Kirjoittaja Aihe: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa  (Luettu 1792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #15 : 26.10.2016, 11:53:53 »
Nuorennus pienellä vaivalla ja rahalla. Parrot Tabletin hinta oli 187 euroa, en ehtinyt ostaa varastoon  ;).

Jos tuohon hintaan olisi löytynyt, oisin voinut ostaa kanssa varastoon :D  Kyllä tuo 300e maksoi, ja toikin oli poistohinta.

Eilen tuli postissa tuohon oma teline Broditilta, joka tekee mielestäni todella hyvät telineet, ja siksi ei ole halvin mahdollinen. Aikoinaan tilasin Lagu III telineen, sellainen joka ei jätä jälkiä kun irroitetaan (oli sen verran tuore auto). Niin tuote kuin ohjeet oli todella hyvät. Paljon automallikohtaisia kiinnikkeitä/telineitä, myös 607: http://www.brodit.com/productList.html?lrhandDrive=lhd&brand=Peugeot&model=607&year=2001&pn=prod

Noi olemassa olevat 607 kiinnikkeet vaan on liian ylhäällä tai alhaalla, joten päädyin laittamaan ihan teipillä kiinni oikeaan kohtaan.

Ensiksi irroitetaan (taas) ilmastointilaitteen paneeli, vaihdekepin kaulus, alakonsoli ja mankka. Tämä kyllä menee jo rutiinilla parissa minuutissa. Tehdään ihan pieni lovi tuonne kovempaan muoviin (joka on piilossa), jotta saadaan piuhalle paikka niin ettei jää niin kovasti puristuksiin.



Sitten rasvanpoistolla pyyhintä telineestä ja tulevasta sijoituskohdasta. Telineen taakse kiinnitin "No more nails" teippiä, kun en löytänyt sitä 3M paksua kaksipuoleista teippiä/paloja.

 

Sitten vaan piuha paikalleen, ilmastointipaneeli takaisin ja hyvin istuu kun kojelaudan muovi on pehmeetä, ei jää irvistämään yhtään. Sitten teline kiinni.



Sitten vaan Parrot kiinni ja testiin. On juuri oikealla kohdalla, yhtään ylempänä loimuaa silmiin, ja alempana käyttö on liian vaivalloista. Ilmastointipaneelin napit käytössä, ainoat jotka jää taakse on tuon keskinäytön, mutta en ole löytänyt mitään toimintaa mihin niitä tarvitaan.



Mulla on vielä kännykkä kiinni tuossa magneetissa tuuletusritilään kiinnitettynä, alkaa kohta näyttää jo siltä kuin astuisi taksiin :D
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #16 : 26.10.2016, 22:47:38 »
Ihan ok. Näytön voi himmentää ja pimeällä painaa ohjelmat käynnissä nappia, niin pimenee vain kuvakkeiksi.
Tuossa olisi mahdollisuus poistaa originaali näyttö ja tilalle Parrot. Nettikameralla voisi sitten Parrotin ruudun kautta USB-kamerakuvakkeen takaa katsoa tuota ajan patinan syömään ledinäyttöä  ;). USB-kamera toimitetaan ebaystä alle vitosella kotiin saakka.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #17 : 01.11.2016, 09:43:06 »
Ihan ok. Näytön voi himmentää ja pimeällä painaa ohjelmat käynnissä nappia, niin pimenee vain kuvakkeiksi.
Tuossa olisi mahdollisuus poistaa originaali näyttö ja tilalle Parrot. Nettikameralla voisi sitten Parrotin ruudun kautta USB-kamerakuvakkeen takaa katsoa tuota ajan patinan syömään ledinäyttöä  ;). USB-kamera toimitetaan ebaystä alle vitosella kotiin saakka.

