Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 13078 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #105 : 18.03.2017, 08:36:06 »
Kyllä mun kaikissa autoissa (2x406,605, 607) ainakin huomasi, kaikkiin olen nuo vaihtanut kun ohjaus jää puoltamaan jyrkän käännöksen jälkeen, joskus noista kuuluu paukahduksiakin kun paikallaan kääntelee. Vetonivelen kuivuus ei juurikaan vaikuta suuntavakauteen, ja jos se on niin kuiva että vaikuttaa niin se kolisee käännöksissä niin paljon ettei sillä viitti ajaa ollenkaan.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #106 : 18.03.2017, 08:53:30 »
Veljen 607:sta meni kääntölaakeri ja huomasi kyllä ajaessa. Mutkaisella tiellä varsinkin sai koko ajan korjailla ohjausta.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #107 : 18.03.2017, 10:00:02 »
Apurungon puslat voisi olla se glue  ;). Vetäisisi metalliprikoilla jäykäksi ja sitten ajoa hieman kovemmassa rengasmelussa, mutta kiskoisiko enää kuin pässi narussa? ;). Huonoa mainosta Peugeotin ajettavuudelle tämä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

jonnek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #108 : 20.03.2017, 14:55:14 »
Auto tosiaan jää puoltamaan siihen suuntaan mihin on viimeksi käännetty risteyksessä. Työmatkoilla pitänyt kääntyä risteyksestä aina vasemmalle isolle tielle mennessä, joten siittä tuli kuvitelma että puoltaa yleensä vasemmalle. Myös vaihteenvaihdon aikana nykäisee herkästi samaan suuntaan mihin viimeksi käännetty risteyksessä.

Eli kääntölaakerithan tuon varmaan aiheuttavat, kun ohjaus ei palaudu kunnolla keskelle. Seuraavaksi menee vaihtoon kääntölaakerit ja samalla ainakin etuiskarit, jonka jälkeen tuskin tarvii huonoja ajo-ominaisuuksia mainostaa, kun auto kunnossa... Kaikki puslat näyttää päällisin puolin hyviltä, eikä tässä mitään rata-auton jäykkyyttä haetakaan. :)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #109 : 20.03.2017, 18:21:56 »
Kesärenkaat helpottaa tilannetta.
Itsellä ei kääntölaakerit helpottaneet tilannetta yhtään ja ainoaksi vaihtoehdoksi jää puslat jotka kohta menee vaihtoon.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

Laatu607

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #110 : 21.03.2017, 10:38:39 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Sama vika omassa. Vika alkoi ilmetä sen jälkeen, käytin auton kytkinlevyn vaihdossa. Korjaamolla ei ollut apurungon keskitystyökalua, vaan tekivät vain nelipyöräsuuntauksen. Johtuisiko vika tästä.

607-V6-diesel

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #111 : 08.04.2017, 15:51:41 »
Auto: 2006 607 2,7 V6 HDi (290 000 km).

Minulle tuli sama ongelma eteen. Talvella moottoritie ajo alkoi olla jo lähinnä tuskallista. Useamman kerran piti pysähtyä ja todeta että pyörän pultit ovat kiinni ja renkaissa on normaalit ilmanpaineet eikä yllättäviä välyksiä pyöriin ole ilmestynyt. Kesän tullen vaiva katosi. Oli tietysti vaihdettu renkaat (talvirenkaatkin suht uudet misukat).

Seuraavan talven tullen kokeilin saamani vihjeen perusteella yhtä jippoa: ohjausakselin alapäässä lähinnä hammastaknkoa oleva ristinivel. Höväsin nivelen ulkopuolelta pariin kertaan CRC:llä (kauko ruiskutuksella koska ihan lähelle ei päässyt) ja mitä ihmettä. Suuntavakavuus palasi myös talvi keliin. Suuntavakavuuden puute johtui toden näköisesti siitä, että jäykistynyt nivel ei antanut auton hakeutua haluamaansa kulku suuntaan, vaan sitä piti jatkuvasti "ohjata". Kannattanee kokeilla.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #112 : 08.04.2017, 17:35:30 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Sama vika omassa. Vika alkoi ilmetä sen jälkeen, käytin auton kytkinlevyn vaihdossa. Korjaamolla ei ollut apurungon keskitystyökalua, vaan tekivät vain nelipyöräsuuntauksen. Johtuisiko vika tästä.

Taitaa todnäk-prosentit olla jyrkästi tuon jutun puolella.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #113 : 08.04.2017, 17:56:04 »
Mulle tehtiin kytkinhommeli tällä viikolla merkkiliikkeessä ja apurunko oli irti. Auto kulkee yhä suoraan kuin tikka.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

J.Stahl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #114 : 08.04.2017, 23:41:19 »
Aiheen aloittaja kirjoittaa. Vastaus kohdaltani saapuu, kun ehtii. Nyt vain on niin että toisesta  607 Pökötistä meni jarrulevyjen vaihdon yhteydessä abs ja samalla sitä kolhittiin korjaamon pihalla, onneksi kaveri oli rehellinen ja ilmoitti asiasta. Toinen siis V6 makaa odottamassa vuoroaan todennäköiseen takarungon helojen vaihtoon. Usko ranskalaisiin on vielä häilyvästi olemassa, tuli tosin mieleen että jos olisi hankkinut käyttöautoksi vaikka vanhan Toyota Camryn niin elämä voisi olla helpomppaa. No isälläni oli aikoinaan Simca ja siitä kai tämä pitkä vieteri on periytynyt.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #115 : 10.04.2017, 09:23:20 »
Sitä Camrya varmaan saisit hitsailla aika tavalla.  ;D
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #116 : 14.04.2017, 18:08:05 »
Auto: 2006 607 2,7 V6 HDi (290 000 km).

Minulle tuli sama ongelma eteen. Talvella moottoritie ajo alkoi olla jo lähinnä tuskallista. Useamman kerran piti pysähtyä ja todeta että pyörän pultit ovat kiinni ja renkaissa on normaalit ilmanpaineet eikä yllättäviä välyksiä pyöriin ole ilmestynyt. Kesän tullen vaiva katosi. Oli tietysti vaihdettu renkaat (talvirenkaatkin suht uudet misukat).

Seuraavan talven tullen kokeilin saamani vihjeen perusteella yhtä jippoa: ohjausakselin alapäässä lähinnä hammastaknkoa oleva ristinivel. Höväsin nivelen ulkopuolelta pariin kertaan CRC:llä (kauko ruiskutuksella koska ihan lähelle ei päässyt) ja mitä ihmettä. Suuntavakavuus palasi myös talvi keliin. Suuntavakavuuden puute johtui toden näköisesti siitä, että jäykistynyt nivel ei antanut auton hakeutua haluamaansa kulku suuntaan, vaan sitä piti jatkuvasti "ohjata". Kannattanee kokeilla.

Tarkoitatko tuota kuvassa näkyvää ristiniveltä? Sen rasvasin ja kas kummaa hävisi pieni välyskin pois. Ja auto tuntuu menevän suorastaan raiteilla.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #117 : 14.04.2017, 22:16:47 »
Tuossa on kaksi niveltä. Kumpaa tarkoitat?
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #118 : 14.04.2017, 22:34:01 »
Rasvaus ei välystä poista, pikemminkin kasvattaa sitä kun osat alkaa liikkua.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #119 : 15.04.2017, 09:30:34 »
No ei siinä kyllä oikeaa välystä ollut sitten... Mutta sen sanon, että se mikroautomainen tarkka ohjaus tuli ainakin omaan 607:kaan takaisin.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane