Kirjoittaja Aihe: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)  (Luettu 11692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #45 : 20.10.2017, 19:03:11 »
Se luisto on ihan normaalia ja kuuluu asiaan kylmänä liikkelle lähdettäessä. Sillä tavalla saadaan laatikon öljyt lämpimäksi mahdollisimman nopeasti, jotta laatikkoa voidaan sen jälkeen taas ohjata normaalin nopeasti lukiten. Jos ei vaikuta luistavan, niin hyvä, silloin öljyt luistavat laatikossa riittävästi. Jos taas luistaminen ei tunnu loppuvan lainkaan, niin silloin on laatikossa jotain vikaa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 965
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #46 : 21.10.2017, 10:41:56 »
Joo, tänään aamulla -5, pari kilsan verran luistatti, sitten vasta lukitsi momentin muuntimen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vmoi73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #47 : 21.10.2017, 15:59:44 »
Ei ole varmaan sitten ollut tarpeeksi kovia pakkasia täällä eteläsuomessa. Aamulla oli -2 ja laatikon käytöksessä en ole huomannut muutosta.

Aamulla -1 mittarissa, ja 308 Puretech luistatti laatikko ainakin neloselle asti.

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
  • 3008 1.2 aut
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #48 : 21.10.2017, 19:28:21 »
-2 aamulla ja lukitsee jo kakkosella 30km/h jälkeen, 3vaihteella ei luista. Käyttäytyy samalla tavalla, kuin työpaikan autohallista lähtisi ja siellä on aina yli 10 lämmintä. En muista mitään erityistä luistamista 308sw:n kohdallakaan. Voihan tuo olla uutuudenjäykkä, kun kilsoja on alle 5000  ;)

308

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
  • 3008 1.2 aut
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #49 : 22.10.2017, 19:10:24 »
Tänään -2 ja lähdin liikkeelle ilman tyhjäkäyntiä (normaalisti annan auton käydä n.5min ennen liikkeelle lähtöä) laatikko tosiaan luisti 2 ja 3 vaihteilla noin 500m, 4 vaihteella ei sitten enään luistellut. Kyllä mitättömän vähän luistaa, eikä sitä huomaa, kuin kierroslukumittarista.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #50 : 23.10.2017, 13:24:34 »
En ole minäkään ikinä huomannut picassossa että luistattaisi 4:lla tai isommalla. Kolmosella luistaa lämpötilan mukaan todella vähän tai hieman enemmän...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
  • 308 SW
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #51 : 23.10.2017, 16:13:12 »
Onko kyllä ikävä tapaus sattunu "308GT20" kohalle.

Minulla on 308 automaatti ja tänä aamuna -8 astetta pakkasta jolloin luisti n. 2,5 km matkan ennen kuin lukitti monemtinmuuntimen. Vitosella mentiin noin 70 km/t vauhtia luken mennessä päälle. Sen humaa lähinnä kierrosten laskusta reilun 100 kieroksen verran. Pidä ihan normaalina toimintona, eli lämmittä öljyjä ennen lukittemista.
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.

MTN

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 155
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #52 : 24.10.2017, 12:25:28 »
Mulla myös GT ja en ole huomannut tuollaisia oireita eli ei ne normaaleita ole. Vakkari ei ole pudonnut koskaan päältä ajossa. Alamäessä jos alennan nopeutta vakkarilla, saattaa laatikko vaihtaa pienempää vaihdetta tehden moottorijarrutusta, mutta luonnollisesti kierrokset tällöin nousee eikä laske.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94 ja Saappi 9-3 SportCombi 2.0t Vector Aut. -06
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #53 : 24.10.2017, 13:36:04 »
Muiden kokemuksista päätellen ei ole normaalia, että minulla laatikko luistaa tyhjäkäynnille asti. Esimerkkitapaus voisi olla, että kylmällä laatikolla (esim -2'C), viitosvaihteella liikutaan n. 65km/h jolloin kierroksien pitäisi olla jotain 1300-1400rpm (about...), mutta kaasun nostaessa/vakkarin höllätessä laskevatkin tyhjäkäynnille 900rpm asti. Sitten taas kiihdyttäessä kierrokset voivat olla siellä 2000rpm. Koitan ottaa videota huomenna aamulla asiasta, pahoin pelkään tosin kun webasto ei toimi, niin tyhjäkäynnillä ikkunoiden sulattelu lämmittää myös laatikon eikä luistamista juuri esiinny enää ajossa.

Auto menee pajalle ensi viikolla pariksi päiväksi, odotukset eivät ole korkealla.
Edellisen korjausrupeaman jälkeen ei Webasto käynnisty kaukosäätimestä, vaan lisäksi pitää avata ovet, että webasto saa käynnistysluvan. Varmaan parametrit väärin ohjausyksiköiden päivittelyjen ja resetointien jäljiltä kuten webaston asennuksen jälkeen 2015 oli.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 965
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #54 : 24.10.2017, 14:30:29 »
Muiden kokemuksista päätellen ei ole normaalia, että minulla laatikko luistaa tyhjäkäynnille asti. Esimerkkitapaus voisi olla, että kylmällä laatikolla (esim -2'C)...

