Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet  (Luettu 7100 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

GeekPug

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« : 23.08.2016, 15:58:59 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 508 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei toimi (HDi)


Ilahduttavaa oli myös löytää vasemmasta etunurkasta Webasto, jonka olemassaolosta en edes tiennyt ;D Varsinainen automies ;D

Ei kannata liiaksi innostua, se on THP-moottoreiden kyljessä vain ajonaikaiseen lisälämmitykseen ja vaatii suhteellisen kalliin päivityksen jotta siitä saisi ohjattavan/ajastettavan eikä valmistaja edes moista operaatiota suosittele. Lisätietoa esim. tuolla olevasta ketjusta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=68646.msg327579#msg327579
Peugeot 508 RXH HYbrid4 2.0 HDi 163 FAP -12, Peugeot Boxer 2.8 HDi Aut -04 K-A

Ex: Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDi 163 FAP Aut -11, Citroën C5 II 2.2 HDi 133 Aut -05, Peugeot 406 ST Executive 2.0 HDi -03, Peugeot 407 SW Confort 1.8 -04, Peugeot 406 GW ST 1.8 -01, Peugeot 406 GW SR 1.8 8V

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #1 : 23.08.2016, 23:36:55 »
Eikös tuossa 2011 mallisista vielä ollut ajatuskin, joka sitten varsin pian jäi pois.

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
  • Ranskalaiskausi päättynyt
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #2 : 24.08.2016, 00:36:19 »
Kyllä minulla ajastin löytyy auton omasta valikosta ja ihan tehtaan jäljiltä. Ajastin ei ole minulle tärkeä, joten iso vahinko ei olisi, vaikka sitä ei olisikaan. Kyllä lisähöökä ajossakin kelpaa, sitten kun pakkasta on sen -30 ;D
Offtopic:ia, mutta sinänsä jännä juttu, että autoon asennetaan pannu ja ajastin ja sitten vasta selviää, että sitä ei voi käyttää. Aika ranskalaista :o Testailen kunhan päästään pakkasiin ja toivotaan että ongelmia ei ilmene...

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 025
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #3 : 24.08.2016, 07:28:47 »
Ei tainnut tälläkään kertaan olla "ranskalaista" vaan johtui jostain säädöksistä koska muilla merkeillä vastaavaa outoutta.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 086
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #4 : 24.08.2016, 07:32:49 »
En tunne säädöksiä, mutta tuttavan Volkkarissa ainakin bensalämmitin toimii moitteetta kauko-ohjattuna.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 856
  • 307
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #5 : 24.08.2016, 07:55:12 »
Tämä on taikka oli jokin ranskalainen kummallisuus että webaston kytkeminen päälle uudessa 308 dieselissä lämmittää ,miten päin se nyt oli, vissiin pelkän kabiinin? Jollain ohitusventtiilillä oli tehty moottorin vesipiirin ohitus tms.Peugeot automyyjä, tuo tekniikan ihmelapsi, selitti asiasta niin sekavia että piti mennä kysymään volsuliikkeestä uutta Passattia että miten siinä moottori webastolla lämpiää. Volsu myyjä taisi kysyäkkin humoristisesti että onko minulla jotain hassusti, webasto laitetaan autoon siksi että moottori ja ohjaamo saadaan lämpöiseksi. Tästä on vuosi aikaa kun uutta 508 ja 308:a kulkineeksi mietin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #6 : 24.08.2016, 16:11:32 »
Tehdasasennetun moottoria lämmittävän polttoainetoimisen esilämmittimen polttoaineen kulutus huomioidaan virallisessa kulutuslukemassa, mutta matkustamon lämmitystä ei ja ajonaikainen lämmitys ei käynnisty normin mukaisissa testiolosuhteissa (lämpötila), joten sekään ei vaikuta. Kun siis moottoria ei esilämmitetä, niin saadaan pienempi CO2-lukema autolle.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 025
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #7 : 24.08.2016, 18:58:58 »
Varmaan tuosta johtuu joo, faktana tiedän että myös mm. BMW ja Vagineissa ollut tätä. Toisissa on helpompi ja toisissa vaikeampi muuttaa toimintaa jälkikäteen. Joissakin sai tehdastilauksen yhteydessä ruksittua jos ymmärsi yskän. Jälkiasennetuissa homman saa tietty pelittämään kertalaakista.

