Kirjoittaja Aihe: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua  (Luettu 1441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« : 30.06.2017, 00:33:55 »
Parisen viikkoa sitten ostin käyttöautoksi otsikon mukaisen V6 koneella olevan 407:n. Omalla kohdallani tämä on nyt jo kolmas 407, joka toimittaa käyttöauton virkaa. Aikaisemmin Pösöjen lisäksi ajossa on ollut lisäksi enempi vähempi harrastestatuksella olevia menopelejä, mutta tällä hetkellä varsinaista harrasteautoa ei ole. Tämä tarkoittaa samalla sitä, että tämän Pösön roplaamiseen jää hyvin aikaa  ;)

Uuden auton putsaaminen alkaa aina kohdallani ensin sisustasta, kun entisten omistajien saastaisuudet täytyy saada pikimmiten pois, jotta autoon voi asettua kodiksi  ;D Sisustan osalta kuvia tulossa myöhemmin.

Lähtökohtana on 175tkm ajettu ja 2004 vuosimallin auto, joka jo valmiiksi oli ikään nähden oikein hyvässä kunnossa. Aikaisemmat omistajat ovat selkeästi pitäneet autoa hyvin niin kosmeettiselta puolelta kuin huoltojenkin osalta. Pahimpana ylilyöntinä tosin rensi-kaukalomatot, jotka vaihtuivat pian alkuperäisiin kangasmattoihin.

Laitan alkuun ulkopuolen puunailusta kuvia. Vesihioin koko auton läpi 2000 ja 3000 hiomapaperilla maalipinnan appelsiinin poistamiseksi. Jo tehtaalta lähtiessä autojen maalipinnat ovat melko epätasaiset ja erityisesti esimerkiksi kylkeä vasten peilaamalla huomaa tuon epätasaisuuden. Hopea on värinä hieman tylsähkö, joten jo senkin takia pinnasta pitää hieroa kaikki mahdollinen kiilto irti.


Auto pihassa ostokunnossa


Takaa huomaa yleisen kiillottomuuden ja mattapintaisuuden


Alkuperäiset kromiritilät asennettuna




Kevyesti hiottu, epätasaiset huiput erottuu hyvin


Kantit teipattu ja paneelien reunat ongelmien estämiseksi. Tankin läheltä hiottu kevyesti 3000 polttoainekorkista tulleita naarmuja kanttauksenkin läheltä













































poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #1 : 30.06.2017, 06:12:55 »
Eipäs ole tullut mieleen tämä vesihionta, ensin 2000 ja perään 3000 vai miten? Kuinka iso työ tuo on verrattuna vaikkapa vahaamiseen?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

309_XR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
  • 'Come on, get that McLaren out of the way!'
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #2 : 30.06.2017, 06:32:56 »
Noniin, tästäpä taas yksi mukavalta vaikuttava projekti seurantalistalle 8)
Peugeot 309 (10C) XR 1.6 -88 | Citroën C4 (LA) VTR 2.0 -07 | Renault Laguna (B56) RXE 1.6 -99

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #3 : 30.06.2017, 08:29:21 »
Parisen viikkoa sitten ostin käyttöautoksi otsikon mukaisen V6 koneella olevan 407:n.  Hopea on värinä hieman tylsähkö, joten jo senkin takia pinnasta pitää hieroa kaikki mahdollinen kiilto irti.

Onnittelut ja tervetuloa "V6-kerhoon, eli bensan tuhlaajien joukkoon", mutta se kannattaa. Vai kiilto irti, eikun kiilto maksimaaliseksi! ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 371
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #4 : 30.06.2017, 11:29:08 »
Kyllä kiiltää! 8)

Onko noi takaparkkitutkien "kaulukset" originaalit? Coupessa ei ainakaan ole samanlaisia.

Ja hyvä väri toi hopea myös sedaniin, paljon tylsempiäkin on. Coupeeseen hopea ainoa oikea väri, tulee muotoilu ja koko selvimmin esille. Se on jännä miten eri automalleissa toiseen sopii toinen ja toiseen taas toinen väri.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #5 : 30.06.2017, 17:51:44 »
Eipäs ole tullut mieleen tämä vesihionta, ensin 2000 ja perään 3000 vai miten? Kuinka iso työ tuo on verrattuna vaikkapa vahaamiseen?