Hmm, tuo usb kamera kyllä kiinnostaa... pitääkin tsekata. Voi olla että joutuu kylllä odottamaan joulupukkia  ::)

Viimeistä silausta varten tuli Ranskasta vielä postia:



Kontissa oli nolla paikallaan, jota varovasti koitin irroittaa mutta sieltä lähtee vain maalit mukaan. Leikkasin sitten nollan taustapahvista irti skalpelilla. Samoin leikkasin kutosen ja seiskan reunaviivoja pitkin, että sain ruskean taustapaperin irti numeroista, mutta numerot pysymään vielä paikallaan. Sitten vaan sovittelemaan tuota ruskeaa paperia sen kontissa olevan nollan ympärille. Valmistelut oli samat kuin aikaisemmassa leijonan liimauksessa.



Nyt olisi kontti kondiksessa



Käytin auton myös paikallisessa pösöliikkeessä, jossa tekivät jakopäärempan. Pari autoa levinnyt jakopään takia, kolmatta kertaa en tee samaa virhettä. Huoltokirjassa on jonkun itse tekemä merkintä että olisi vaihdettu 3v sitten, mutta turha ottaa tässä vaiheessa mitään riskiä.

Kaikki oli ok, mutta totesivat että moottorin tukikumi on ihan rikki, toinen on vaihdettu mutta toista ei ole. Eilen irroittelin suojamuovin konehuoneesta ja totta, päällimmäinen poikittainen on ihan tuoreen näköinen, mutta alaoleva näyttää olevan ihan kasassa, ja mustaa irtokumia on joka puolella:

 

Pistin jo ebaysta tilaukseen, £25 oli kuluineen. Mister-autossa sama osa jotain 50e + pk. Seuraavaksi siis tuota vaihtamaan kunhan tulee ensi viikolla. Toivottavasti tuossa vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä...

Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #18 : 01.11.2016, 12:29:00 »
Hyvin käy tuo moderni leijona + Peugeot-teksti konfiguraatio.
Peugeot RCZ HDI FAP

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #19 : 06.11.2016, 21:09:19 »
Hyvin käy tuo moderni leijona + Peugeot-teksti konfiguraatio.

Jep, ainakin omaan silmään näyttää hyvältä, kiitos vinkistä ;)

Ajelin tuossa töihin ja alkoi hiutaleita kertyä tuulilasiin, jotka päätin sitten pyyhkäistä pois. Pyyhkimet vain levittivät ne ja kuraa lasiin, ja kun kokeilin saada tuulilasinpesunestettä, niin sitä kyllä tuli mutta suihku oli heikko :D  Siinä sitten ajellessa tuulilasinpesunesteet konepellillä, päätin tämän korjata saman tien.

Ensimmäisenä kokeilin laittaa paineilmaa letkuihin. Tämä onnistui kätevästi konepellin saranan kohdalla jossa on jatkopala. Tosin jatkopala meni säpäleiksi kun sitä koitti pakkasella irroitella, onneksi noita löytyi suoraan tallista.



No, sain kaksi suutinta neljästä toimimaan, mutta ajattelin noi nyt sitten korjata kun muistin ettei paljoa maksa. No, 2e kpl joutui köyhtymään noista yleismallisista mutterilla.



No ei nyt tismalleen samanlaiset, takana uusi. Mutta kyllä minä tuon kanssa voin elää, varsinkin kun saan tuulilasin puhtaaksi  8)



Viikonlopun olen siivonnut 2 päivää ja 2 yötä tallia, ja tänään ekaa kertaa sinne mahtui myös kaksi autoa (ja moottoripyörä):



Tulee olemaan ihan outoa kun pääsee aamulla lähtemään työmatkalle Hesaan lämpimällä ja lumettomalla autolla  :)
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #20 : 16.11.2016, 23:41:18 »
Moottorin tukikumi saapui mistälie bulgariasta n. viikossa, ja nyt oli sitten viikonloppu aikaa vaihtaa kyseinen osa.

Ensimmäisenä koitin löytää rampeille oikeat paikat. Isompaa tallia en saanut tehdä, joten auton pituussuunnassa talli on auttamatton vajaa. Aika pitkään saa hieroa auton paikkaa, että just ja just menee ovi kiinni, mutta jotain saisi vielä tehtyä toisessa päässä. Tässä tosin perä ilmassa kun samalla ajattelin hakata peräkoukun irti. Ei onnistunut, mutta luin juuri täältä että voi olla että koukku pitää kääntää 90 astetta. Jos huomenna yrittäisi sitä.



