Kirjoittaja Aihe: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)  (Luettu 4754 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 163
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #105 : 03.10.2018, 21:57:27 »
DV6 sielunelämään kuuluu oleellisesti muutaman tunnetun heikkouden seuraamisen tarve. Mä oon koittanut seurata suuttimien tiivisteiden antautumisen hetkeä tarkasti, jottavoisin heti puuttua siihen kun huomaan syytä huoleen.
Kesällä se sitten ilmaantui, märkä läikkä nelospytyn päälle, suuttimen nurkille. Ei pysyny pois vaikka bräkleenillä putsas. Joten tilasin heti neljään pyttyyn neljän tiivisteen sarjan jotta voimme vaihtaa koko hoidon kerralla kuntoon.
Ihan ebay ostoksena. No osat tuli parissa viikossa mutta remppaan löyty aika vasta 2000km ajamisen jälkeen  ???

Remontti meni kuitenkin mukavasti, tilatut osat sopi just paikalleen eikä melkeen. Kaverin korjaamolla tehtiin homma valmiiksi, hänellä oli sopiva työkalu kannen pinnan syöpymien tasaamiseen - kantta irroitamatta.

Pari ruiskusuutinta oli ulkoisesti ikävän ruosteisen näköisiä. Mutta suurelta osin teräsharjan kanssa sai liat putsattua. Huomasin hyvissäajoin tämän ongelman eikä suuttimet olleet edes kovasti paikallaan. Lhtivät irti ihan käsipelillä.

Itseasiassa olipa löysällä kaikkien suutinten mutterit. Ja kaikkien osalta ne vihreät ns jakotukinpän O-renkaat oli täysin vaihtokunnossa.

Pari kuvaa, jos linkit toimii. Yks suutin nopsaan kuvattuna:
https://picasaweb.google.com/114707240874147947154/6287832625745596897#6607833141521105330

Ja se jakotukin pään tiivistys oli hirvitys nähtäksi:
https://picasaweb.google.com/114707240874147947154/6287832625745596897#6607833120871865634

Käyntiäänest lähti pois sellainen honottava kalkatus, dieselin perus pörinä palasi äänimaailmaan. Lisäksi alavääntö parani, nyt voi lähteä liikkeelle vain kytkkmen nostolla - ei stumppaa sille paikalleen konetta sammuksiin. Öljyt ja suotimet vaihtu samalla. 192tkm takana.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 163
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #106 : 04.10.2018, 21:24:10 »
Jee! Akku, vanha, kiehahti ja pullahti. Se tuli tuossa vaihdettua. Tarkistin latausjännitteen 14.3 tasaseen tyhjäkäynnillä täyteen akkuun hmm.. Vois olla ok sen puolesta. 13V tipahti kun flekti lähti pyörimään.
Kun akun otin irti, vaihdoin "samalla" ilmanputsarin ja kippasin raikkarista isoimmat (oli yllättävän paljon, eli puoldesiä) roskat pois. Se ei olekaan ihan pikkuhomma toi ilmanpuhdistimien kotelon paikaltaan uittaminen. Meinaan päätin etten todellakaan ota pois sitä polttoaineensuodatinta. Enkä ottanut. Purin pois pyyhkijät, kotelon, äänieristematot (niiden kiinnikkeistä jäi 3 ehjäksi).
Melkonen työmaa. Jos se taas tällä kulkis siivun jos toisenkin eteenpäin  ;D
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 163
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #107 : 06.10.2018, 21:36:16 »
Vielä kun muistan niin tässä lontoon murteinen ohje tuohon tiivistejumppaan;

http://pmmonline.co.uk/technical/injector-removal-and-replacement-process-psa-dv6-engines/
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 160
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #108 : 07.10.2018, 07:41:53 »
Ei se ilmansuodattimen ja PA-suodattimen vaihto nyt noin paha ole. 20 min meni eilen kun rauhassa vaihdoin. Ei tarvi purkaa mitään pyyhkijöitä ym. pois. Ilmansuodattimen koteloa ei tarvitse uittaa pois paikaltaan, purkaa putket pois edestä ja kansi pois - uusi putsari paikalleen.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 393
  • Jotenkuten
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #109 : 07.10.2018, 16:55:26 »
Omassa oli suuttimet melko jumissa irti ne silti lähti ilman ulovetäjiä eivät hirveästi suosittele noita suuttimia avattavan ulosvetäjää varten hajoavat helposti. Lähtevät muutenkin toiset löystäneet kiinnitysmutterit ja kone käyntiin ja jne.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82