Kirjoittaja Aihe: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)  (Luettu 2339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #15 : 08.08.2017, 20:27:14 »
Olen vaan ilmannut commonrailin avaamalla suuttimissa olevat mutterit. Siitä painaa ilman ulos kun pyörittää starttia. Sitten putkien mutterit kiinni niin lähtee aika pian käyntiin.

Mutta en tiedä tuosta koneesta, itsellä on 8-venttiilinen.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 823
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #16 : 08.08.2017, 21:13:23 »
Jos tankissa on siirtopumppu niin ei vaadi edes suutinmuttereiden avaamisia, vaan ilmaa automaattisesti kääntämällä virrat päälle noin 10 s /virrat pois noin 5-10 kertaa. Jos taas siirtopumppua ei ole niin vaatii erillisen lutrupumpun, joissakin malleissa tämä on integroitu polttoainelinjaan. Tällä käsipumpullakin järjestelmä ilmautuu ilman suuttinputkien aukomistaun jaksaa vain pumpata riittävästi (pumppu kovaksi).
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 251
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #17 : 09.08.2017, 08:57:23 »
Jos korkeapainepuoleen ei ole koskettu, niin ei kai tarvi ilmausta? Eli esim. polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #18 : 09.08.2017, 09:41:52 »
Lutkulla ensin, muttei se mitään auttanut. Ilmeisesti, kun suuttimet oli sen kolme viikkoo pöydällä pystyssä, niin noinhan siinä kävi. No nyt toimii, depollution tietty alkuun ilmesty, mut muuten toimii.
Ehkä toi suuttimien muttereiden pieni löysäys ois auttanut.

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 823
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #19 : 09.08.2017, 16:58:35 »
Jos korkeapainepuoleen ei ole koskettu, niin ei kai tarvi ilmausta? Eli esim. polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä.

Pitää ilmata myös polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, toki edelleen jos tankissa siirtopumppu niin saattaa suodattimen vaihdon jälkeen ilmautua jo ensimmäisellä kertaa kun kytkee virrat päälle ennen starttausta. Jos taas käsipumpulla ilmaus niin ei lähde yleensä käyntiin ilman pumppausta.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #20 : 17.08.2017, 22:15:47 »
Palataanpas vielä tähän tappaukseen. Kaksi suutinta ilmeisesti vioittui pöydällä lojuessaan (oiskos pas*aa ängenny sisuksiin), kun molemmissa kova ohivuoto ja käynnistyminen mennyt pitkäksi sahaamiseksi (paineet karkaa).
Yksi korjattu suutin löytyi kohtuu hintaa ja se eniten vuotavan tilalle => käynnistyminen parani, mutta depollution fault änkee silti vielä ja vakkarikin putoo aina välillä päältä pois. Eli ilmeisesti vielä yksi suutin on vaihdettava ja ehkä nopeusanturi (p1671) ?

Ps. onko noi suuttimet noin herkkiä?

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 224
Vs: 407 - Jakohihna meni poikki (HDi)
« Vastaus #21 : 18.08.2017, 00:06:14 »
Hdi:n suuttimet on yli 1000 barin paineelle joten suihkureiät on vastaavasti läpimitaltaan pienet. Roska ei mahdu läpi pienestä reiästä. Ja mitä muuta roska voi tehdä, saattaa naarmuttaa koneistettuja pintoja suuttimen sisällä mikä lisää ohivuotoa.

Eikä vanhanaikaiseenkaan suuttimeen saa päästää likaa, dieseli on tarkka peli.