Kirjoittaja Aihe: 405 GL käyttöauton ehostusta  (Luettu 2573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #45 : 17.05.2017, 07:48:27 »
On kyllä komea käyttöauto sulla 8) Voisin kyllä Lagunan tuohon vaihtaa.

... ja tonni-pari väliä :-)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #46 : 17.05.2017, 09:13:47 »
1500 mulle väliä niin saa tuoda Lagunan pihalle  :)
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98

309_XR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
  • 'Come on, get that McLaren out of the way!'
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #47 : 17.05.2017, 09:20:34 »
Haha, kuulostaa hyvältä ;D Taidan ehkä silti pysyä uskollisen rellun omistajana ::)
Peugeot 309 (10C) XR 1.6 -88 | Citroën C4 (LA) VTR 2.0 -07 | Renault Laguna (B56) RXE 1.6 -99

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #48 : 18.05.2017, 21:12:35 »
Takakontin vuotokohta löytynyt ja se on nyt paikattu silikonilla. Lastausreunan ja takavalojen alapuolella oleva pitkittäis peltisauma irvisti hieman parista kohtaa ja sieltä on sateella/autopesussa päässyt vettä konttiin.

Tilanne on nyt tämä... Pösö tulee myyntiin tai vaihdetaan 40-sarjan Volvoon.  8)
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #49 : 20.05.2017, 17:17:19 »
Aamuisen leipomoreissun jälkeen havaittu asfaltilla olevan öljypisaran olevan vaihteistoöljyä. Vetarinkumihan se sieltä muistuttaa autoilijan arjesta. Mielenkiinto loppui ja tällä autolla ajan enää korkeintaan jobbarin tai romuttamon pihaan.
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 789
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #50 : 20.05.2017, 18:19:34 »
Miten vetarin kumi ja vaihteistoöljy liittyy toisiinsa?
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #51 : 20.05.2017, 21:15:18 »
Vetoakselin sisemmän pään kumi pitää vaihteistossa ölpät sisässä. Arvailen ma.
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #52 : 20.05.2017, 21:17:24 »
Vetoakselin sisemmän pään kumi pitää vaihteistossa ölpät sisässä. Arvailen ma.

Jep
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #53 : 20.05.2017, 21:24:05 »
Aamuisen leipomoreissun jälkeen havaittu asfaltilla olevan öljypisaran olevan vaihteistoöljyä. Vetarinkumihan se sieltä muistuttaa autoilijan arjesta. Mielenkiinto loppui ja tällä autolla ajan enää korkeintaan jobbarin tai romuttamon pihaan.

No, innostus loppui kuin kanan lento. ???
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 128
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #54 : 20.05.2017, 21:48:27 »
Vetoakselin sisemmän pään kumi pitää vaihteistossa ölpät sisässä. Arvailen ma.

Yleensä ei pidä kuin Relluissa toisinaan, ei ainakaan kovin yleinen ratkaisu Peugeoteissa. Tosin en nyt varmasti muista miten on  405:ssa mutta epäilen  ;)

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 639
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #55 : 20.05.2017, 22:08:37 »
Laatikossa on ihan erillinen säteisakselitiiviste vetoakselin juuressa. Vetoakselien nivelten kumeilla ei ole mitään osaa vaihteiston tiivistyksessä. Ja jos tuossa nyt stefa vuotaa kuskin puolella niin se on varsin helppo vaihtaa, napamutteri auki ja alapallonivel irti niin akseli on jo oikeastaan käsissä. Apukuskin puolella taas on etuvetoisissa vähän ylimääräistä ohjelmaa vetoakselin tukilaakerin takia.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 105
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #56 : 20.05.2017, 22:28:16 »
Ei varmaan tarvitse edes napamutteria avata, ihan riittää kun alapallonivelen mutterin avaa, tulee sen verran pihalle että stefan saa vaihdettua, maksaa varmaan just ja just 12 € ja työhän menee osaavalta ihmiseltä ½ tuntia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #57 : 04.06.2017, 17:04:18 »
Leima tuli että paukahti. Nyt on pitkästi ajoaikaa.
Huomautus rikkinäisestä oikeanpuoleisesta hammastangon suojakumesta.

-Vaihteistoöljyn vuotoa tutkittu hieman taas selällään pösön alla ja sitä lähdetään nyt sitten korjaamaan niin kauan kun hermo kestää. Vahvat epäilykset öljynpoistotulpan suuntaan että siitä vuotaisi. Ajattelin aluksi kokeilla ruutata siihen lämmönkestävää silikonia jospa tällä paljastuisi onko tosiaan poistotulpassa väljyyttä.

-Taka-akselin rasvanipat käyn laitattamassa paikallisella pikkupajalla ensi viikolla. Lupasivat työn hinnaksi 60e johon sisältyy siis nippojen asennus ja täyteen rasvaus.
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 367
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #58 : 04.06.2017, 17:23:18 »
Kyllä on halpaa tuo 405:sen ylläpito. Vahva mutu on kuitenkin että se stefa siellä vaihteistossa vuotaa mutta ei kallis laittaa kuntoon. Tsemppiä kunnostukseen!
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Mikey_Rotten

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 72
Vs: 405 GL käyttöauton ehostusta
« Vastaus #59 : 04.06.2017, 17:59:59 »
Laatikossa on ihan erillinen säteisakselitiiviste vetoakselin juuressa. Vetoakselien nivelten kumeilla ei ole mitään osaa vaihteiston tiivistyksessä. Ja jos tuossa nyt stefa vuotaa kuskin puolella niin se on varsin helppo vaihtaa, napamutteri auki ja alapallonivel irti niin akseli on jo oikeastaan käsissä. Apukuskin puolella taas on etuvetoisissa vähän ylimääräistä ohjelmaa vetoakselin tukilaakerin takia.

Mikä on virallinen nimitys tuolle stefalle ja mahtaisiko sitä löytyä tarvikkeena?
405 GL 1.6 -94
(ex) 306 XR 1.6 -98