Kirjoittaja Aihe: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)  (Luettu 9926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #105 : 04.10.2018, 21:24:10 »
Jee! Akku, vanha, kiehahti ja pullahti. Se tuli tuossa vaihdettua. Tarkistin latausjännitteen 14.3 tasaseen tyhjäkäynnillä täyteen akkuun hmm.. Vois olla ok sen puolesta. 13V tipahti kun flekti lähti pyörimään.
Kun akun otin irti, vaihdoin "samalla" ilmanputsarin ja kippasin raikkarista isoimmat (oli yllättävän paljon, eli puoldesiä) roskat pois. Se ei olekaan ihan pikkuhomma toi ilmanpuhdistimien kotelon paikaltaan uittaminen. Meinaan päätin etten todellakaan ota pois sitä polttoaineensuodatinta. Enkä ottanut. Purin pois pyyhkijät, kotelon, äänieristematot (niiden kiinnikkeistä jäi 3 ehjäksi).
Melkonen työmaa. Jos se taas tällä kulkis siivun jos toisenkin eteenpäin  ;D
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #106 : 06.10.2018, 21:36:16 »
Vielä kun muistan niin tässä lontoon murteinen ohje tuohon tiivistejumppaan;

http://pmmonline.co.uk/technical/injector-removal-and-replacement-process-psa-dv6-engines/
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

everton

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 164
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #107 : 07.10.2018, 07:41:53 »
Ei se ilmansuodattimen ja PA-suodattimen vaihto nyt noin paha ole. 20 min meni eilen kun rauhassa vaihdoin. Ei tarvi purkaa mitään pyyhkijöitä ym. pois. Ilmansuodattimen koteloa ei tarvitse uittaa pois paikaltaan, purkaa putket pois edestä ja kansi pois - uusi putsari paikalleen.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 396
  • Jotenkuten
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #108 : 07.10.2018, 16:55:26 »
Omassa oli suuttimet melko jumissa irti ne silti lähti ilman ulovetäjiä eivät hirveästi suosittele noita suuttimia avattavan ulosvetäjää varten hajoavat helposti. Lähtevät muutenkin toiset löystäneet kiinnitysmutterit ja kone käyntiin ja jne.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #109 : 09.12.2018, 14:18:17 »
 >:( On viimesen päälle helvetin ahdas toi kuskin poljin kombo. Täyttä paskaa asentaa opetuspoljin kiinni tulipeltiin. Työkalut ei yltä ja kädet verillä saa vääntää ja ei ole yhtään ylimääräistä tilaa. Apukuskin jalkatila ja läpi työntö kosnolista on lasten leikkiä. Kuskin pedaalin suunta ihan itsemurhaa.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #110 : 09.12.2018, 16:51:03 »
Opetuspoljin tuli asennettua paikalleen asti. Enpä olisi uskonut että vaijerin kiinnitys tulipeltiin olisi tämän homman vaikein vaihe. Mutta mutta, selkeästi haastavin pätkä.

Opetuspoljin tuli kiinnitettyä 2mm paksuun (ainakin, voi olla että oli 2,5mm tai 3mm tuo paksuus) metalliseen levyyn, jonka muotoilin apukuskin jalkotilan muotoihin. Tämä oli kohtuu helppo homma, metallin työstämistä lähinnä. Lopuksi vielä pari kieppiä 2K Epoksi mustaa pintaan niin ei lähde punastelemaan tuo metalli.

Muutaman kuvan otin valmiista kököstyksestä.

Vaijerin kuoren kiinnistys jarrupolkimeen ja vaijerin kulku jarru/kaasupolkimen etualalta kohti keskikonsolin läpivientiä. Huomatkaa että vaijeri EI tule kuljettajan eteen - jos ei satu puskemaan jalkaansa jarrupolkimen alle (tosin en ymmärrä miksi näin pitäisi tehdä)..



Sitten se ikävin kiinnitettävä. Opetuspolkimessa, jonka ostin, oli vaijerin päässä pultti prässättynä kiinni vaijeriin ja siinä 10mm avainta uskova mutteri. Tulipellissä oli käytännössä vain yksi mutteri johon tämä oli mahdollista kiinnittää. Tein kiinnikkeen "uros-uros" ongleman ratkaisemiseksi reikävanteesta täyden silmukan joka molemmat päät yhdistyvät sitten vaijerin päässä olevaan mutteri/pultti päähän. Samalla tuosta sai tavallaan säädettävän tuosta vaijerista - joskin polkimen päästä se on paras säätää oikeasti...
Koska ylimääräistä tilaa ei ole, tästä on vain pystykuva tarjolla.