Juuri näin eli ensin hiotaan pinta 2000 tasaiseksi ja 3000 lähinnä viimeistellään. 3000 samalla madaltaa 2000 aiheuttamia naarmuja ja maalipinnan kiillotus on tämän jälkeen vähemmän työlästä.
Jos vahaamiseen saa varata aikaa tunnin, niin koko auton hiomiseen valmisteluineen saa yhdeltä ihmiseltä helposti menemään 50 tuntia ;D Kahdella hengellä tätä tehtiin silloin tällöin n. 2 viikkoa. Vesihionta on sinällään vähän spesiaalimpaa hommaa ja ihan kylmiltään hommaan ei kannata ryhtyä. Kun ensin opettelee myllyttämisen hyvin, niin seuraavaksi voi jo hifistellä vesihiontojen kanssa.

Nissan tarjosi ainakin vielä ihan viimevuosina USA:n markkinoilla uuteen GT-R:ään jo tehtaalla käsin vesihiottua maalia 3000 dollarin lisävarusteena. Tiedä sitten kuinka hyvin tuota optiota valittiin ja luulen, ettei moni asiakas edes hoksannut, että mistä oikeastaan on kyse.

Noniin, tästäpä taas yksi mukavalta vaikuttava projekti seurantalistalle 8)

Tervetuloa katsomoon! ;)

Onnittelut ja tervetuloa "V6-kerhoon, eli bensan tuhlaajien joukkoon", mutta se kannattaa. Vai kiilto irti, eikun kiilto maksimaaliseksi! ;)

Kiitos kiitos! Ensin kiilto hionnalla irti ja sitten palautetaan :D

Kyllä kiiltää! 8)

Onko noi takaparkkitutkien "kaulukset" originaalit? Coupessa ei ainakaan ole samanlaisia.

Ja hyvä väri toi hopea myös sedaniin, paljon tylsempiäkin on. Coupeeseen hopea ainoa oikea väri, tulee muotoilu ja koko selvimmin esille. Se on jännä miten eri automalleissa toiseen sopii toinen ja toiseen taas toinen väri.

Kaulukset on originaalit ja täytyy myöntää, että aavistuksen häiritsevät silmää noin ulkonevina. Faceliftissa anturit taitavat olla fiksusti puskurin tasalla ja ilmeisesti coupessa sama homma. Koko ajan alkaa silmä enemmän tottua tuohon hopeaan väriin. Mielikuvissani hopeasta autosta tulee aina jostain syystä mieleen suunnilleen -03 vuoden Corolla farmari Linea Terra varusteisena. 407 Pösöön tosiaan ei yhtään hullumpi väri ja tuo tietynlaista arvokkuutta. Eiköhän omat Corolla kauhukuvatkin jossain vaiheessa hälvene ;)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 18:02:56, kirjoittanut sps »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 485
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #6 : 30.06.2017, 18:18:49 »
10 points  8)
Peugeot RCZ HDI FAP

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #7 : 30.06.2017, 22:48:51 »
Uskomaton ero tuossa maalipinnassa ennen ja jälkeen käsittelyn, hyvää työtä. :-) Maalipinta pitää ilmeisesti hiomisen jälkeen vielä kiillottaa hiomatahnalla? Millaisia aineita ja konetta käytit?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 22:52:06, kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #8 : 01.07.2017, 00:26:06 »
 ^Tästä on mielenkiintoista kuulla. -Ei ole pelkoa että itse vastaavaa yrittäisin. Hienoa saada uutta projektia Foorumille!
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #9 : 01.07.2017, 00:33:06 »


Laitan tällaisen vähän tarkemman koosteen vielä käytetyistä tuotteista.

Oikealla ylhäällä kuvassa pesuvehkeet:
- Esipesuun käytetty foam lance vaahdottimella Bilt Hamberin Auto Foamia
- Varsinaisena pesuaineena Valet Pron Concentrated car wash
- Kärcherin K5 Full Control painepesuri

Pesussa käytetty aiemmissa kuvissa olevaa Dodo Juice Supernatural "Wookie's Fist" merinovillaista pesukinnasta.
Kahden ämpärin taktiikka eli toiseen laitetaan pesuaine ja toiseen pelkkää vettä. Pesukinnasta huuhdellaan aina vesiämpärissä, jolloin lika jää sinne ja pesuaineämpäristä otetaan puhdasta pesuvettä. Ajatuksena siis minimoida maalipinnalle kulkeutuva lika, joka voi aiheuttaa ajan kanssa pientä pesunaarmua.

