Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 29657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 128
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tossa vasta meni uusiksi lähes koko kylki, yksi ovi piti vaihtaa, toinen oikaistiin, etulokasuojaa lukuun ottamatta maalattiin koko kylki. Näissä uudemmissa autoissahan ei ole ollenkaan kylkilistoja, on vaan paljon hiukan kaarevia pintoja. Ei tuosta autosta pysty yhtään sanomaan kumpi ovi on vaihdettu, kumpi oikaistu, vai onko auto ihan alkuperäisessä maalissa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 547
Kun mittari lyödään kylkeen, niin ero selviää nopeasti. Tällä evättiin mm takuu maalaus minulta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 357
Helmiäisvalkoisesta näkee sokeakin kilometrin päähän onko sitä maalattu vai ei, ellei sitten ole koko autoa maalattu ja yleensä näkee silloinkin.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
Myyjä sanoi että 13 v aikana HÄN ei ole ennen nähnyt tuollaista johtosarjaa, kun kysyin osasiko asentaja sanoa siitä mitään. Hyvä kuulla että kyseessä on varasarja, kiitos infosta ja arvelinkin että täältä löydän vastauksen. Ei ole itsellenikään tullut ennen vastaan, vaikka kyseinen auto on 34. ajokkini, tosin vasta kolmas uutena ostamani.

Ei tuo oven maalaaminen suuremmin jännitä, pitää silti varmistaa vielä josko sen pystyisi oikaisemaan.
Iltapäivän jälkeen uusi yritys.

En ole minäkään tuollaista missään nähnyt. Varsinkaan tuollalailla leikkureilla poikkivedettyä nippua.

Tiekoira

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Hain auton tänään. Sain maalarin käyntikortin ja menen poikkeamaan paikanpäällä kunhan ehdin. Käyn myös oikaisuja tekevässä liikkeessä kysymässä mielipidettä. Penguin sanoit tuossa kuvassa näkyvästä johtonipusta siis että kyse on varajohtosarjasta? Kysyn varmistaakseni että huomasit kuvan. Autosta pidän kyllä kovasti, kunhan ehdin kerätä kilometrejä niin laitan tarkemmin fiiliksiä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 357
Kyllä näin kuvan. Omituisesti ne johdon päät on jätetty näkyviin, mutta ehkä ruokatauko on tullut siinä kohtaa ;) Ihan normaalia, että johtosarjassa on ylimääräisiä johtimia, niillä tosiaan voidaan korvata rikkoutunut johto ja näitä rikkoutumisia voi tapahtua jo ennen auton luovutustakin tai kasausvaiheessa, jolloin olisi aika kova homma alkaa vaihtamaan koko johtosarjaa. Sitten tietty voi myös johtua varustelusta ja että johtosarja on sama vaikka olisi enemmän tai vähemmän varusteita ja loput johdot vaan jätetään varalle, joita ei mihinkään kytketä. Yleensä nuo päät on vaan jossain sukan sisässä piilossa, etteivät noin selvästi ole näkyvillä. Minulla taisi 308:ssa olla jokin ylimääräinen liitin, johon tuli useampi johto ja se liitin ei ollut, eikä kuulunut olla mihinkään kytkettynä. Ihan en kyllä sitäkään logiikkaa ymmärtänyt.

Tiekoira

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Okei, kiitos vastauksesta :)
Ja hieman samoin itse ajattelin, että olisiko linjalla tiukan viikon perjantain viimeinen auto, johdot saa jäädä siihen kun asentaja lähtee vkonlopun viettoon.
Sitten kuitenkin pohdin että miten on läpäissyt lopputsekin... No jaa, ehkä laitan tuosta kysymyksen mailitse vielä jonnekin kunhan ensin selvitän, minne.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
Vastaavassa tilanteessa kävisin tarkastamassa vastaavat autot lähialueen näyttelyhalleissa. Vertailupohjaa voisi käyttää päätelmien teossa...
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 419
Hyvä ajatus. Erikoinen juttu kyllä tämä, ei kovin nättiä nuo johdon päät...ei varmaan vaikuta mihinkään mutta selvittäisin itse kyllä kanssa mistä kyse.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 883
No ei kai niitä voi tuolla tavalla paljaiksi jättää? Luulisi olevan helppoa selvittää miten nuo on muissa. Samalla kai selviää löytyykö nuo joka autosta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 037
  • 407 3.0 V6 Sport
Penguin sanoit tuossa kuvassa näkyvästä johtonipusta siis että kyse on varajohtosarjasta?

Komppaan Penguinia, eli varajohtoja on moottoritilan ja matkustamon välillä (samoin on jo 407:ssa). Riittää piuhat autoa purkamatta ilman lisäreikiä tulipeltiin, vaikkapa jälkiasennuswebastolle tai muuhunkin varusteluun. Yleensä nippu on jemmattu moottoritilan sulakeboxin kannen alle ja kabiinissa BSI-sulakekotelon taakse.

Harmi tuo lommo, mutta hyvä maalari tekee siitä pian historiaa. Onnittelut hienon auton hankinnasta "tiehauvelille"  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 419
Hyvä kun looginen selitys. Ilmeisesti tosiaan yleensä nämä saatu piilotettua, niin ei ole tarvinnut murehtia että mitä nämä ovat.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
Uuden TM-lehden mukaan uudessa 3008:ssa olisi keskimääräistä enemmän vikoja, ja viat painottuisivat sähköpuolelle. Mun 3008:ssa ei ole ollut yhtään sähkövikaa, eikä niitä täällä muidenkaan autoista ole tuotu esille. Mitähän sähkövikoja on ollut? Moottorivioista on ollut juttua.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 033
Nykyään "sähkövikoja", eli ohjelmistobugeja, esiintyy media-laitteistossa, eli ne lasketaan yleensä sähkövikoihin. Fiksumminkin voisi noita nykyään ryhmitellä jotta niistä olisi edes jotain hyötyä?