Apukuskin jalkotilassa näyttää tältä. Vielä kun laitan tuohon jostain kuramaton päälle niin parempi tulee. Apukuskin penkin alle tulleesta kiinnikkeestä ei näemmä tullut kuvaa räpättyä. Se ei ihan yksinkertainen ole tehdä, koska penkin ja maton välissä on melkoinen kuoppa muodostelma johon kiinnike pitää taivutella/muotoilla eikä tuosta saa oikein kuvaa aikaiseksi josta homman hahmottaisi. Siihen kannattaa varata aikaa jos rupeaa tekemään.

308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #111 : 29.12.2018, 22:13:27 »
Jos kiinnostusta löytyy, voisin koittaa ennättää tehdä jutun subbasen asennuksesta tähän autoon. Tuossa vaihtui työpaikka ja matka-ajoa tuli sen verran lisää että päätin laittaa jouten olevat vanhat jenkkavehkeet tuomaan vähän syvyyttä ääneen. Äänenvaimennuspuoli on vielä kovin keskeneräinen, mutta isoimmat jutut on tehty, eli kotelo, johdotus, bluetoothsarja piilotettu tuhkakuppiin ja linjamuunnin laitettu vireeseen vakiosoittimen kaveriksi. Tulipeltiin piti yks reikä kairata ja tuhkakuppiin myös pitkän muotoinen reikä. Muuten pärjättiin puhkomatta sisuksia.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #112 : 11.01.2019, 18:44:08 »
Etujarruista tuli poistettua huullos, samalla kun vaihdoin katkenneen jousen eteen (kohtuu tyypillistä tuntuu olevan jousipoikki + peugeot yhdistelmä). Toki vakaajan tangot vaihdoin myös samalla kun näemmä olivat eriparia.

Taakse meni uudet jarrupalat, koska noin puoleen väliin kuluneet palat jäätyivät parkkiksella kiinni levyyn tms, ja kitkapinta irtosi yhdestä palasta lähes 100%. Tuohon 100km motaria niin homma oli valmis uusille paloille..

Tuulilasinpesunesteen säiliö tässä autossa on täysi vitsi. 2.5litraa. Väsyneet 2.5 litraa. Eihän se riitä kun 200km motaria... :-X
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

ihmes

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #113 : 11.01.2019, 21:17:43 »
Etujarruista tuli poistettua huullos, samalla kun vaihdoin katkenneen jousen eteen (kohtuu tyypillistä tuntuu olevan jousipoikki + peugeot yhdistelmä). Toki vakaajan tangot vaihdoin myös samalla kun näemmä olivat eriparia.

Taakse meni uudet jarrupalat, koska noin puoleen väliin kuluneet palat jäätyivät parkkiksella kiinni levyyn tms, ja kitkapinta irtosi yhdestä palasta lähes 100%. Tuohon 100km motaria niin homma oli valmis uusille paloille..

Tuulilasinpesunesteen säiliö tässä autossa on täysi vitsi. 2.5litraa. Väsyneet 2.5 litraa. Eihän se riitä kun 200km motaria... :-X

Ajovalojen pesurit kun ottaa testerillä pois käytöstä niin nesteenkulutus tippuu murto-osaan.

Minkä bluetooth-vermeen asensit?

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #114 : 11.01.2019, 22:32:24 »
Bluetooth palikka, tämmöinen meni sisään; https://www.logitech.com/fi-fi/product/bluetooth-audio-adapter
Tein siihen virran syötön yhdestä kännykän laturista ja ebaysta löytyneestä soveltuvasta "usb A <=> Logitech virtaliitin" johdosta. Tuo Bluetooth haluaa 5V ja 350mA virtaa, niin 5V laturi joka syöttää 0.5A on ihan sopiva tuohon hommaan. Johdot jne piilotin keskikonsoliin. Ja Logitech mahtui nippa nappa tuhkakuppiin. Sen saa vedettyä sieltä esiin parittamista varten (ja on ISO nappi keskellä purkkia mitä painaa).
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #115 : 26.01.2019, 14:40:42 »
Muutama kuva viimeaikaisista säädöistä. Toivottavasti kuvat toimii, Googlen kuvat palvelu on niin saatanan työläs käyttää nykyään. Picasa aikoja tulee ikävä, aina.