EDIT: Pika-Googlella Mercedes myös.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2016, 19:11:58, kirjoittanut Peugo »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #8 : 25.08.2016, 23:47:34 »
Paitsi ettei saa, kun alkaa pukkaamaan vikakoodia esilämmitettynä. Näin tekee pösössä, bemarissa ja fordissa ainakin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #9 : 26.08.2016, 05:07:34 »
Mä käsitin että tota oli keksitty alkaa kiertää sillä, että kun lämmitys kytketään päälle niin samalla käytetään jossain piirissä sen verran virtaa päällä, että laitos luulee olleensa käynnissä alle 6h sitten.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #10 : 26.08.2016, 22:27:18 »
Voi olla. Ihme kikkailua vaatii, kun tehtaalla voisivat tuon huomioida softassa suoraan. Onhan tuohon sellainenkin kiertokonsti, että huijataan lämpötila-anturin lukemaa vakiovastusarvolla tietty aika virran päälle kytkemisestä. Voisi näistä silti tehdä jo tehtaalla toimivia, kun se ei paljoa maksaisi.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 119
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #11 : 27.08.2016, 05:45:46 »
Niin, siis käsittääkseni tehtaalla ei voitu tehdä tuota koska joku direktiivi, en oikeasti tiedä, varmaan voisi kysellä vaikka maahantuojalta tästä. Merkkiliikkeiden kohdalla vastaus luultavasti vaihtuu liikkeen mukaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 001
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #12 : 27.08.2016, 09:42:12 »
Marssisin Uudenmaan Autovarusteluun tai rimpauttaisin luurilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 654
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #13 : 27.08.2016, 11:31:00 »
Ihmettelen jos ranskalaista kiinnostaisi senttiäkään mitä määräykset sanoo, mutta sitä en epäile yhtään etteivätkö käyttäisi sitä keppihevosena jos eivät halua tehdä jotain ;D  Jonkun marginaali markkina-alueen takia jaksa sykkiä.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 315
Vs: 508 - Polttoainekäyttöiset lisälämmittimet
« Vastaus #14 : 27.08.2016, 20:15:33 »
Niin, siis käsittääkseni tehtaalla ei voitu tehdä tuota koska joku direktiivi, en oikeasti tiedä, varmaan voisi kysellä vaikka maahantuojalta tästä. Merkkiliikkeiden kohdalla vastaus luultavasti vaihtuu liikkeen mukaan.

Onhan se tehty, kun Venäjälle myytävissä on softa, joka ei ota nokkiinsa Webastosta ja moottorikin lämpenee sillä. Kyse on siitä, lasketaanko se Webaston kulutus viraliseen kulutuslukemaan vai ei ja kun moottoria ei sillä lämmitetä, niin ei lasketa. Mikään ei kuitenkaan estäisi tekemästä siitä sellaista, että huolto voisi Diagboxilla vaihtaa ohjelma parametrointia ja Webastokin saataisiin lämmittämään moottoria. Näin erityisesti niissä malleissa, joissa Webasto ei tule edes tehtaalta. Sen sijaan nyt kikkaillaan ja tehtaan suosiollisella avustuksella keksitään kikkavitosia, joilla huijataan auton softaa. Se on ihan yhtä lailla sääntöjen vastaista, kuin olisi se että voisi vain testerillä kertoa, että tässä autossa on moottorin esilämmitys, joten softa on hyvä ja huomio tämän "kylmäkäynnistyksessä".

Mikään direktiivi ei kiellä moottorin esilämmitystä.