Siis just tolleen se tekee kaasusta höllätessä kun loota on kylmä
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vmoi73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #55 : 24.10.2017, 14:34:53 »
Olisiko mahdollista pitää nämä viestit jossain muussa viestiketjussa?

Muiden kokemuksista päätellen ei ole normaalia, että minulla laatikko luistaa tyhjäkäynnille asti. Esimerkkitapaus voisi olla, että kylmällä laatikolla (esim -2'C), viitosvaihteella liikutaan n. 65km/h jolloin kierroksien pitäisi olla jotain 1300-1400rpm (about...), mutta kaasun nostaessa/vakkarin höllätessä laskevatkin tyhjäkäynnille 900rpm asti. Sitten taas kiihdyttäessä kierrokset voivat olla siellä 2000rpm. Koitan ottaa videota huomenna aamulla asiasta, pahoin pelkään tosin kun webasto ei toimi, niin tyhjäkäynnillä ikkunoiden sulattelu lämmittää myös laatikon eikä luistamista juuri esiinny enää ajossa.

Auto menee pajalle ensi viikolla pariksi päiväksi, odotukset eivät ole korkealla.
Edellisen korjausrupeaman jälkeen ei Webasto käynnisty kaukosäätimestä, vaan lisäksi pitää avata ovet, että webasto saa käynnistysluvan. Varmaan parametrit väärin ohjausyksiköiden päivittelyjen ja resetointien jäljiltä kuten webaston asennuksen jälkeen 2015 oli.


Pahoittelut viestiketjun sotkemisesta , otti vaan kupoliin huutelu.

Mutta asiaan, kuvaamaasi laatikon toiminta on osunut omalle kohdalleni ehkä pari kertaa, mutta en ole juuri kiinnittänyt siihen huomiota.
Esim. tänään aamulla n.500m ajon jälkeen, kun tuli jyrkkä alamäki, kierrokset putosivat tyhjäkäynnille kun nostin jalan kaasulta vaikka vaihde on luonnollisesti D-asennossa, tätäkö tarkoitit?
Kuten sanottu, omalla kohdalla tämä laatikon käytös on mielestäni harvinaista, enkä osaa ainakaan vielä sanoa esiintyykö sitä aina kylmillä keleillä.
Mitään sammumisia ei ole ollut ja tuo käytös on aina kadonnut n.2km matkalla.
Moottonina 130.hv Puretech

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
  • 308 SW
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #56 : 24.10.2017, 14:54:46 »
Muiden kokemuksista päätellen ei ole normaalia, että minulla laatikko luistaa tyhjäkäynnille asti.
Juuri noin tekee minullakin kylmänä, eli kierrokset putoaa tyhjäkäynnille kun höllä kaasun. Ihan oikein toimii tuolta osin.
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #57 : 24.10.2017, 18:43:44 »
Tänään piti ihan tarkkaan seurata tuota luistamista niin tosiaan kyllähän se 4. vaihteellakin vielä luistattaa jos kiihdyttää reilummin, mut eipä tota normaali ajossa kiinnitä huomiota, niin lievää luistamista.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 47
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #58 : 28.10.2017, 22:03:29 »
Runsaan viikon kiukuttelun jälkeen auto hyytyi Porvooseen. Sammui moottori ajosta, uudelleen käynnistämällä pääsi nilkuttamaan parkkiin. Siitä sitten vaimon kanssa kävellen loppumatka asioille muutamaksi tunniksi jonka jälkeen käynnistyi normaalisti. Päästiin pari kolme kilometriä, kone lämmin ja siihen jäi taas. Muutaman metrin pääsi aina moottorin käynnistämällä eteenpäin ykkösvaihteella -> taas sammui ja rullailua "vapaalla" jolloin taas uudelleenkäynnistys ja viereisen huoltoaseman pihaan parkkiin.
Hinurin kyytiin vaivoin, juuri ja juuri sai kyytiin ilman vinssiä ja Avisin auto alle, ei maksanut keskeytysturva vuokra-auton toimittamista vaan joutui siitä itse köyhtymään. Omituista sinänsä, että jos olisin itse hakenut vuokra-auton lentokentältä, niin olisi pitänyt olla 20:00 mennessä autoa hakemassa vaan ei olisi taksilla ehtinyt, puhumattakaan kaikesta roippeesta mikä piti siirtää vuokra-autoon.

Taas vähän sapettaa. Auto on nyt jossain Porvoolaisessa korjaamossa, vaikka oli edelliseen korjaamoon varattu aika tiistaille, ei olisi onnistunut hinata autoa suoraan sinne muuten kuin minun laskuun.

En odota suuria.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 399
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Voimakas nykiminen (HDi)
« Vastaus #59 : 29.10.2017, 20:38:44 »
Kyllä tuon sijaisauton yleensä saa sovittua niin että hinuri tuo paikanpäälle. Ei pitäisi maksaa mitään.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97