Kirjoittaja Aihe: 307 - Liian suuret päästöarvot (ilmansuodatin) (DV6)  (Luettu 1507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

asdf

  • Vieras
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 307 - Liian suuret päästöarvot (DV6)
Katso myös: 307 - Liian suuret päästöarvot (DV6)



Ongelma:

Auto: 2008 308 1,6 HDi 90.

Edellisessä katsastuksessa savut oli 0,34 nyt 2,2. Kulutuskin tuntuu olevan vähän koholla. Mittari näyttää 3,5-3,9, kun ajelee tasaista nopeutta 90 km/h. Aiemmin meni alle 3.

Ratkaisu:

Auto meni läpi ilmasuodattimen vaihdolla ja kovalla polkemisella. Savut oli nyt 1,4 ja raja 1,5.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 307 - Liian suuret päästöarvot (ilmansuodatin) (DV6)
« Vastaus #1 : 30.10.2012, 18:00:24 »
308 1.6 hdi 90 hv mallissa moottoriohjainyksikön ohjelmapäivitys uusimpaan versioon jos auto on joku 2008 - 2009 mallia. Bugi softassa ja siksi savuttaa. Sitten vaan reilusti kierroksia moottorille esim. 2 vaihteella 4000 rpm ja kaasupohjassa kiihdytyksiä useasti. Kulutuskin on pienempää kun kiihdyttää nopeasti nopeuteen jota ajetaan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - Liian suuret päästöarvot (ilmansuodatin) (DV6)
« Vastaus #2 : 30.10.2012, 22:17:46 »
Pakoputki siellä vain nokinen on. Muutama kilometri 4000 kierroksella huudattaen ja sitten polkee paikallaan vielä. Kun mitään näkyvää ei tule enää, niin alkavat olemaan paikat puhtaat.

jsantala

  • Vieras
Vs: 307 - Liian suuret päästöarvot (ilmansuodatin) (DV6)
« Vastaus #3 : 31.10.2012, 11:52:44 »
Inssi antoi vinkkeinä ajaa konttorille liian isolla vaihteella, kierrokset 3000 rpm, jos ei auta niin öljynvaihto suodattimineen oli hänen ensimmäinen kokeiltava juttunsa. Mulla on EGR ilmeisesti jumiutunut kiinni ja hyvä niin. Päästöt siitä huolimatta (tai juuri siksi) Autotohtorin tarkastuksessa kohdillaan keväällä, kunhan ensin vähän aikaa lämmiteltiin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 113
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Liian suuret päästöarvot (ilmansuodatin) (DV6)
« Vastaus #4 : 24.06.2013, 11:29:08 »
Kaksi vuotta sitten 307 HDi 110 FAP puhalsi savuarvoksi 0,16, nyt 0. Roskaläjällä on ajettu 160 tkm, FAP ei ole vaihdettu, eikä edes koskaan lisätty lisäainetta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.