Oli vähän lohduton näky tuolla takajarruissa tosiaan:



Bremboa löyty "nyt heti" joten sitä sisään.



Palasta ei ollut jäljellä käytännössä yhtään mitään.




Tilaa oli toisella puolella reilusti yli metrin verran. Toisella puolella 31cm. Mahtui silti kun veti vatsan sisään :D :D



Jarrusylinterin pyörittelin oikean työkalun puutteessa siirtoleukapihdeillä JA ruuvipuristimella.



Käsijarruvaijerin vapautus on kohtuu helppoa. Esimerkillisen helppoa itsesasiassa, tässä Peugeotissa. Oikeasti mukava homma. Lista-avain vaan paikalleen , sitten vedät vain alaspäin tuosta näin kuten kuvassa ja vaijerin saa nostettua pois paikaltaan. Easy peasy.



Kun akuuteimmat oli hoidettu, piti tuohon vaihtaa muuten lisäksi ne käsijarrun kaapelit. Löytyi ihan päivän varoitusajalla Virtasenkauppaan Triscanin kaapelit. Ne tuli vaihdettua myös kaverin kanssa. Ei tekemätön homma. POhjamuovit taka-akselilta pitää purkaa pois edestä, jotta vanhat saa pois paikaltaan ja uudet tilalle. Auton sisältä pitää purkaa pois keskikonsolin TAKAjalkotilassa oleva tuhkakuppi ja sen kehys pois. Sitten pääsee käsiksi käsijarruvaijerin kiristysmekanismiin.

Etujouset piti akuutisti vaihtaa kun yksi katkesi. Samalla uusin tosiaan ne eripariset etuvakaajan yhdystangot. Koska eriparisuus :P



Tässä näkyy jousen yläpään kieppi tippuneena iskarin alalautasen päälle iskarin suojamuovin juureen.

]

Ylhäältä purettiin tutusti pyyhkijät, suojamuovit jne pois edestä että sai yläpään mutterin auki. Sitten alakerrasta olka-akselilta pultit ja mutterit pois ja iskari syrjään.



Vanha jousi sivussa ja uusi paikallaan. En uusinut kääntölaakereita tjsp koska vasta 2v vanhat. Iskarit menee jossain vaiheessa vaihtoon tästä. Saa nyt kerätä vaan kilsoja toistaiseksi.



Olipa tuon jälkeen talli likainen kun rosvoluola.



Joten piti sitäkin siivota lopuksi..



Etujarrulevyt on uudet hankittu ja maalattu + kuumennettu. Mustiksi vedin. Vielä kun malttaisin asentaa ne paikalleen. PItänee ensin ostaa se iso T-50 tjsp avain mikä tarvitaan jarru-ikeen irroittamiseen.. Voiskin nyt tarkistaa sen avaimen koon kun on muistissa koko homma.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #116 : 02.02.2019, 20:01:10 »
Vielä vähän juttua EOLYS 176 pöntön täyttelystä. Olin tuossa seurannut mittarilukemaa, jotta 200 000km lähestyy ja taitais olla tarpeen laittaa vähän lisää mehua tuonne lisäainepussiin.
Olin tutustunut aihepiiriin ennakkoon, auton ostamisen aikaan jo sekä heti hankinnan jälkeen. Tiesin että jossain tankin "etupuolella" toi mehukannu on ja sen tiesin että jos tämä on "sisäpussillinen" niin sitten toi pussi voi mennä helposti rikki. Jos säiliöllinen malli niin sitten homma on vähän erilainen. Tutustuin tässä tapauksessa sisäpussilliseen malliin.

Yhden foorumilaisen kanssa teimmekin tuossa vuoden vaihteen vai marraskuun nurkilla yhteishankinnan tuota 176:sta kun molemmilla matkakameli sitä lientä juo. Kohtuudella, tosin. Mä en oikein mistään saanut selville jotta mikä tämän auton lisäaineen säiliön tilavuus on. Enkä viitsinyt (laiska kun olen) ennakkoon purkaa paikkoja auki ja tutkia mitä sinne mahtuisi. Joten oletin että jotain 1,5 litran nurkilla olis vetoisuus. Nyt tosin TIEDÄN että se imaisee 2 litraa nestettä.

