Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 20262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

• Käyttäjä

olli_tr

• Käyttäjä
  • *
Mjoo, kyllä asiasta lienee sekaannusta talonkin sisällä. Jos laitat Googleen "peugeot 130 thp site:peugeot.com" tai "peugeot 130 thp site:peugeot.fr" niin löytyy kasapäin lisää. Tätä keskustelua voitaisiin kyllä varmaan käydä omassa topicissaan?

Peeveli

• Käyttäjä
  • **
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
.siirsin yleinen keskustelu ja siellä 3008 suv-otsikon alle kirjoitukseni...

olli_tr

• Käyttäjä
  • *
Viime viikolla kyselin toimitusarvion perään, mutta eipä ollut mitään kerrottavaa vielä. Ostaessa puhuttiin huhtikuusta ja heinäkuusta kun toimituspäivästä oli kyse. Luulenpa, että jos ei vielä maaliskuun alussa ole arviota antaa, niin huhtikuun juna on kyllä mennyt. Mikä ei sinänsä olisi ongelma, sillä olen pitkällä työmatkalla huhti-toukokuun ja vanhakin auto pitäisi ehtiä myymään...

Itse taas olen ollut havaitsevinani Autostadium-foorumilla ihan positiivista vibaa tämän 3008:n ympärillä.

Nykyinen 3C-Passatti on ollut aivan katastrofaalinen murheenkryyni, ei tämä ainakaan huonompaan suuntaan voi mennä.  ;D Ja kyllähän nuo ensimmäiset 3 vuotta pitäisi suhteellisen huolettomia vuosia olla. Luultavasti autoa tulee kuitenkin pidettyä 5-6 vuotta, joten toivottavaa olisi, että ne seuraavatkin menisivät putkeen.

Kun nyt diesel-koneen vielä otin, niin osaisiko joku sivistää minua, että mites PSA:n 1.6-litraisissa tuo hiukkassuodatin on a) kestänyt b) vaihdettavissa ja c) kustantanut? Kiitoksia!

olli_tr

• Käyttäjä
  • *

Alex70

• Vieras
Työsuhdeauto pitäisi loppuvuodesta vaihtaa ja uusi 3008 on kyllä yksi kiinnostavimmista vaihtoehdoista. Harkinnassa on Allure BlueHDI 120 automaatti. Adaptiivinen vakkari, Focal Hi-Fi, lämmitettävät lasin reunat, Grip control, Navi, Park assist 360, sähkös. penkit hieronnalla.

Mistä päästäänkin kysymykseeni. Onko missään kuvaa näistä penkeistä, tai mittoja verrattuna vakioon? Olen yrittänyt etsiä ja käydä myyjäliikkeissä katsomassa esittelymalleja, mutta missään ei ole ollut sähköisiä penkkejä. Autohan vaikuttaa kaikin puolin hyvälle, mutta vakiopenkit ovat niin lyhyet että pitkät jalat eivät saa mitään tukea reisille ja kokemuksesta tiedän että tuo on ns deal breaker.

Kiinnostaisi millainen tuo säädettävä reisituki on, onko se aidosti säädettävissä pituus ja korkeussuunnassa ja kuinka paljon pidempi penkki on kuin vakio. 508 joka nykyään on alla on sähkös. penkeillä, tosin ilman säädettävää reisitukea (tai nouseehan penkin etureuna ja laskee) mutta tuokin penkki on liian lyhyt, eikä sitä saa riittävän taakse.

Peeveli

• Käyttäjä
  • **

Mistä päästäänkin kysymykseeni. Onko missään kuvaa näistä penkeistä, tai mittoja verrattuna vakioon? Olen yrittänyt etsiä ja käydä myyjäliikkeissä katsomassa esittelymalleja, mutta missään ei ole ollut sähköisiä penkkejä. Autohan vaikuttaa kaikin puolin hyvälle, mutta vakiopenkit ovat niin lyhyet että pitkät jalat eivät saa mitään tukea reisille ja kokemuksesta tiedän että tuo on ns deal breaker.

Kiinnostaisi millainen tuo säädettävä reisituki on, onko se aidosti säädettävissä pituus ja korkeussuunnassa ja kuinka paljon pidempi penkki on kuin vakio. 508 joka nykyään on alla on sähkös. penkeillä, tosin ilman säädettävää reisitukea (tai nouseehan penkin etureuna ja laskee) mutta tuokin penkki on liian lyhyt, eikä sitä saa riittävän taakse.

Jos kuvan haluat, selaa nettiauto.com:ia. Siellä on ainakin Vehon kauppaama essari, 3008 THP165 allure vm.2017 jossa on sähkösäätöinen etupenkki. Itse koeajoin sekä vakiopenkillä että sähköisellä. Sähkösäätöinen merkittävästi parempi, siis sen saa istuinosaltaan kallistettua sillä tavalla että istuinosan etureunan saa ylemmäs parantaen reisitukea, vaikka penkki olisi nostettu ylimpään kohtaan säätöasennossa. Normipenkissähän istuinosa alkaa kallistumaan siten, että etureuna alkaa mennä alaspäin heikentäen juuri reisitukea. Myös ristiseläntuen sähkösäätö oli selälleni mannaa. Myös matkustajalle tulee sähkösäätöinen ristiseläntuki. Tuo säädettävä etureuna jatkoi istuinosaa selkeästi: raaka veikkaus mutuna että vajaat 10 cm lisää pituutta istuinosaan sen avulla. Korkeussuunnassa etureunan säätöpala ei varmaankaan säädy, vain pituussuunnassa -näin ainakin itse koeajolla päättelin sitä kokeiltuani. Hyvä homma on myös kuskinpenkin kaksi muistipaikkaa, se riittää ainakin meillä.

antsu

• Käyttäjä
Hyvä homma on myös kuskinpenkin kaksi muistipaikkaa, se riittää ainakin meillä.

Hoituvatko myös ulkopeilit muistista?

Alex70

• Vieras
Kiitos, hieno homma. Pitää yrittää etsiä tuota kuvaa.

Peeveli

• Käyttäjä
  • **

Ööh, en tiedä.

Peeveli

• Käyttäjä
  • **
Nyt kuulemma maahantuojalta kaikki vapaana olleet 3008:t on myyty pois. Vain liikkeiden halliautoja ja essareita myynnissä nopsaan toimitukseen...

SamiK

• Ylläpitäjä
  • Kuolema kuittaa univelat...
Maahantuojalta tuli tälläiset kuvat
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Tkarkka

• Käyttäjä
  • **
^Näyttäsi säätövaraa olevan ~5 cm - samaa luokkaa kuin VW Golf VII:n ergoActive-penkeissä.

PUG-508

• Ylläpitäjä
Peugeot 508 & Peugeot 607

Penguin

• Käyttäjä

Hoituu ja lisäksi kumpaankin sivupeiliin saa ohjelmoitua peruutusasennon, joka sekin tallettuu muistipaikkaan.