Aluksi siis auto rampeille ja pohjapanssari irti. Tässä vaiheessa auton elinkaarta se yleensä on peltiruuveilla, ja niin oli nytkin. Kun ison panssarin saa pois, niin sitten tukemaan konetta pohjasta.



Yläpuolelta suojamuovi irti, joka sekin jo jostain syystä ruuveilla kiinni.



Joku on aikasemmin uusinut tuon toisensuuntaisen tukikumin, joten ihmetyttää miksi tämä on jätetty vaihtamatta. No, kuitenkin toisen tukikumin iso pitkittäispultti pois, ja samoin tuen 3 torx pulttia mäkeen.



Kyllä tuossa pientä eroa havaittavissa  ::)



Toihan ei ole enää millään kiinni, kunhan mutteri vaan lojui tuon kupin päällä. Melkein vaikein/ärsyttävin osuus oli takaisin laittaminen. Oli vaikeaa löytää oikeaa koneen kulmaa/korkeutta, että saisi noi kolme pulttia paikalleen.



Lopputuloksena, ei voi uskoa kuinka paljon tämä vaikutti auton käyttäytymiseen. Liikkeellelähtö on ihan toista ja todella helppoa, samoin tuntuu kuin äänimaisemassa (ehkä pakosarjan heiluminen?) olisi tapahtunut vaimentumista. Mutta pelkästään tuo liikkeellelähdön muuttuminen on helpottanut elämää. Ja olihan toi osa ainakin 20e ebayssa, siinä on joku säästänyt taas oikeassa paikassa  ::)
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #21 : 17.11.2016, 08:40:51 »
Noi moottorintukikumit ja niiden kunto kyllä tekee ihmeitä auton äänimaailmaan ja sitä kautta ajamisen perstuntumaan. Scenicistä piti kaikki kolme tukikumia vaihtaa ennen kuin olin tyytyväinen, mutta sittenpä on saanut olla tyytyväinen  8) Ne mun moottorintukikumit makso jotain 30-100€ kpl. Eli "hieman" hintavammat kuin tuon sun "Laivan" gummit.

Autotallista. Mulla on siis yhden auton talli, jossa 5x6m pohja. Tuosta hissuksiin alan tekemään sitä vähän uusiksi. Se on nykyisellään yks iso tila, mutta eriytän siitä varastopuolen erikseen ja sitten sen jälkeen teen siihen oman "loossin" työpöydälle, ruustukille, kompressorille, työkaluvaunulle. Ja pointti olis se, että auton ympärillä ei olisi työkaluja tms mitään roipetta ja kaikki kamppeet olisivat yhdessä paikassa. Toki ihan eri lähtökohta tallin tekemiselle kuin sinun tallissa ja tarpeetkin erilaiset. Mutta jos omaa filosofiaani jakaisin sinun talliisi, niin ainoa muutos jonka tekisin, olisi just tuo työkaluvaunun siirto pois tuolta auton takaa auton sivulle. Just siksi että auton takaa mahtuu sitten paremmin kulkemaan kun takaseinällä olisi vain reikälevyssä kiinni olevat työkalut. Just my 2snt.
Se että meillä on eri lähtökohdat, sillä tarkoitan sitä kun omassa taloudessa on pakko laittaa kampetta hävitykseen sitä mukaa kun sille ei ole käyttöä. 4 lapsen taloudessa sitä tavaraa muodostuu melko tahdilla. Mutta varastointiin tarvitsee myös tilaa. Esimerkiksi skimbakamat tarttee tilaa, samoin seonki jalkineet, autojen renkaat, kalastuskamppeet jne..  Sitä varten erotan tallista pienen kaistaleen varastoksi. 100cm ovella. Sen jälkeen luulisin että voin surffata auton ympärillä varomatta ympäröiviä tavaroita/hyllynreunoja/satunnaisia esineitä jne.
Jopas lipsahti, sorry.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #22 : 17.11.2016, 12:37:47 »
Onko nuo bilteman ajorampit? Jos on niin olisin varovainen luottamaan henkeä kiinalaisen hitsurin saumojen varaan...

