Kirjoittaja Aihe: 607 - Lisäilmapumpun vaihto ja vikakoodit P0413 ja P0341  (Luettu 699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Auto: 2005 607 2,2 (156 kW).

Koodia pukkaa. Poiston jälkeen uusiutuu muutaman käynnistyksen jälkeen. Pumpun oikosulku kenties? Niihin vissiin kertyy ajan kanssa vettä ja läppä jäätyy kylmällä/liitännöistä ottaa oikoset?

P0341 taitaa liittyä myös huonoon maadoitukseen. Onko kokemuksia? Kukaan vaihtanut toisioilmapumppua itse?

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: 607 - Lisäilmapumpun vaihto ja vikakoodit P0413 ja P0341
« Vastaus #1 : 13.06.2018, 09:58:28 »
Päivitelläänpä tähän. P0413 siis lisäilmapumpun oikosulku (polttaa myös pumpun sulakkeen) eli läppä jäätyy pakkasella kiinni, mikäli pumpun sisään on kertynyt kosteutta. Pumppuun voi ilmeisesti tehdä pohjaan poralla pari reikää, jolloin ylimääräinen kosteus pääsee pois. Itsellä toimi sulakkeen vaihdon jälkeen seuraavan talven ilman ongelmia.

P0341 eli nokka-akselin asentotunnistimen toimintahäiriö. Kylmänä kone starttaa aina hyvin. Uudelleenkäynnistys kuumalla moottorilla (noin parin minuutin sisään sammuttamisesta) on joskus ongelmallista. Tällöin antaa koodin uusiksi. Käynnistyy kuitenkin aina normaalisti parin yrityksen jälkeen. Käyttää ilmeisesti kampiakselin anturia varalla, jonka tunnistus sytytykseen on hieman rouheampaa.

Nokka-akselin asentotunnistin helposti itse vaihdettavissa. Yleensä anturin hinta hujakoi 50-60e. Alvadista löytyyy myös epäilyttävän edullista Maxgear-tunnistinta jonka hinta noin 15e: http://alvadi.ee/fi/varaosat/peugeot/607-9-1999/tunnistin-nokka-akselin-ajoitus/?tdType=14533
Onko kenelläkään kokemusta niistä?