Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin alhainen käyntilämpötila (HDi)  (Luettu 984 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

topiolavi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 407 - Moottorin käyntilämpötila (HDi)


Auto: 2007 407 SW 1,6 HDi.

Kaupunki ajossa ei oikeastaa nosta lämpöjä ollenkaan ja motarillakin nostaa vain johonkin 70 asteeseen,vissiin termostaatti sökönä vai? Millainen homma tuollaiseen on vaihtaa termostaatti?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 107
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Moottorin alhainen käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #1 : 26.09.2017, 09:46:53 »
Se edestä katsottuna koneen oikeassa päässä oleva muovikotelo menee kokonaan vaihtoon, työn ankeudesta en osaa sanoa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Kaapo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 407 - Moottorin alhainen käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #2 : 03.08.2018, 17:42:06 »
Lainataan tätä! 2l hdi taitaa tarvita myös termarin vaihtoa. Onko porukalla kokemusta noista autodocin yms sähkötermareista? Näissä vaan kaikissa ilmoitetaan avautumis lämpötilaksi 83c. Tuntuu vähän alhaiselta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 107
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Moottorin alhainen käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #3 : 03.08.2018, 20:33:28 »
83 asteinen termari tuli joskus 90-luvulla xud koneeseen 88 asteisen tilalle. HDissä on ollut aina 83 asteinen termari, siihen ei varmaan ole ikinä saanut mitään muuta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Kaapo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 407 - Moottorin alhainen käyntilämpötila (HDi)
« Vastaus #4 : 03.08.2018, 20:54:05 »
Motonetin sivuilla puhutaan 89c termarista jos vaihtaa tuohon mekaaniseen korjaussarjaan ja 105c sähköisestä.
105c tuntuu kyllä älyttömän korkealta  ;D