Kirjoittaja Aihe: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana  (Luettu 1374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« : 22.05.2017, 11:26:09 »
Auto: 2006 607 2,2.

Kylmänä ohjaus on oikein herkkä ja täysin normaali. Mutta heti kun moottori lämpiää tarpeeksi ohjaus jäykistyy ja ohjaukseen tulee selvää välystä. Kellään mitään ideoita? Nesteet on vaihdettu pari vuotta sitten Totalin da nesteisiin.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #1 : 22.05.2017, 15:56:17 »
Vaihdoin ölpät ja ohjaus herkistyi. Kuinka paljon ohjauspyörässä saa olla ns. välystä? Nyt ehkä muutama milli. Pystyykö tuota säätämään jotenkin pois vaikkapa tuolta auton sisältä löytyvän kumin alta?

Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 790
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #2 : 22.05.2017, 18:55:46 »
Jos välys tuntuu paikallaan ollessa, syynä on tod näk raidetangon sisemmät nivelet tai nivel.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #3 : 23.05.2017, 09:28:31 »
Välystä ei ole paikallaan ollessa olleenkaan. Ainoastaan ajossa. Kertooko tuo jotain?
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #4 : 13.07.2017, 13:33:17 »
Vaikuttais siltä, että järjestelmässä on ilmaa. Lämmetessään se jäykistyy. Antaa olla korkin raollaan niin jos sieltä tulis kaikki ilma ulos. Mikä muuten on tuon ohjausvaihteen haitarikumeihin kiinni tulevien letkujen tarkoitus?
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 826
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #5 : 13.07.2017, 19:10:07 »
Sen tarkoitus on päästää ilma kulkemaan kumista toiseen, kun käännät pyöriä asennosta toiseen niin toinen kumihan litistyy ja toinen venyy. Tuolla saadaan paine-ero tasattua ilman että olisi kumeista yhteyttä ulkoilmaan. Muussa tapauksessahan tiivis kumi pullistuisi tai imeytyisi ruttuun ali- tai ylipaineen vaikutuksesta.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #6 : 15.05.2018, 09:59:08 »
Tämä ongelma on tullut takaisin. Kun auto on kylmä niin ohjaus on kevyt ja ratissa ei ole minkäänlaista klappia. Mistähän voisi johtua? Vai voiko olla ilmaa vielä järjestelmässä niin paljon, että se vaikuttaa asiaan? Ainakin kun tehostimen öljysäiliön korkin avaa niin se lähes poikkeuksetta sihahtaa.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: 607 - Ohjaus jäykistyy kuumana
« Vastaus #7 : 18.05.2018, 11:28:03 »
No joo. Eli syynä olikin perinteinen iskarin yläpään kääntölaakeri. Tällä kertaa apparin puoli. Kaksi vuotta se näköjään saksalainen "laatuosa" kesti. Nyt laitoin tarvikkeen ja lisäsin rasvaa. Eli ohjaus on nyt smmoinen kun kuuluu olla 607:ssa. Myös tuo ohjauksen välys häipyi. 
Peugeot 607 2.2 2006 Titane