Kirjoittaja Aihe: Peugeot 206 vm.2000 1.9D  (Luettu 468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

MrKapa

  • Vieras
Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« : 10.01.2017, 19:07:18 »
Morjesta pöytään vaan kaekille!  8)

Ostin tälläsen pököttimen! Ja morjesta vaan kaikille jotka lukee tämän! Lukekaa ja ihmetelkää!  :)

Ite mitä tutkiskellut niin dieselis on hyvä vaihtaa öljyt ainakin pikkasen useemmin kun bensakoneissa. Ja löpösuodin on hyvä vaihtaa kans aikasemmin. Mites sitten tuota tuo huohotin miten se pelaa dieselissä? Mulle ihan eka diesel ja ihan eka pökö. Ja tämä on 2 paikkainen "urheilu" pakettiauto. Alapalloja kuulemma menee jne. Mutta mites tuo moottori? Kenen tekele se on? Onko se VAGilainen? Ite kuulin ainakin kaverilta et sillä ollut monia näit tälläsiä moottoreita ja sano et pirun kestäviä on et alusta antaa ennenmmin periksi kun tekniikka. Tuolla nyt ajettu 325tkm ja perä vaihdettu kokonaan. Peräthän näissä ongelma. Meinasin jos porais reijät ja työntää vaa koko patukat täytee vaseliinia niin ei luulis niin helposti hajoovan. Kertokaa ihmeessä kokemuksia tälläsestä! Olen todella kiinnostunut "asiantuntijoiden" mielestä! :)

Laitan kuvan tähän huolloista:



Ja pari kuvaa pököstä:






Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 828
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #1 : 10.01.2017, 19:55:28 »
Moottori on Peugeotin omaa tekoa, ei mitään tekemistä VAG:n kanssa. Peugeot on tehnyt omat moottorinsa niin bensa kuin dieselkin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta itse ja Peugeotin dieselit ovat aina olleet kestoltaan hyviä. 206:sta yleisesti löytyy paljon jutustelua foorumilta, myös taka-akselin osalta jos perällä tarkoitat sitä eli hakutoimintoa kannattaa käyttää, tai vaihtoehtoisesti selata juttuja 206:sta.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

MrKapa

  • Vieras
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #2 : 10.01.2017, 21:43:50 »
Iso kiitos vastauksesta! Siis tähän on vaihdettu koko perä laakereineen jne. Eli ei ole sitä vikaa. Ja hyvä tietää ettei ole vagilainen kone. Mutta onko näissä sitä huohottimen jäätymis ongelmaa? Kyl sen ymmärrän jos käydää 2km päässä kaupassa ja kotio niin tottakai jäätyy. Itel on 10km kauppaa ja ajan enemmän ensin ja sit kauppaa ja kotio. Ja mites tälläsessä koneessa niin oisko 8tkm öljynvaihto väli?

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 485
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #3 : 10.01.2017, 22:00:26 »
Huohotinletku on ehkä 5cm pitkä ja koneen päällä viimalta suojassa. Ei jäädy ...400tkm kokemuksella.
Peugeot RCZ HDI FAP

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #4 : 10.01.2017, 22:43:34 »
Eikös nuo vanhan liiton turbottomat dieselit ole lähes huoltovapaita öljyjen suhteen ;D. Ei vaan, kerran vuodessa/15tkm pitäisin riittävänä öljynvaihtovälinä.
Niin, tervetuloa joukkoon.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

MrKapa

  • Vieras
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #5 : 11.01.2017, 02:51:23 »
Iso kiitos vastanneille! Ja mukavaa tulla joukkoon kun on lämmin vastaanotto! Ite olen aina pitänyt kaulaa ranskalaisia kohtaan mut nyt ollut pakko ostaa halpuuden takia ja yms. käyttökustannuksien takia. Annoin iskälle rahat ja kävi sen toteemassa hyväksi ja osti poies. Noh kun pääsen hanoihin ja käyttämään kulkinetta niin kerron lisää!

MrKapa

  • Vieras
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #6 : 23.01.2017, 14:43:39 »
Moro! Onko kellää tietoa paljon maksaa venttiiliensäätö DW8 moottoriin? Ei tarvi vaihtaa jakopäätä samalla kun on vast vaihettu. Kun lueskelin et joutuu jakopään avamaan ja irroittamaan nokka-akselin et saa säädettyä.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #7 : 23.01.2017, 15:10:08 »
Joitain foorumilta löytyneitä viestiketjuja aiheeseen liittyen ja yksi hintatietoja sisältävä tapaus, tämä tosin vuodelta 2004:

..Nyt ne venttiilit on säädetty kaikki. Imu ja yksi pakoventiili kantoivat. Säätö maksoi 240 e ja jakohihnan vaihdosta olisivat samassa yhteydessä rosvonneet 200 e lisää. Nyt muuten käynnistyy hyvin...

Expert - Ei lähde kylmänä käyntiin tai käynnistyy huonosti (diesel)

206 - Venttiilivälysten säätö (DW8)
306 - Venttiilivälysten säätö (DW8)
Partner - Venttiilivälysten säätö (DW8)
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

MrKapa

  • Vieras
Vs: Peugeot 206 vm.2000 1.9D
« Vastaus #8 : 23.01.2017, 15:15:46 »
Kiitos vastauksesta. Oma lähtee kun palmun alta pakkasillakin mut sit käy just 3 pytyllä mut heti kun alkaa lämpenemään niin sit käy 4 pytyllä. Kuullostaa siltä kun löis imusarjaa kylmällä.