Sitten kuvassa vasemmalla hiomatahnat ja laikat, joita käytin vesihionnan jälkien poistamiseksi:
- Koneena Flex PE 14-2 150 rotary
- Alkuun karkeampaa Mirka polarshine 35 tahnaa oransseilla PadBoysin laikoilla käytettäväksi
- Viimeistelyyn Meguairssin #205 viimeistelytahnaa PadBoysin vihreälle viimeistelylaikalle

Ja kuvan etualalla aineet loppuehostukseen:
- Muoviosille Autoglymin bumper & trim gel
- Metalliosille Autoglymin metal polish
- Renkaille CRC tire shine
- Vahaksi Collinite 915 Marque D'Elegance

Voi olla, että joku purkki unohtui, mutta eiköhän tästäkin saa jo kokonaiskuvaa. Varastossa hyllyt notkuu aiheeseen liittyvää purnukkaa ja tavaraa eikä edes ilkeä laskea paljonko kaikki on tullut maksamaan ;D
Jos ihan normaalisti lähtisin myllyttämään, niin toimivin setti olisi aloitella Meguairssin #105 hiomatahnalla (mitä en käyttänyt tässä projektissa) ja oranssilla laikalla.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #10 : 01.07.2017, 00:58:32 »
Olen täysin vakuuttunut. 8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #11 : 01.07.2017, 23:12:58 »
Takapuskurissa oli melko näkyvät jäljet, joita lähdin fiksailemaan vesihionnalla. Tämä siis tehty samalla kuin auton muukin hionta. Tänään viimeistelin siistimisen laittamalla pari tippaa paikkamaalia. Sävy osui hyvin kohdalleen ja vaikka jäljet vielä vähän näkyvätkin, niin ovat silti todella paljon huomaamattomammat.








Alkuperäiset facelift-malliset sivuvilkut vaihtuivat myös vanhojen tilalle. Raikkaamman näköinen tuli pikkurahalla, vilkut oli yhteensä n. 15 euroa postikuluineen ebaysta tilattuna.







sps

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peugeot 407 3.0 V6 Executive
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #12 : 23.07.2017, 00:26:00 »
Aloituspostauksessa mainitsinkin, että sisustakuvia olisi tarkoitus laittaa myöhemmin. Nyt olisi se "myöhemmin", kun puuttuvat jälkeen kuvat on otettu  :D Ennen kuvia on vain muutamasta vähän likaisemmasta kohdasta. Tekstiilit pesty lattiasta kattoon lämpimään veteen lisätyllä pyykinpesuaineella ja mikrokuituliinalla. Erityisesti katto oli todella likainen. Muoviosille Autoglymin interior cleaner ja harvat nahkaosat pesty Le Chat Savon de Marseille saippualla.

Kuskinpuolen ikkunoiden säätöpaneelista kuorin kärsineen soft touch pinnan pois ja maalasin mattamustalla. Lopputulos oli yllättävän hyvä ja tuntumakin erinomainen.


Kuskinpenkki ennen


Ohjaamo ennen


Katon fifty-fifty. Toisella puolella puhdistettuna ja toisella puolen luonnontilassa olevaa kattoa


Katkaisijoiden ympärys ennen


Kuskinpenkki jälkeen


Ohjaamo jälkeen


Matkustajanpenkki jälkeen


Takapenkki jälkeen


Katkaisijoiden ympärys jälkeen


Katto jälkeen




Uudet kangasmatot kumimattojen tilalle


Toinen pari kangasmattoja PgPeteltä. Kangasmatoilla on tapana kulua suhteellisen nopeasti, joten toinen pari mattoja on aina tarpeen  ;) Nyt myös pystyy heittämään toisen parin autoon siksi aikaa, kun esimerkiksi toiset pesee ja niiden kuivumista odottelee.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #13 : 23.07.2017, 01:32:00 »
Meni kyllä matot hyvään kotiin. Käytä vaikka arkimattoina. Uskomattoman hienoa jälkeä sisäpuhdistuksessakin, kattoverhoilukin työstetty. 8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 401
  • "The drive of your life"
Vs: Peugeot 407 3.0 V6 Executive puuhastelua
« Vastaus #14 : 23.07.2017, 10:21:47 »
Tosi hienoa jälkeä. Tällaista puuhastelua on aina mukava seurata. Ja onnittelut uudesta hankinnasta. Sivuvilkkujen vaihdolla saa paljon aikaan pikkurahalla. Toinen on rekisterikilpien vaihtaminen uusiin, mutta tässä nekin näyttivät ihan hyvältä. Ruuvinkantoihin vielä valkoiset nastat ovat pilkku iin päälle. Sellaisia kikkoja mitä tulee itse harrastettua omiin ja lähipiirin autoihin.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2017, 10:26:05, kirjoittanut D`Artagnan »
Audi A6