Kirjoittaja Aihe: 5008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 5900 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Ei tuon luulisi paljon painavampi olevan, toki nyt tässä kylmällä kelillä kulutus on varmaan ollut keskimääräistä korkeampi, ja tietenkin siihen vaikuttaa jakauma kaupunki- ja maantieajon välillä.

Ajelin tre-kuopio-joensuu-lahti-tre tuossa, sen lenkin keskikulutukseksi sain 6,3 ajotietokoneen mukaan.

Edit, peugeot.fi:stä:

Molemmat puretech automaatti:
3008 kaupunkiajo 6,3, maantie 4,7
5008 kaupunkiajo 6,3, maantie 4,7
« Viimeksi muokattu: 09.04.2018, 14:54:14, kirjoittanut Larsibald »

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Lainaus käyttäjältä: Ranskalainen GT link=topic=80400.msg442797#msg442797
date=1516280744
Tarkoitatko, että jalkapyyhkäisy toiminta ei toimi takaluukkua sulkiessa?
Onko luukun välissä lunta / jäätä? Mullakaan ei voi luottaa avautumiseen /
sulkeutumiseen 100%. En ole saanut vieläkään selvitettyä, mikä sitä
häiritsee. Askel taakse auttaa yleensä. Kaikki muut sulku/aukaisu
vaihtoehdot toimii 100%.
Meillä 3008:ssa omalla jalkapyyhkäisyllä takaluukku aukeaa aina. Vaimolla
ei  ::)

Lainaus käyttäjältä: Larsibald link=topic=80400.msg446398#msg446398
date=1523014591
Tosiaan, jos on satanut lunta ei tuo kontti tahdo sulkeutua napista eikä
mistään, vaan pitää runtata käsin. Lisäksi sitten kovilla pakkasilla ei oikein
jaksanut aueta myöskään.
Meillä ei lumi ole tuottanut mitään ongelmia.
3008 II PureTech 130 Allure autom. 2017
Exät: Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 autom. 2014, 308SW Sport THP 156 autom. 2010 + 3xPösö, 8xCitikka, 1xNissan, 2xFord, 1xMazda, 3xFiat, 1xSimca, 4xRenault, 1xGoggomobil, 1xMesserschmitt, 1xDyna Panhard

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Konttivaivat jatkuivat ja kehittyivät, ajattelin kuitenkin odottaa ekaan huoltoon. Lopulta kontti lakkasi toimimasta lähes kokonaan. Kiinni ollessaan vasen reuna on yläpäästä n. 5mm alempana, kuin oikea.

Ehdotin huoltoukkeleille saranoiden säätöä tms, tilasivat kuitenkin takuisiin uuden moottorin. Tänään menee paikalleen, katsotaanpa nyt sitten.

Muuten auto on pelannut mainiosti, 15tkm mittarissa. Pitkän ajan keskikulutus 7,3. Moottoritiellä kuluu suurinpiirtein tuon 7,3, Tre-Kuopio kului n. 6,1.


Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Sain auton takaisin vikoineen, uusi moottori paikallaan, kontti edelleen vinossa.

Seuraavaa huoltoaikaa odotellessa.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 265
Testerillä ei saa vikakoodia väärin säädetyistä saranoista, siksi eivät osaa korjata tuota vikaa. Säälittävää on taas korjaamisen taso. Missä tuota on "korjattu"?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 006
Mutua: Ei kai noissa saarnoissa mitään säätö-mahdollisuutta edes ole tänä päivänä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 265
Yleensä kiinnitysreiät on soikeat/pitkän malliset, että yhteen suuntaan on mahdollisuus säätää. Saahan ovienkin korkeutta säädettyä. En mä toki tällaista 2016 tai tuoreempaa ilmestystä ole purkanut, mutta miksi siitä olisi se säätämisen mahdollisuus otettu pois.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Polvella luukun reunasta kiinni ja ruks, niin on sopiva... Nojoo ei taida muoviluukussa toimia...  ;D
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Konttisäätöjä yritettiin uudelleen hämeenlinnan autokeskuksessa. Nyt kolme päivää aitten hinattiin jo toista kertaa, moottorin vikavalo taulussa ja tehot hävis. Edellisellä kerralla yksi kolmesta sytytystulpista rikki ja joku kävi liian kuumana, huomenna avaavat, katsotaan.. 19500 mittarissa.

Larsibald

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Konttia säädetty nyt yhteensä neljä kertaa, ja tänä aamuna se lakkasi toimimasta kokonaan, eli siis sähkökontti ei aukene (ehkä sorkkaraudalla aukenisi) ollenkaan.

Lisäksi siis tuo moottorivaiva, alkuperäinen epämääräinen ylikuumentuminen, sen jälkeen uudelleen vikavalot tauluun, kone avattiin kantta myöten ja nyt on siis uusi kansi.

22500 tkm, 10kk: kaksi kertaa hinattu, neljästi peräkontin säädössä.

Muuten ihan jees! :)

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
Koettelee kovasti Larsibaldia. Otan osaa...
Alunperin kerroit luukun ongelmien alkaneen lumeen liittyen. Ehkäpä tuolla lumella ei ollutkaan mitään vaikutusta kontin ongelmaan, vaan ajoitus vaan täsmäsi lumeen. Kuinka paljon ovat purkaneet luukun avausmekanismi moottorin uusimisen lisäksi. Ehkä jotain on taipunut, mutta nopeasti ajatellen kuvaillut vaivat voisivat syntyä myös siitä, että jotain jää väliin. En tarkoita, että luukun välissä olisi jotain, vaan liikkuvien mekaanismi osien välissä voisi olla jotain. Esim. kokoamisvaiheen aikana sinne olisi joutunut jotain ylimääräistä. Toivottavasti asia selviää. Muilla vastaavia ongelmia en ole kuullut ilmenneen.
Onko moottorin kanssa kyseessä nämä foorumeilla keskustellut PureTech ongelmat? Käyttöominaisuuksiltaan kuitenkin niin onnistunut moottori.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.