Mutta asiaan. Ajo-opetusopiskelijani sai kunnian korkata 200 000 lukeman mittariin ja mä sain 500km myöhemmin kunnian korkata lisäainesäiliön. Lähdin töistä asiakaskäynniltä kotiin päin ja mittaristoon napsahti "Risk of ice" ja heti perään "Depollution system faulty" ilmoitus. Great. 120km matkaa kotiin ja vikailmo.  :( No äkkiä oivalsin että tää vehjes on huomannut tuon 200 000 tkm täyttyneen ja se varmaan siksi haluaa pussiin nyt täytettä.
Motarilla testasin auton menohalut, hyvin oli tallella. 4500rpm ihan helppoa tavaraa ja vastas kaasuun ku hullu lyömiseen. Eli DFP ei ollut tukossa. Kohtuu helppo diagnosoida vain ajamalla.

Eli kotosalla ajoin ilta seiskan nurkilla auton talliin ja tunkkasin hanurin ilmaan. Sitten prosessia käyntiin.

1) Irroita auton alla 3 tai 4 mutteria jotka pitävät kiinni vasemman puoleista taka-akselin suojamuovia. Näistä kaksi pitää kiinni myös arviolta jo tuhkaksi ruostunutta metallista pantaa joka kannattelee lisäainesäiliötä paikallaan "just in case" tyyppisesesti. Lisäksi taka-osastaan tuo suojamuovi on muoviniiteillä kiinni. Huomio, voipi olla sen verran hiekka/suola/möhnä pölyä niittien väleissä että ei irtoa hajoamatta. Mä tuhosin vain yhden.

2) Säiliö on kiinni viistosta takareunastaan kahdella muoviniitillä. Ne lähtee helposti irti/auki koska ovat kohtuu hyvin suojassa pölyltä jne. Mutta mutta sitten meinaa pistää homma vastaan ja viimosen päälle hyvin. siellä on keskellä pönttöä kannake, jonka varaan tuo pönä jää roikkumaan. Kyseinen kannake näkyy alla olevassa kuvassa.
Tuosta kannakkeesta saat pöntön irti, pännäämällä sitä tosiaan auton vasenta B-pilaria. Sama selitettynä toisella tapaa tuossa kohdassa 3.


3) Tankki jää ilmaan roikkumaan kolmannesta kiinnikkeestä. Jep. Sen on tarkoitus tehdä niin. Saat poistettua tankin paikaltaan puskemalla tankkia 45 asteen kulmassa auton kylkeen nähden kohti vasenta etukulmaa (mutta 45 asteen työntö). Panttaa vähän samalla tankin etureunan vasenta kulmaa ylöspäin käsijarrukaapelin/putken päälle niin se vapautuu paikaltaan. Nyt pönttö roikkuu näin:


4) Nyt voit vapauttaa pumpun sähköliittimen JA polttoainelinjan. Sen jälkeen saat pöntön pois tuolta auton alta, koska sen täyttäminen on helpompaa väljemmällä..

5) Irroita kotelon kansi. Siinä on neljä sellasta muovista ja jousella varustettua 180 tai 90 astetta kääntyvää T-ruuvia. Helppo. Kannen alta löydät pussin joka kannattaa vaihtaa suosiolla uuteen.


6) Nyt 10v iässä pussit olnevat biohajonneita. Joten osta uus tilalle. Oman autoni pussi oli omia aikojaan puhjennut, koska mennyt ruttuun/läjään pumpun imettyä nesteet about täysin kuikkaan tuolta pussista. Oli siellä ny vielä vähän jäljellä - koska varmasti tarpeeks paljon on lentänyt pitkin maisemaa  ::) ::) ::) pussin puhjettua.


7) Uuden pussillisen saanet lähimmästä merkkihuollosta. Tää löyty suoraan hyllystä, ISOT kiitokset huollon varaosiin hyvästä palvelusta!


8 ) Korvaa vanha pussi maltillisesti ja nesteitä pillaamatta. Toi aine on melkosta piimää, hunajaa melkeinpä.
Mä en nyt saanut sitä tuon paremmin aseteltua perille. Kun tuo uusi pussi on "turpeantäysi" nestettä, se on oikeastaan "isä-äitiin" sopiva tuohon paikalleen. Vähän jäi näemmä yks pussin kohta terävähkösti pännäämään. Saattanee 10v päästä hajota tuosta kohtaa. Muttei murehdita sitä nyt.


9) Avaa DiagBox ja nollaa laskuri.
Kovin epämääräistä. Joten tähän pari kuvaa.







Koska mä olen jo kerran nollannut tuon pussin vaihdon. Niin hmm.. Tein sen jo täältä ohjelman kautta. Joten se on jo nollattu. siksi mä halusin "ilmata" pussin/pumpun jos se nyt on hörppinyt pussin puhjettua ilmaa itseensä. Joten ilmasin sen tekemällä auditiivisen testin siirtopumpulle.





