Kirjoittaja Aihe: 407 - Apulaitehihnan vaihto (EW7)  (Luettu 1280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sahtari

  • Vieras
407 - Apulaitehihnan vaihto (EW7)
« : 28.02.2017, 14:37:17 »
Auto: 2004 407 SW 1,8 (EW7).

Elikkä kyseiseen autoon olisi moniurahihnan vaihto edessä. Joutuuko ottamaan huomioon mitä kaikkea ja vaihdetaanko samalla rullia? Onko pääpiirteittään vaan, että kiristinrulla auki, entinen hihna pois ja uusi paikalleen ja kiristin kiinni? Olisiko jossain ohjeita tms? On aiempiin autoihin itse tullut vaihdettua, eikä tämäkään näyttäisi hankalalta asialta vaihdaltaa ja aika hyvin on tilaa vaihtaa.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 282
Vs: 407 - Apulaitehihnan vaihto (EW7)
« Vastaus #1 : 28.02.2017, 15:37:04 »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 502
  • Edellinen auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Apulaitehihnan vaihto (EW7)
« Vastaus #2 : 18.05.2019, 20:52:07 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7A).

Itselläni olisi tarve vaihtaa ilmastoinnin kompura ja ensin pitäisi saada moniurahihna pois. Linkkien vinkkien perusteella kokeilin kääntää 15mm kiintoavaimella ylhäällä olevan kiristinrullan kiinnityspulttia (avain sopii moottorin puolelle rullaa), mutta kun nostin avaimesta (putkesta tehdyllä jatkovarrella), ko. pultti löystyikin käsin pyöriteltäväksi. Vähän aikaa kiroilin ja katselin muita vaihtoehtoja niin näyttää että kiristinrullan kiinnitysraudassa on nelikulmainen reikä josta sitä saanee nostettua 3/8 räikkävääntimellä. Ei muuta kuin räikkäkauppaan.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 502
  • Edellinen auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Apulaitehihnan vaihto (EW7)
« Vastaus #3 : 20.05.2019, 04:45:53 »
Joo sillä se kääntyi. Motonetin räikkä jossa karan keskikohdasta mitattu säde räikän reunaan on 15mm sopi aika naftisti. Milli tai pari enemmän rautaa karan ympärillä olisi ollut liikaa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207