Kirjoittaja Aihe: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa  (Luettu 1791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #30 : 06.01.2017, 23:24:45 »
Hienoja kuvia.
Tuo takakulma on 607:ssa kyllä jotenkin kiehtovan näköinen. Vaikka olen kuullut jonkun sanovan että perän muotoilussa olisi ongelmaa, ei kyllä minun mielestäni. Mutta tuo on tyypillinen ranskalainen tyyli noissa muodoissa, toiset tykkää toiset ei. :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 739
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #31 : 07.01.2017, 01:29:49 »
Minustakaan 607 perässä ei ole valittamista
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 475
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #32 : 07.01.2017, 08:58:38 »
Perä on yksi hienoimmista MUTTA se näyttää rumalle jos se on yhtään painuneena vaakasuoran linjan alapuolelle. Ts. Hot Rod korkeus kuormaamattomana olisi suositeltava, jotta olisi vähän varaa laittaa tavaroita konttiin ja ihmisiä takapenkille.

Hienoja kuvia!
Peugeot RCZ HDI FAP

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 204
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #33 : 07.01.2017, 09:55:44 »
...Oon nyt lisäilly ja vie ilmeisesti noin 1l / 1000km.

Olisikohan öljyn kulutus normaalin rajoissa tuolle moottorille (EW12J4)  noilla kilometreillä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #34 : 07.01.2017, 10:22:46 »
Hieno kaara. Parrotista kuulisin myös. Sen voi rootata.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #35 : 08.01.2017, 20:42:00 »
Kiitos. Omasta mielestä perä on hyvän näköinen (yllätys), ja kontti on yllättävän iso. Jäi ihan senteistä kiinni etten saanut lätkämailaa sinne kun yritin tänään.

Öljynkulutusta tosiaan seurailen, tärkeintähän on nyt vaan olla tietoinen siitä.

Parrot rokkaa hyvin, en ole jaksanut enkä kerennyt tekemään mitään. Toimii.  8)
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #36 : 02.02.2017, 09:09:16 »
Pieniä parannuksia pikkuhiljaa ja kilsojen karttuessa...

Keulasta puuttui yksi kromilista, ja se ärsytti. Olen koittanut etsiä ebaysta ja nettivaraosasta, mutta ei toivoa. Pitää ostaa joko koko puskuri tai sitten toi maski kokonaisena. Mittasin tuon kromilistan leveyden, ja ebaysta löytyikin suoraan 25mm leveätä kromiteippiä:



Alkuun aina pieni pesu:



Yllättävän hyvä tuli, nyt eroa ei huomaa ellei erikseen ala katsomaan tuota saumakohtaa, vasen nouseva reuna kun piti tehdä erillisestä palasta.



Ainoa mitä nyt sitten kevään  aikana katsotaan, että onko toi teippi pitävää. Kuitenkin unohdan koko asian ja menen harjapesuun  ja sen jälkeen on taas lista kadoksissa  ::)

Lisäksi minua ärsytti lohkeillut vaihdekepinnuppi, tuntui kädessä aina kun vaihtoi vaihdetta:


Alkuperäisyyden vuoksi etsin pitkään "puista", mutta vain samalla tavalla lohjenneita löytyi. Sitten ei muuta kuin unkarista mahdollisimman orkkiksen näköinen musta orkkiksen näköisellä kuviolla. Vanha lähti irti ihan vääntämällä. Koitin kääntää 90 astetta ja nostaa, mutta kyllä siinä tuo valkoinen muoviosakin tuli mukana.



Tarkoittaa, että halpisnupissa kun ei ole muoviadaptereita mukana, piti tehdä perinteinen patentti, eli jesaria ja sitten pakkausteippiä. Tällä on aiemminkin hyvin pysynyt paikallaan. Voimaa saa käyttää paljon asennusvaiheessa, mutta saa irtikin joskus jos tarvitsee. Ei nätti, mutta niillä mennään mitä on...



Ja kyllä tuo lähtötilanteen voittaa.


Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #37 : 26.07.2017, 11:38:05 »
Nyt oli vuorossa konetilan pesu kun satuin youtubessa videon näkemään :)

Ihan ekana kaikki kamat vierelle mitä tarvitaan.



Lähtökohta oli tämä:



Akku ja muovit irti


Aloitetaan kuivapesulla
Imurointi, pensselillä irtolika imuriin tarvittaessa


Imusarjaa ja muita vastaavia metallisia/alumiinusia osia voi hieman rapsutella, irtolika yms. edelleen imuriin


Kun kaikki irtolika on poissa, tehdään märkäpesu.
Koska puolat ja tulpat oli kolossa keskellä mihin voi jäädä vettä, suojasin koko lohkon yläosan. Lisäksi suojasin oikean reunan missä on ecut ja sulakerasiat yms. Sitten vaan suihkuttelua, aloittaen konepeitosta.