Leveyttä tossa tallissa taitaa olla aika mukavasti. Mutta sitä saisi vielä lisää laittamalla hyllyt katon rajaan, vaikka kiertämään tallin ympäri. Silloin seinustoilla olisi enemmän tilaa työkaluvaunujen liikuntaan tai vaikkapa mp'n säilytykseen.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #23 : 18.11.2016, 00:04:30 »
Noi moottorintukikumit ja niiden kunto kyllä tekee ihmeitä auton äänimaailmaan ja sitä kautta ajamisen perstuntumaan. Scenicistä piti kaikki kolme tukikumia vaihtaa ennen kuin olin tyytyväinen, mutta sittenpä on saanut olla tyytyväinen  8) Ne mun moottorintukikumit makso jotain 30-100€ kpl. Eli "hieman" hintavammat kuin tuon sun "Laivan" gummit.

Olin kyllä hieman ihmeissäni kun ettiskelin noita tukikumia, oli vaikea löytää sopiva ja hinnat paljon korkeampia. Toi ebayn oli halvempi kuin muualla, mutta palaute oli ollut hyvää. Kyllä se nyt toivottavasti ainakin vuoden tai pari kestää :)

[...] niin ainoa muutos jonka tekisin, olisi just tuo työkaluvaunun siirto pois tuolta auton takaa auton sivulle. Just siksi että auton takaa mahtuu sitten paremmin kulkemaan kun takaseinällä olisi vain reikälevyssä kiinni olevat työkalut. Just my 2snt.

Tallista keskustelu on aina kohdallaan  8) Kiitos vinkeistä. Toi kuvakulma hieman vääristää, noi reikälevyt on auton perän kohdalla. Ja vaunu siirtyy kunhan saan kamaa pois tallista. Tässä kävi siis se perinteinen tilanne, että kaikki tavara vanhasta autotallista + lämpimästä varastosta + kylmästä varastosta + lämpimästä varastosta 2 tuli tänne. Sitä on nyt vuoden verran karsittu minkä aika vaan sallii. Minulla kanssa tilanne jossa paljon tavaraa, kumpienkaan vanhempien luona tai mökeillä ei ole mitään, kun ollaan muutettu nuoresta pitäen omilleen. On mulla vielä toinen reilun 20m3 talli tuossa parin kilsan päässä joka täynnä, auto ja tavaraa :D  Nyt odottelen että kevät saapuu, ja tarkoitus rakentaa niin iso varasto kuin saa, ja sinne menee suurin osa kuvissa näkyvistä laatikoista. Minusta tallissa ei kuulu olla kuin autot ja siihen liittyvät työkalut ja tavara.

Tässä siis kuvaa muuttopäivästä:


Kuvasta ehkä näkee asian mikä harmittaa paljon mutta mille ei voinut mitään. Eli tallin maalaus jäi kesken, sain kuitenkin katon ja toisen seinän tehtyä täysin pari tuntia ennenkuin nosto-ovi tuli. Siinä oli pari melkein 20h päiviä takana... Jatkossa minulle on tulossa vesipiste, kaapistot, ehkä vielä toinen tasanne kulmaan johon saisi sohvan ja alapuolelle sitten prätkän ja prätkäkamat, nosturi mun auton paikalle (siksi korkea talli ja ylös nouseva ovi) jne... Toivottavasti :)

Tuolla on tallin oma threadi:
http://www.garagejournal.com/forum/showthread.php?t=283031

Onko nuo bilteman ajorampit? Jos on niin olisin varovainen luottamaan henkeä kiinalaisen hitsurin saumojen varaan...

Leveyttä tossa tallissa taitaa olla aika mukavasti. Mutta sitä saisi vielä lisää laittamalla hyllyt katon rajaan, vaikka kiertämään tallin ympäri. Silloin seinustoilla olisi enemmän tilaa työkaluvaunujen liikuntaan tai vaikkapa mp'n säilytykseen.

