Kirjoittaja Aihe: 607 - Kytkimen vaihto (EW)  (Luettu 1264 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 266
  • Ravintoketjun huipulla.
607 - Kytkimen vaihto (EW)
« : 25.03.2017, 09:11:23 »
Auto: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6CJ-vaihteisto).

Kytkin on alkanut täristämään ja poljinkin liikkuu vähän nahkeasti. Mahtaako tässä olla kaksoimassavauhtipyörä vai umpirautainen? Saako tähän kytkinpakettia mistä ja mihin hintaan? Onko kytkinpaketilla varaosanumeroa?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 704
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #1 : 25.03.2017, 10:45:09 »
Ks. arkistoitu ohje: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=79499.0

EW-moottoreissa ei ole ainakaan 607:n tapauksessa (ja tuskin muutenkaan) käytetty kaksoismassavauhtipyörää. Peugeotin varaosaluettelon autoosi tarjoama 0532 N1 on tavallinen kiinteä vauhtipyörä.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 704
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #2 : 25.03.2017, 11:13:15 »
607 (2. mallisarja), INJECTION EW12J4, kytkinpaketti:

2052 K1, CLUTCH KIT, 231,00 e
2051 G8, RP 2051 T8, SERVICE EXCHANGE CLUTCH KIT, 225,00 e
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 266
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #3 : 25.03.2017, 11:56:54 »
Mistä löysit näihin hinnat? Mikä ero noissa paketeissa on?

Mikä tämä meikäläisen 6v manuaalivaihteisto on tyypiltään?
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 12:02:55, kirjoittanut poirotti »
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 704
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #4 : 25.03.2017, 13:19:59 »
Hinnat ovat Service Box:sta eli tuon verran osat maksavat merkkiliikkeessä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0

Autossasi on ML6CJ-vaihteisto. Kalliimpi kytkinpaketeista on uusi ja halvempi on tehdaskunnostettu - käytännössä ei ole väliä, kumman ostaa.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 266
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #5 : 08.04.2017, 09:06:40 »
Ja niin vaan kävi että kytkin tuli tiensä päähän salaman nopeasti, painelaakeri änkesi itseään asetelmasta läpi ja viimeiset metrit nilkutettiin korjaamon pihaan liikennevaloista välittämättä. ;D Korjaus tehtiin merkkiliikkeessä, vaihdettiin kytkinpaketin lisäksi malja, haarukka, kytkinakselin holkki, stefat, öljyt ja tihkuva työ(tai pää)sylinteri. Samaan huumaan vaihdatin molemmat alapallot, koiranluut ja vetarin suojakumin, näiden vaihtotyöstä ei veloitettu erikseen, vain osista maksoin. Yllättäen merkkiliike oli kytkimen osalta halvempi kuin "monimerkkikorjaamot", pieni ero mutta ero kuitenkin.

Nyt on opeteltava uusi ajotapa kun kytkin on niin kevyt käyttää että on kuin tyhjää painelisi. ;)
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

arita61

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #6 : 27.02.2019, 15:00:31 »
Auto: 2004 607 2,2 (3FZ, EW12J4, VF39D3FZB92116821).

607-Liukuholkki ja painelaakeri. Tilasin Eestin maalta kytkin paketin, painelaakeri SKF ei mene liukuholkin päälle,tilattiin auto-huollon kautta sachin paketti sama homma ei mene painelaakeri holkin päälle, vaikka saman firman tuotteet, osat samanlaiset kuin itse tilaamat, missä mättää?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #7 : 27.02.2019, 19:27:04 »
Meneekö vanhan holkin päälle? Jompikumpi väärä, pahimmassa tapauksessa molemmat. Jos Sparetolta otit, kannattaa reklamoida enkuksi, suomea eivät oikein ymmärrä, vai oliko vain sellainen kaveri silloin vastaamassa joka on venäläinen. Mutta oliko holkki samassa pakkauksessa, siis Sachsin tehtaalla pakattu?

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 607 - Kytkimen vaihto (EW)
« Vastaus #8 : 28.02.2019, 19:52:09 »
Auto: 2004 607 2,2 (3FZ, EW12J4, VF39D3FZB92116821).

607-Liukuholkki ja painelaakeri. Tilasin Eestin maalta kytkin paketin, painelaakeri SKF ei mene liukuholkin päälle,tilattiin auto-huollon kautta sachin paketti sama homma ei mene painelaakeri holkin päälle, vaikka saman firman tuotteet, osat samanlaiset kuin itse tilaamat, missä mättää?

Tuossa näyttää olevan sama ML5C-vaihteisto ja moottori kuin minulla, vaikka mun onkin FL-malli (2005). Tuohon vaihdoin kytkimen syksyllä. Alla linkki pitkään ketjuun asiasta. Huomaa, että tuota pre-FL -mallia on myös ML5T-vaihteistolla, jossa kytkinosat ovat erilaiset. Ehkä jotkut osat ovat väärään vaihteistoon. Minä en onnistunut syksyllä löytämään tuota holkkia oikein mistään muualta kuin marmoritiskiltä. Muut osat tilasin Virosta (Valeon paketti, hyvin pelittää edelleen).

Autosi runkonumerolla oli myös sama ongelma kuin minulla eli Servicebox (ja merkkikorjaamon työkalut) eivät näytä lainkaan vaihteisto-osia tuolle. Esim. tuon holkin varaosanumeroa ei löydy meidän runkonumeroilla. Saattaa aiheuttaa vaikeuksia oikeiden osien saantiin. Myös jarruosien kanssa saa olla tarkkana, mutta tuo on ehkä FL:n mukana tullut muutos. Kaikki varaosaliikkeet tyrkyttävät vääriä osia mun autoon.

Itse katsoin Serviceboxista varaosanumerot ja hain sitten niilä tarvikeosia. Rekisterinumerolla tai auton vm:llä hakemalla tuli vääriä kytkinosia. Katso osanumerot ko. ketjusta. Luulisin olevan samoja.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=82715.0
 
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)