Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 12708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #30 : 06.02.2017, 08:19:59 »
Pian 607 hohto alkaa himmetä, mutta Focushan todettu yksi parhaimmin ajettavista.
Ettei vaan halppiskumit ole pilaamassa leijonakuninkaan mainetta?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #31 : 06.02.2017, 17:13:37 »
Jotain vikaa oni. Vertailuna omani (2.2hdi, vm2003), jossa nyt 400tkm taulussa, kaikki takapään komponentit alkuperäisiä, nokian7:t vuodelta 2009 alla (paineet 2.4-2.5bar) ja kulkee kuin juna liukkaalla urista välittämättä.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #32 : 06.02.2017, 19:41:58 »
Koitas ensimmäiseksi pudottaa rengaspaineet lähelle valmistajan suositusta.

Nyt on linkistä haettuna 2,3bar joka kumeksessa. Aamulla pudottelin paineet 10km ajon jälkeen ja 60km päästä tarkistus. Iltapäivällä olikin sitten jo asfpaltin pinta näkyvissä, joten loput 80km olikin perinteisen mukavaa ajettavaa. Ohjaus hiukan jäykistyi rengaspaineen muutoksesta. Peräreiässä oleva liukkaustumake sai havaittavaa singaalia muutoksesta. Tätä kannattaa kokeilla.

http://rengaspaine.fi/henkiloautot/peugeot/607/607/3.0_v6_210/2000_-_2011/tulos

Itseasiassa aamulla oli aika otolliset  kelit tutkimukseen, kun keli jäähtyi suolatusta luistinradaksi.
Hiukan on fiilispohjalla tämä tutkielman tekeminen, kun ajetuista n 20tkm luirimista on ollut havaittavissa 3-4 kertaa ja pisin havainto motarilla Riihimäestä Hml suuntaan n 20km (aivan käsittämättömän liukas tie)ja muuten vain satunnaisesti muutamalla sadalla metrillä. Osa singaaleista saattaa tulla myös uraisesta tiestä ja yli-kaarevasta tien pinnasta ja sivutuulesta.
Perjantaiksi on aika 4-pyöräsuuntauksen tarkistukseen ja renkaiden tasapainotukseen. Katsotaan mitä tuleman pitää.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 378
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #33 : 07.02.2017, 18:18:54 »
Onko suuntausraportteja mahdollista laittaa näkyvälle.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #34 : 07.02.2017, 20:37:23 »
Laitan kun sellaisen saan. Retostellaan sitä sitten porukalla ;D
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #35 : 09.02.2017, 19:16:50 »
200 000 km välein olen vaihtanut eteen kumipuslat alatukivarsiin. Sama juttu oli 605 ja 607 kohdalla. Tosin 605 mitä meillä oli, niin olivat aavistuksen parempia ajaa. Jostain syystä 607 2.2 hdi tuntui aavistuksen luikertelevan, mutta 2,7 hdi oli taasen hieman parempi. Takapään puslia en koskaan vaihtanut, vaikka parhaimmalla 607 ajettiin 540 000 ja 605 800 000 km. Ei varmaaan olisi takapään puslien vaihtokaan haitannut.  Eli tarkistaisin nuo puslat ja nelipyörä säätöä. Kunnossa ollessaan 607 on vakaa peli myös liukkaalla.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #36 : 10.02.2017, 21:13:42 »
Taka-akselin camper oli OK!
vasen -1,35 => ohjearvoalue  (-1,45 / +0,30 -0,30)
oikea -2.04 => ohjearvoalue  (-1,45 / +0,30 -0,30)
Nämähän ovat asteita ja minuutteja!

Taka-akselin auraus
vasen +4,6mm => ohjearvoalue (3,8mm +/- 0,6mm) => eli +0,2mm ulkona (alkuksi oli toleranssissa +4,4, mutta etuaurauksen säädön jälkeen, pullahti ulos tarkastusmittauksessa)
oikea +5.0mm => ohjearvoalue (3,8mm +/- 0,6mm) => eli +0,6mm ulkona
Taka-akselia (taka-aurausta) ei säädetty, kun ei kuulemma voi.

Eli kuten arvelinkin, ei voi säätää. Lisäksi jos tuo +0,2-0,6mm auraus on pielessä niin pitää muistaa mittausepätarkkuuskin, mikä näyttää olevan ainakin 0,2mm.
Tuleeko noista millin osista noin vakavaa kiemurtelua?