On kyllä bilteman rampit, ja olet oikeassa. Pitääkin ensi kerralla vetäistä noi pukit lisäksi, sillein teen kun nostelen auto reunalta ylös muutenkin.

Suurin este tällä hetkellä on tuo varaston tavaramäärä, mikä pitäisi saada varastoon. Ja tallissa on paljon tavaraa kun teen paljon itse, eli työkaluja ja tarvikkeita pelkästään autoon ja moottoripyörään liittyen on paljon. Ja tosiaan tuolta tallisäikeestä ehkä saa paremman kuvan mitä on suunniteltu.

Tässä kuva tuosta ison oven ja pikkuoven välisestä pienestä kulmasta jonka sain tehtyä viikko sitten. Hyllykannakkeet ja hyllyt, reikälevy seinään. Seuraavaksi tuohon tulee kotelointi kompuraa varten, saa melua pienemmäksi ja siihen päälle joko tyynyt istumista varten tai sitten muuten vaan laskutasoksi.



Kaikki tila tullaan ottamaan käyttöön niin tehokkaasti kuin mahdollista  8)
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #24 : 18.11.2016, 07:18:43 »
Kaikki tila tullaan ottamaan käyttöön niin tehokkaasti kuin mahdollista  8)

Tämä on hyvin yleistä. Sama homma.  8)
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #25 : 18.11.2016, 07:55:12 »
Hyvä tuninki nuo tukikumien vaihdot. Kaikki voisi vaihtaa kerralla. Tallisi on yes, mutta yleensä puolet jemmatuista tavaroista voisi heittää roskiin (omastakin peltikaapistakin, jossa kemikaalit aselajeittan hyllyssä). Kuinka Parrot rokkaa? ;)   
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 066
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #26 : 18.11.2016, 09:54:03 »
Kaikella tilalla on tosiaan tapana täyttyä. Muutimme keväällä pois omakotitalosta. Yllättävän paljon löytyi tavaraa, jota ei ollut siinä asunnossa käytetty vaikka asuttiin yli 20 vuotta :-[

Jaettiin sukuun ja tutuille se mikä kelpasi, myytiin Tori.fissä ja loput vietiin SPR:n Kontti-pisteeseen. Puolet pienemmät neliöt riittävät hyvin jäljelle jääneelle tavaralle eikä kuitenkaan mitään tarpeellista puutu :D

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #27 : 18.11.2016, 12:06:05 »
Kipeän totta.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #28 : 06.01.2017, 22:52:34 »
Olipa seikkailkua, mutta unohdin kirjata   ::)

Ajoin töihin as usual, ja just kun tuli Tampereen keskustaan, niin hävis ohjaustehostin. Ajattelin että ok, nyt meni pumppu. Minuutin päästä alkoi akkuvalo valo palaa, joten totesin että eiköhän sieltä apulaitehihna mennyt. Ja näin teki. Tarinaa hieman lyhentäen, ja parin akun avullla, pääsin hinurin kyytiin ja pösö korjaamoon joka on kilsan päässä kotoa.

Apulaitehihnan kiristinrulla (hajosi) ja villipyörä vaihdettiin, ja laitettiin taas uusi apulaitehihna. Korjaamolla totesivat että homma on nyt ok. Ihmettelin tässä vaiheessa että  mulla on auto, jossa on öljynmäärämittari. Se näytti tyhjää. Oltiin just lähdössä Imatralle perheen kanssa, joten ajattelin tarkistaa vielä mittatikusta. Hmm, jotain näkyi tikun päässä, mutta ei muuta. Ajattelin että ei voi pitää paikkaansa kun juuri jakopää tehty ja öljyt vaihettu.

No, auto kesti sen 800km ilman öljyä  :o  Oon nyt lisäilly ja vie ilmeisesti noin 1l / 1000km.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #29 : 06.01.2017, 22:55:26 »
Tänään oli niin upea keli, että oli pakko mennä ottamaan pari kuvatusta  8):



Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79