Sitten suihkuttelun jälkeen rasvanpoistoa tms. Itse käytin tällä kertaa fairy-vettä.


Ja taas pensselillä autetaan niistä paikoista mihin on vaikea päästä


Lopuksi vielä viimeistely.
Sitten jätesäkki pois ja putsaus muualtakin ilman vesisuihkua, eism mikrokuituliinalla. Tässä myös akun pohjan kuivaus, ja siheen pitää laittaa vielä jotain ruostekonvertointimaalia tms. ihan lähiaikoina ettei koko ruostu pois.


Muoviosien pesu, kuivaus ja sitten näiden ja konehuoneessa olevien mustien osien käsittely mustalla muoviosien käsittelyaineella (turtle wax black jotakin...).


Valmis


Konepeitostakin tuli puhdas:


Tuossa vielä ennen/jälkeen kuva:
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #38 : 26.07.2017, 18:50:24 »
Nyt oli vuorossa konetilan pesu kun satuin youtubessa videon näkemään :)

Heittäisin arvaukseni ChrisFixin videolle  ;)

Hyvältä näyttää! Kyllähän moottoripesu kuuluu asiaan siinä missä ulkopesut ja sisustan puhdistelutkin. Bonuksena puhtaan moottorin kanssa on paljon mukavampi tehdä korjaustoimenpiteitä, kun joka paikka ei sotkeennu.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #39 : 26.07.2017, 20:01:11 »
Kiitos! On tuolla konehuoneessa tullutkin käytyä monta kertaa, milloin öljyn lisäystä, akun latausta tai tuulilasipyyhkijän mekanismiin patenttia... Kuten sanoit, se on mukavampaa hääriä kun on puhdas konehuone. Viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa mahdollisesti nopeusanturi vaihdelaatikosta, niin silloin pohjapanssari lähtee irti ja kaikki pesussa irronnut mönjäkin pääsee siitäkin pois.

Ja ChrisFixin video tosiaan oli  kyseessä, taisin Jalopnikistä sen bongata.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #40 : 29.07.2017, 22:04:23 »
Tänään oli taas pösön huoltopäivä:



Tosiaan pari viikkoa sitten tuli ajettua Imatralle ja sieltä Saarenmaalle ja takaisin, niin tietenkin juuri ennen reissua auto alkoi oireilemaan. Eli vähäisen ajon jälkeen, auto alkoi nykimään, eli kun painoi kaasua, ei tapahtunut mitään ja sitten yhtäkkiä tulikin kaasua reilummin, samoin kaasua höllätessä saattoi yhtäkkiä tuntua kuin tehot häviäis ja tuli takaisin. Ja tässä vaiheessa aina cruise lopetti toimintansa. Alkuvaiheessa tämä saattoi korjaantua ajon aikana, mutta nyt viimeaikoina tuli päälle melkein heti eikä lähde pois kuin sammuttamalla auto.

Käytin silloin heti testerissä, tuli happitunnistin lohko 1, lisäilmajärjestelmä ja ajonopeusanturi. Useampi noista ollut aina testeriin laitettaessa :)  Vaihdoin varmuuden vuoksi tulpat, ei apua. Sitten surffailin ranskalaisia pösöfoorumeita, ja siellä tuli vastaus, että olisi juurikin tuo ajonopeusanturi.



Eli vaihdelaatikon takana oikean vetarin yläpuolella oleva anturi. 20e oli jostain unkarista tms. ja viikossa kotiin ja tänään alle....



Tuon kun vaihtoi niin tuli myös varmaan desi pari vaihdelaatikon ööliä pihalle. Taidan käyttää ensi viikolla laatikon öljyn vaihdossa, ei vaan itse jaksa turata enempää. Kun pohjapanssari oli irti, niin vaihdoin samalla öljyt ja suodattimen. Kilometreja on nyt 294 650.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #41 : 29.07.2017, 22:12:04 »
Mukavan näköinen makuualusta/huoltopenkki vai mikä se onkaan nimeltään kuvassa. :D
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #42 : 30.01.2018, 13:48:38 »
Laitetaas nyt rautalankakuvaus tuosta etanoliboksin asennuksesta, jos siitä olisi vaikka jollekin muullekin hyötyä.

Eli tässä näkyy nyt lähtökohtana oleva 2.2 bensakone, bensaletkuja tulee yksi konehuoneeseen tuohon tukkiin kiinni liittimellä.


Ensimmäisenä otetaan suuttimen liitin irti ja katsotaan minkätyyppinen liitin on kyseessä, jotta valitaan oikea sarja, tässä tapauksessa EV-1:


Sitten bensaletku irti tukista ja katsotaan minkäkokoinen liitin/letku on kyseessä, tässä tapauksessa 8mm:


Haetaan motonetistä EV-1 sarja ja sen mukana tuleva 8mm tarvikesarja ja jompikumpi M14 tai M16 tarvikesarja (jolla ei tehdä mitään):




Otetaan suuttimien liittimet irti, ja tarkistetaan kumpi liittimelle tulevista johdoista on + . Näiden kaikkien liittimien + johtimien välillä on yhtenäinen piiri, eli mitataan volttimittarin johtavuustesterillä mistä liittimien johdoista saadaan äänimerkki kuulumaan.


Kun tiedetään + johto, laitetaan punainen johto liittimen vastakappaleeseen siten, että se tulee + johtoon kiinni.:


Seuraavaksi asennetaan etanolianturi. Ensimmäiseksi poistetaan polttoainelinjasta paine, tämän moottorin osalta tapahtuu tästä polkupyöränventtiilistä joka on tukin keskellä:




Sitten irroitetaan bensaletku ja suunnitellaan johtojen liitokset:


Tässä näkyy etanolianturi asennettuna.


Hieman mutkia tuli matkaan, kun etanolianturin liitosputki on 10mm, ja tukissa on 8mm, niin ajattelin ottaa alkuperäisen liittimen pois ja korvata setissä tulleella 10mm liittimellä. Eli leikataan parin sentin pätkä pois alkuperäisestä bensaletkusta liittimineen, ja laitetaan uusi liitin tilalle. Tai siis yritetään, mutta loppuen lopuksi ei laiteta. Alkuperäinen letku on niin kovaa kumia, että 0,5mm paksumpi liittimen kiinnitys ei uppoa millään bensaletkuun. Loppuen lopuksi jouduin laittamaan alkuperäisen liittimen takaisin, ja laittamaan tuon pienen sovituspalan tuohon väliin ennen etanolianturia. Jos joskus jaksan, vaihdan koko bensaletkun filtteriltä niin siinä vaiheessa voisi laittaa tuon 10mm liittimen suoraan kiinni letkuun, mutta nyt mennään tällä.

Sitten sijoitetaan lämpötila-anturi, jonka itse laitoin venttiilikopan päälle:


Tuodaan kaikki johdot nätisti yhteen paikkaan, johdot sain tulemaan alkuperäisen suuttimien johdotuksen suojaavan muovin alle. Sitten mietitään boksin kiinnitystä:


Boksille löytyi kuin tehdastekoinen paikka, ja sitten maapiuha kiinni suoraan akun - napaan:


Etanolianturia lukuunottamatta asennusta ei suuremmin erota konehuoneesta:


Sitten ei muuta kuin tankkaamaan RE85:ta tankkiin:


... ja ajelemaan ja seuraamaan tilannetta kännyn näytöstä:

Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

TeURaS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
  • Hydractivella pehmeästi ;)
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #43 : 30.01.2018, 16:14:30 »
Etanolianturin voi laittaa hieman siistimminkin:



Ja tässä sitten lopputulos kun laitetaan muovit päälle:



Niin ja lämpötila-antruin laittaisin sinuna sinne sytytystulpan putken juureen siihen kannen ja juuren väliin. Tossa kohti vielä ajoviima sitä vähän nopeammin jäähdyttelee.
Muutoin oikein hyvä suoritus ;)

C5 2006 2,0i Exclusive Break, C5 2007 2,0i Exclusive Break
Ex: C5 2008 HDi 136 Comfort Tourer, C3 2006 1.4i SX, C5 2005 V6 3.0 Exclusive, Peugeot 407 SW V6 3.0, C4 2005 2.0 VTS, C5 2007 HDi 136 Exclusive Break

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 607 - 2.2 Bensa -00 "Laiva" => käyttöauton laittoa
« Vastaus #44 : 30.01.2018, 17:46:34 »
Siistiä kahdeksasta peräkkäisestä liitoksesta ei saa tekemälläkää, oli mutkia tai ei.  :o Eikö pikaliittimet sovi suoraa tuohon etanolianturiin? Olikos tulipellin oikeassa reunassa joitain liitoksia bensalinjassa? Sinne minä asentaisin.