Takarenkaat on huonot ja 10mm kapeemmat, kuin tehdassuositus 17" vanteella. Huonous johtuu siitä, että nuukana kierrätän renkaat takaa eteen.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 176
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #37 : 10.02.2017, 21:29:18 »
Auton kulkukulma? Eipä noilla mittauseroilla saa autosta tehtyä epäkuntoista.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 889
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #38 : 10.02.2017, 21:50:32 »
605:ssa sekä 607:ssa taka-akselilta voi säätää sekä aurauksen, että aurauksen muutoksen joustoliikkeen mukaan. Ei ole nyt ammattitaito ihan kohdillaan suuntaajilla! Maksullisen ServiceBoxin kautta löytyy tehtaan kuvallinen ohje..Mutta niinkuin jo aiemmin kirjoitin niin reaktiotangon pyöränpuolipäässä epäkeskomutteri, jolla säädetään auraus ja korinpuolella epäkesko prikka, jolla säädetään aurauksen muutos joustoliikkeen aikana.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2017, 21:53:51, kirjoittanut Antti3 »
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #39 : 10.02.2017, 21:52:42 »
Auton kulkukulma? Eipä noilla mittauseroilla saa autosta tehtyä epäkuntoista.

-0,01 (astetta ja minuuttia)
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 378
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #40 : 10.02.2017, 22:23:19 »
Aurausta voisi pienentää johonkin 12min per puoli. En oo tutkinu 607 mut onnistuu jos haluaa.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 266
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #41 : 10.02.2017, 22:29:18 »
Kunnolliset kumit alle ja kovaa ajoa ?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 122
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #42 : 11.02.2017, 12:07:24 »
Luulen, että siirryn harkitselu vaiheeseen. Hra J Stahl on oikeassa, tai ainakin minun kokemukseni ovat yhtenevät, tuohon varsin pimppimäiseen ominaisuuteen. Saattaa se tulla esiin muillakin, vaikka ovat nyt sitä mieltä, että heillä ei tuota ongelmaa ole.

Auraus takana ei ollut täysin arvoissa ja saattaisi sitä, tuon 1/5 asteen verran vähentääkkin, mutta oma ajatus on, että sen vaikutus ei ole kovin havaittava ja mikä on se paikka missä tuo säätö onnistuu? En osaa arvioida tuon poikkeaman merkitystä kokonaisuutten.

Merkkihuolto => ei onnistu?
Rengasliike => (valtakunnallinen ja rengasvalmistajan omistama) ei onnistu?

Pitääkö tämä työ tilata erikseen, että tiedän, että sitä ei voi säätää mutta kun siellä säätö on, niin voisitteko tehdä sen mitä tilaan. Ehkä lähestyn tässä asiassa erään rengasliikkeen toimivaa johtoa. Ihan mielenkiinnosta voisin asiaa tiedustella.

Seuraava vaihtoehto lienee tuo Poirotin esittämä,  kunnon renkaat alle ja syöttöä.

Taustalla jatkan tuon säätö mahdollisuuden toteuttamista. Omin pikku kätösin tuokaan ei onnistu. :-\. Alkaa olemaan periaatteen kysymys, ja se tulee varmaan kalliiksi.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 406
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #43 : 11.02.2017, 12:22:59 »
Alustan nelipyöräsuuntaus ja säädöt on oikeasti kokopäivän juttu. Omaa 607:aa käytin Kokkolassa ja n. parissa tunnissa olivat muka mitanneet ja säätäneet. Silti säädetyt arvot eivät olleet niissä rajoissa, missä ne pitäisivät olla. Eikä saanut mitään korjausohjeita jos siellä oli jotakin viallisia osia tai vääntyneitä tukielimiä. Hiukan lähemmäksi tosi pääsivät. Seinäjoella ESS osaa kuulemma homman (ainakin ennen ovat osanneet).

Lainaten itseäni..

Oikeasti sellainen homma, joka ei joka paikassa onnistu. Omaa yritetty merkkihuollossa (n. pari tuntia ja rengasliikkeessäkin arvio työstä n. tunti). Kokonaiskulkusuunta pitää aina lopuksi saada nollaan.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #44 : 11.02.2017, 19:34:18 »
Tuossa olis ohjeistusta säätöhommiin. Pientä laittoa näyttäis olevan, jos yhteisauraus normaalikorkeudella on nyt 10 mm!?  www.autocats.ws/manual/peugeot/607/info/sf/b3bf09k6.htm