Kirjoittaja Aihe: 306 - Sytytysongelma (XU10)  (Luettu 633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rooster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
306 - Sytytysongelma (XU10)
« : 06.10.2017, 11:30:03 »
Auto: 1998 306 2,0 S16 (XU10J4RS, Magneti Marelli).

Ongelma on se, että koneremontin jälkeen ei tule enää kipinää yhdestäkään puolasta. Bensapumppu pyörii, mutta ruiskusuuttimet eivät aukea (ei ainakaan kastele tulppia).

Nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet on vaihdettu ja niille tulee herätevirta. Toiminnasta ei ole varmuutta, mutta tuskin toimivasta autosta otettu on omia aikojaankaan hajonnut. Koestuslamppua en saanut reagoimaan autossa enkä pöydällä magneettia anturille näyttämällä.

Kysymyksiä: Miten tuollaisen Hall-anturin toiminnan saa varmistettua? Mitäs muita antureita sytytykseen vaikuttaa? Mistä anturi saa signaalin vauhtipyörässä? ECU pimeä? Muita hyviä ajatuksia?

OBD2 lukija ei saanut yhteyttä.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2017, 11:36:28, kirjoittanut Rooster »
Hupina:  306 S16 "Base II" -98
Veturina: F10 520d xDrive -15
Ex-PSA: 206 SW xr Hdi -03, 206 xrd -00, 208 Gti -13

-irbe-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 306 - Sytytysongelma (XU10)
« Vastaus #1 : 06.10.2017, 13:54:01 »
Moi, itse lähtisin perusteista liikkeelle. Onko OBD-liittimelle tuleva 12V ja maa kunnossa. Sama testi ECU:lle onko 12v ja maa kunnossa. Yhteys OBD:stä  ECU:un? Eli vaatii hieman sähköskeman tutkimista. Sitten mahdolliset anturiviat tai niihin tulevat johtimet. Etteivät ole puristuksissa ->oikosulussa, joka saattaa kiusata muiden antureiden toimintaa. Kampiakselin asentotunnistin mahdollisesti liian kaukana magneetista / vauhtipyörän koloista. Kaikki varaosat ei välttämättä ole syvyydeltään oikean mittaisia.

Vaihdettiinko konerempan yhteydessä vauhtipyörä tai tehtiinkö siihen muutoksia?. t: Irfan

Rooster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 306 - Sytytysongelma (XU10)
« Vastaus #2 : 17.10.2017, 09:09:34 »
Muilta kiireiltä ehti taas "harrastamaan"... OBD:lle ja ECU:lle tulee 12V ja maadottuu kuten pitääkin. Antureista ainakin MAP on ollut poistettuna käytöstä eli ole ollut välttämätön. Mitkähän anturit estävät käynnin?

Vauhtipyörään ei koskettu eli mallia vakio. Missä magneetti on vauhtipyörässä, saako sen turattua irti?
Hupina:  306 S16 "Base II" -98
Veturina: F10 520d xDrive -15
Ex-PSA: 206 SW xr Hdi -03, 206 xrd -00, 208 Gti -13