu kuinka paljon tarvii, senttejä jokatapauksessa ?

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 639
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #23 : 12.07.2016, 22:18:25 »
Jotain 20-30mm, riippuu ihan vanteen ja renkaan leveydestä. Jos en väärin muista, niin v6 malleissa ET on 13.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

ATS

  • Vieras
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #24 : 13.07.2016, 07:33:36 »
Jotain 20-30mm, riippuu ihan vanteen ja renkaan leveydestä. Jos en väärin muista, niin v6 malleissa ET on 13.

12 , eikös noissa 2 litrasissa ollut melkolailla normi 406 alusta ja jarrutkin niin veikkaampa että olisi ollut 18 alkuperäinen?
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016, 08:21:43, kirjoittanut ATS »

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 117
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #25 : 13.07.2016, 13:14:36 »
Serviceboxin mukaan minun 2000 vm 2.0 on tullut 6,5x 15 ET12 vanteilla, eli nähtävästi minulla tallessa alkuperäiset vanteet.
Pikkujarruilla noissa on reilusti tilaa, bremboilla sitten tilanne ihan toinen- vanteen muodolla suuri merkitys.
 
2,0 litraisessa jouduin 17 tuuman ET15 vanteilla laittamaan 15 mm spacerit jotta mahtuu pyörimään.
3,0 litraisessa on 18 tuuman ET32 vanteilla 35 mm lätyt ja jarrusatulat siirretty prikoilla 2 mm sisäänpäin, siltikin jää vain 1 mm väliä vanteen puoliin.
Eli brembojen kanssa kannataa hakea vanteet joissa paljon tilaa sivusuunnassa jarrusatulalle.



Miihhali

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #26 : 16.07.2016, 09:44:06 »
Onko tuossa kasetti mankka ilmeisesti alkuperäsenä? Multa löytyis sellanen -98 mallin sedanista purettu, jossa koodi tallessa. Uudempi ei taida näytön kanssa sopia yhteen.
Peugeot 406 2.0 ST HDi GRW 2002, Peugeot 605 2.0 16V ST 1999 + muutamia purkuautoja (406 + 605)

rellukin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #27 : 17.07.2016, 14:36:29 »
On kasettimankka ja CD-boxi peräkontissa,  ovat alkuperäisiä.  Tarkoitus hommata 1-CD:n soitin.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #28 : 18.07.2016, 10:40:09 »
Miksi?
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

rellukin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 406 Coupe 2.0 -97
« Vastaus #29 : 18.07.2016, 21:30:25 »
Jos tähän alkuperäiseen ei saa koodia, laittaa vaikka 2-din näytöllisen navi-soittimen.