Kirjoittaja Aihe: 407 - Sammui ajosta, eikä käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (V6)  (Luettu 1559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive (automaatti).

Nyt jätti Pökötti ensimmäisen kerran tienposkeen. Ajoin kohden kotia ja kun tietyömaan jälkeen lähdin kiihdyttämään, niin moottori sammui jostain 100 km/h vauhdista kuin napista painaen ja tuli jos jonkinlaista vikailmoitusta vaihdelaatikkoa myöden. Ei kuin tienposkeen auto ja hinauspalvelua soittelemaan.

Startilla kone pyörii, mutta ei minkäänlaista yritystä koneesta, arvauksia mikä kilahti? ECU vai jokin muu. Alkuun antoi gearbox- ja cruise -vikailmoituksia, mutta kun auto kuskattiin Pörhön pihaan odottamaan ensi viikkoa, jotta pääsee huoltoon, niin ei antanut mitään vikaa, startti pelaa ja kone pyörii, mutta ei eloakaan. :-(
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 078
En muista kenenkään raportoineen ECU:n kilahtamista, mutta esim. kampiakselin asentotunnistimia on mennyt pilvin pimein :)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 997
  • 407 3.0 V6 Sport
Oho 😊. Asentotunnistimia "pilvin pimein", ootko Antsu varma, että V6:sessa on tuo anturi tiheä vikakohde? Ohjetta vaihdolle. P0035 vaivaa erästä V6:sta ja asentotunnistin jo vaihdettu. Silti hörähtää vain. PSF1 sulakeboxi on vikakohde, joka myös stoppaa menon.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 078
Vastaus oli yleisellä tasolla ja tarkoitti, että ECUt ovat varsin luotettavia, enkä sitä ensimmäiseksi epäilisi. Toki nekin voivat hajota, ihmisen tekemiä kun ovat.

En minä PSA:n moottoreista enää mitään tiedä, kun ei ole omaa painikaveria ollut lähes 10 vuoteen. Sitä ennen sentään jotakin pientä selvisi, mutta silloinkin vain XU:sta ja EW:stä.

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Eikös asentotunnistin kuitenkin antaisi virheilmoituksen, nyt ei anna mitään virheilmoitusta? Starttaa ja kone pyörii, muttei yritä yhtään mitenkään, voihan se olla helpoimmillaan vaikka sulake palanut tai polttoainepumppu. Kun sammui, niin ei mitään mekaanista ääntä kuulunut. No saavat Pörhöllä ensviikolla kattua missä vika ja paljonko lompakko (taas) ohenee.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 792
Ykk-anturi ei mene yleensä laakista vainaaksi. Kun moottori on jäähtynyt se usein toimii taas hetken.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 997
  • 407 3.0 V6 Sport
Starttaa ja kone pyörii, muttei yritä yhtään mitenkään...

Tuo vaikuttaa PSF1 / BSM-boxin tai bensapumpun vialta. Hyvä tuo juttu, että viallinen asentotunnistin elpyy jäähdyttyään  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 644
Asentotunnistimen viasta sattui ainakin 406:ssa jäämään vikakoodi. Ja sen toimintaa voi arvioida testerillä seuraamalla moottorin pyörintänopeutta samalla kun starttaa.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Toivottavasti ei tule kallsta remppaa. Pitää käydä tänään testerillä katsomassa mitä vikailmoituksia on muistissa, palaan asiaan.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 997
  • 407 3.0 V6 Sport
Tsemppiä vian etsintään. Jos starttaa, niin liikkuukohan mittariston rpm-mittarin neula, jos anturi on rikki? BSM-boxia/bensapumppua voi uumoilla, jos ei surahdusta kuulu, heti kun avaat kakella ovet tai virta päälle.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 792
Toivottavasti ei tule kallsta remppaa. Pitää käydä tänään testerillä katsomassa mitä vikailmoituksia on muistissa, palaan asiaan.

Ne ei kerro juurikaan jos mekaanisella puolella on vikaa. Katso nyt samalla mikä käynnistysehdoista ei täyty kun pyörität konetta käyntiin.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 997
  • 407 3.0 V6 Sport
Ti 15.8 illalla olisi PSF-1 & BSM boxi L-02 Oulussa ja PPS. Eiköhän yksi V6 tokene... 8)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Sopii, soittele mulle. Millainen homma tuo on vaihtaa? Varaan huomenna kuitenkin Pörhöltä ajan, kun ei sitä saa kuin ehkä loppuviikolle. Jos itse saadaan kuntoon, niin ainahan ajan voi perua.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

mcjukeh

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 71
Älä ota boxia mukaan, vika viittaa kampiakselin asentoanturiin, vikakoodi P0021 "A" Camshaft position - Timing over-advanced or system performance bank 2, ottavat Pöhöllä auton jo tänään sisään ja katsovat missä vika. Olihan siellä vikakoodeja paljon muitakin, mutta ne vaikuttivat olevan seurausta tuosta ensimmäisestä koodista.
Peugeot 407 VM 2005 3l V6 Executive

Bellettdeluxe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Selvisikö vika? Raumalla samaa ongelmaa pohditaan.. 05 bensa 2.0 407.kesken ajon Nykäisyä ja sammui lopullisesti. Bensaa saa ja virtaa on mut kipinää ei. Uus akku ehkä sekoittanu aivot? Jos Citikka c5 vaati pitkän systeemin opettaa aivot uusiks niin mites tässä pitikään toimia vai meniköhän rele sattumoisin onhan kuitenkin yli 350tkm takana..