Play nappulasta homma käyntiin. ÄÄNEN KYLLÄ KUULEE :)

Tästä näkee että testi on käynnissä - jos pumppu on hiljaaa..

Pumppu oli kunnossa joten homma pelas kuten pitikin.


Tarkistin vielä mitä mieltä tämä diagnostiikka oli lisäaineen tasosta. Onko pussi täys vai puolillaan vai mitä. Koska olin koittanut vain 0,5 litran kanssa saada autoa liikenteeseen. Löysin tällaisia valikoita tuolta joista pääsi kurkkaamaan mitä. Esim juurikin tämän tiedon että siellä on pehmeä pussi. Pahus, olisinpa tajunnut katsoa näitä jo joskus aiemmin.

Suunnilleen täältä taisi päästä reaaliaikaiseen näkymään jossa näki paljonko nestettä täällä on.

Tämä oli kohtuu havainnollinen näkymä. Pussi (uusi) on järjestelmän mielestä täysi. Hyvä että ollaan samaa mieltä.


Joten sitten tein vielä kerran nollauksen laskurille (koska edellinen oli tehty ennen ilmausta JA vajaalla vanhalla pussilla).





Tarkistin noi koodaukset. siellä luki vain että 2.0Litran pussi sisällä. Asia kohdallaan. Enää auton käynnistys jäljellä ja uskalias kurkistus mittaristoon. Palaako moottorin vikavalo ja tuleeko kojetauluun ilmoitus "Depollution system faulty"


Tästähän tuli lopulta ajokuntoinen ajoneuvo. se vaan että huomasin takarekisterikilven valojen myös  hiljattain pimenneen täysin. Valojen sisuskalut olivat biohajonneet nekin.  :o Ruoste prkele, miten se nyt tuonne joukkoon päässyt  ;)
Joten tilasin Amazonista Merkkelin takakilvenvalot E-hyväksynnällä. Ihan paskat vehkeet. Johtoliittimen sisämitat ovat silmämääräisesti identtiset alkuperäisten kanssa. Mutta eipä stana mene ihan yksiin ilman luistoainetta noi auton johtosarjan liittimet. Ja tietenkin rikoin toisen johtosarjan liittimen asettimen osittain tuonne uuden yksikön sisälle.  :-X :-X :-X :-X :-X :-X


Joten jouduin poraamaan tuon johtosarjanpuolen sisäholkin pitkään sivuun reikiä, niin että sain pihdit väliin ja vedin tuon vaipan pois sieltä.


Nyt olis kilpi taas valaistu. Valitettavasti vain kovin kirkkaat ovat nuo ledi vehkeet. Halusin Ledit koska samalla hintaa (24€) sai selvästikin paremmin kosteudelta suojatut kilpivalot kuin mitä halogen lampuille tarkoitetut mallit. Jotka nekin näyttivät 15€ kpl olevan + postit  :o Joten mennään nyt näillä. Onneks ei tuo ledi ole sininen.  :D Kilvestä en nyt ota kuvia, koska en lähtökohtaisesti halua kilpiä nettiin postitella. Josko tämän sitten ajaisi leimattavaksi. Vai pitäsköhän jaksaa vaihtaa etujarrulevyt ja palat ennen sitä. Hmm.. Valintoja valintoja.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #117 : 17.02.2019, 21:14:15 »
Takaiskareiden vaihto meni ok. Etupää tais alkaa kiukutella. Lähdin koeajolle ja nitisee mokoma vasemmalta, muttei oikealta. Hmm täytyy katsoa mitä olen mokannut. Huomenna.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 193
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #118 : 18.02.2019, 13:38:43 »
Takaiskareiden vaihto meni ok. Etupää tais alkaa kiukutella. Lähdin koeajolle ja nitisee mokoma vasemmalta, muttei oikealta. Hmm täytyy katsoa mitä olen mokannut. Huomenna.

Auto on nyt leimattu. Helmassa reikä?  ::) Ei muuta huomautettavaa. Täytyypä naputella juttua iskarijumpasta kunhan joutaa.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 269
Vs: 308 - 1.6 HDI Sport käyttöauton kanssa puuhastelua (4C)
« Vastaus #119 : 18.02.2019, 15:05:01 »
Hienosti kerrottu kyllä rempoista.  :)
Peugeot 607 2.2 2006 Titane