Kirjoittaja Aihe: 607 - Suuntavakauden puute  (Luettu 13073 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #75 : 24.02.2017, 22:13:41 »
Jouset mataloittavat ikääntyessään autoa, ei iskarit  ;). Peukkua projektiin ja molemmat osat vaihtoon kerralla. Suuntavakavuus tuskin paranee projektilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 322
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #76 : 24.02.2017, 22:22:04 »
406 teki saman sopivilla renkailla (lue paska), ihan vaikka olis ollu alusta muuten kunnossa, erittäin jännä ajaa peilijäällä. Toinen vaihtoehto on se että siellä on takana auraus pielessä (en usko)

En ole lukenut aihetta tarkemmin, mutta nyt kipin kapin ostamaan laadukasta rengasta alle (mistä sitte tykkää, kuitenkin continental/michelin ei petä.)
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #77 : 24.02.2017, 22:26:13 »
Kaveri sai Michelin X-Northin tilalle Good Yearin Articit ja oli mairea. Tikka-nastoilla  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 322
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #78 : 24.02.2017, 22:33:19 »
Good year on nimensä veroinen, hyvä vuoden, kokemukset maahantuojan takuu käytännöistä lähentelee Nokian renkaiden toimintaa, mielummin sitte laatu rengasta alle kuin leikkiä sankaria.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 547
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #79 : 24.02.2017, 22:47:10 »
On vähän tyyriit ne 607:n takaiskarit.  N. 500 eur kpl.  Voi sinne tavallisetkin iskarit laittaa, kun ottaa amwar toiminnon asetuksista pois. 
Peugeot 508 & Peugeot 607

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #80 : 24.02.2017, 23:16:28 »
Jouset mataloittavat ikääntyessään autoa, ei iskarit  ;). Peukkua projektiin ja molemmat osat vaihtoon kerralla. Suuntavakavuus tuskin paranee projektilla.

Kyllä tasan tarkkaan iskarit tekevät sen myös.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #81 : 25.02.2017, 12:05:04 »
Takaiskarin voi ottaa vaikka autosta irti ja perän korko on ennallaan.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 149
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #82 : 25.02.2017, 12:09:22 »
Uudessa kaasuiskarissa on muutaman kilon työntövoima. Tuskin sillä perä paljon nousee.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #83 : 25.02.2017, 12:10:18 »
Vaihdoin omaani uudet syksyllä, ei noussut milliäkään.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #84 : 25.02.2017, 12:10:25 »
takaiskarin voi ottaa vaikka autosta irti ja perän korko on ennallaan.

Juu mutta ei edessä.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 800
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #85 : 25.02.2017, 12:19:44 »
Siinä kumirinkuloiden mitat jolla voi nostaa perää noin 15mm. Ne ovan 5mm vahvuista muovikumilevyä. Molemmat yläpäähän, toinen sovitteen alle koria vasten ja toinen sovitteen ja jousen väliin.

t
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04
Citroen C5 1.8 Break ’05

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 402
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #86 : 25.02.2017, 17:09:14 »
Jouset mataloittavat ikääntyessään autoa, ei iskarit  ;). Peukkua projektiin ja molemmat osat vaihtoon kerralla. Suuntavakavuus tuskin paranee projektilla.

Benkkuhan ties kertoa että eivät painu vanhetessaan,eli ne ei siis ole painuneet...

jonnek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #87 : 25.02.2017, 22:22:16 »
Paljonko teillä on auton maavara mitattuna siitä takapään nostokohdasta (täytyy itseltä vielä mittailla, kun saan auton talliin)?
Pyöränkulmien säätöön liittyvässä huolto-ohjeessa on annettu referenssikorkeus "H2" 136mm (225/55R16 renkaille), joka käsittääkseni vastaa sitä korkeutta mikä auton takapäässä pitäisi olla levossa (jos alusta kunnossa)? Eli auraus pitäisi säätää tuohon viiteakorkeutta H2 vastaavaan arvoon ihan sama millä korkeudella auto sattuu oikeasti kulkemaan, jos oletetaan että alusta olisikin painunut esim. muutaman sentin vuosien kuluessa... Tai sitten korjata alusta, että maavara palautuu oikeaksi ja näin ollen auraus korjaantuu... Päteekö tuollainen ajatusmalli oikeasti vai onko tuulestatemmattua?

Tässä linkki ajankuluksi tekemääni kaavioon viitekorkeudesta ja aurauksesta (jos jotakuta kiinnostaa), joka perustuu huolto-ohjeen referenssikorkeuksille annettuihin auraus arvoihin. Keskimmäinen piste vastaa referenssikorkeutta H2.

Pitänee tosiaan jouset vaihtaa sitten samalla kun iskarit vaihtuu, koska vaikuttanevat enemmän siihen lepo korkeuteen, kun järjellä ajattelee. Huonot iskarit tulevat kuvioihin ehkä sitten juuri tiessä olevien heittojen aikana, kun auraus hetkellisesti muuttuu... Takaiskarit muuten maksoi n. 50e kpl latviasta tilattuna (sachs, ei ole säätyvä alusta).
« Viimeksi muokattu: 25.02.2017, 22:27:31, kirjoittanut jonnek »

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 891
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #88 : 26.02.2017, 07:40:23 »
H2 korkeus on jo alasvedetty, ei siis normaali ajokorkeus.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Suuntavakauden puute
« Vastaus #89 : 26.02.2017, 08:13:38 »
Takaiskarit muuten maksoi n. 50e kpl latviasta tilattuna (sachs, ei ole säätyvä alusta).

Onko kaasut? Sait halvalla, itse maksoin n.100e kpl kotosuomesta ostettuna (bilstein kaasut).
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07