Kirjoittaja Aihe: 207 - Käyntiongelmat  (Luettu 3142 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
207 - Käyntiongelmat
« : 03.11.2017, 12:05:33 »
Arkistoitu ohje: 207 - Käyntiongelmat (lämpötila-anturi)


Auto: 2006 207 1,6 (MLI-289, 100 000 km).

Moottoritiellä tuli käyntihäiriö. Tehot putosi, tuntuu, että käy vajaalla, sammuu tyhjäkäynnillä. Joskus sammuu ajossakin. Vikakoodeja luettu p1336, p1337, p1338, p1339 , p1340.

Vaihdettu tulpat, kärkiväli 1 mm, puolat ja kampiakselin asentotunnistin anturi. Jako tarkastettu.

Näillä toimilla ei mitään huomattavaa vaikutusta. Tässä moottorissa ei ilmeisesti ole nokka-akselin asentotunnistinta, tai en ainakaan ole löytänyt. Vedet ja öljyt oikeilla paikoilla, eikä huohota. Kaikki näkyviin tulleet liittimet tarkistettu.

Mitähän seuraavaksi? :(

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #1 : 03.11.2017, 13:41:01 »
Depollution system faulty teksti on näytössä ja vika valo palaa.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 199
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #2 : 04.11.2017, 01:25:40 »
Moottori on ilmeisesti TU5JP4
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #3 : 04.11.2017, 08:35:15 »
Joo.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #4 : 04.11.2017, 15:55:33 »
Katalysaattoria käytin irti, näytti hyvältä, eikä käynyt paremmin ilman kattia.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #5 : 05.11.2017, 11:48:29 »
Voisko Motonetin puolasatsi olla valmiiksi viallinen? Pystyykö mittaamaan? Ostin tietysti "hinnat alkaen" mallin.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 199
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #6 : 05.11.2017, 13:02:08 »
Voihan sekin olla. Minkä merkkinen puola? Puristukset voisi myös mitata.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #7 : 05.11.2017, 14:52:48 »
Ei siinä ole mitään merkkiä :P.
Puristukset voisi kyllä mitata, vaikka ei oikein viittaa mekaaniseen vikaa.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #8 : 06.11.2017, 08:59:46 »
Puristukset nollassa 1 ja 3 pytyissä :(.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #9 : 06.11.2017, 11:40:59 »
Molemmista puuttuu pakoventtiilistä reilusti materiaalia.  >:(

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 848
  • 307
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #10 : 06.11.2017, 14:09:19 »
Sama kävi mun TU5JP4 moottorille, 180 tkm ajettuna. Auton ostin 120 tkm ajettuna. Heti aluksi pisti öljynkulutus silmään, puoli litraa meni parille tonnille.Öljynvaihto väli oli ollut edellisellä 30 tkm.  Venttiilipalon syy ei täysin selvinnyt , epäilivät hydraulisen venttiilin välyksen säädön jumittamista, joka johtuisi liian pitkistä öljynvaihtoväleistä. Karstaa tms löytyi öljyn paineella toimivassa venttiilinvälyssäätimissä. Pistin silmät kiinni ja teetätin  konerempan. 1800€, venttiilikoneisto korjattiin, männät rengasteltiin ja komenttia tuli että onpa kone karstainen. Kiertokangenlaakerit oli ok ja sylinterien seinämät myös. 120 tkm on auto palvellut moitteetta konerampan jälkeen, olen vaihdellut öljyt 10 tkm välein. Eikä tarvi lisäillä öljyä enää, desin vie kymppitonnille, se tulee osin siitä että öljynsuodattimen jalka tihkuilee
« Viimeksi muokattu: 06.11.2017, 14:22:36, kirjoittanut tmex »

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #11 : 06.11.2017, 14:39:30 »
Tähän laitetaan vaan pakoventtiilit ja tiivisteet, jos ei muuta tarvetta löydy. Ihmettelen kanssa mistä moinen johtuu, ja miten kaksi sylinteriä pimenee samaan aikaan. Tai ainakin sellainen oli tarina.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 848
  • 307
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #12 : 06.11.2017, 18:11:00 »
Onkos ko pakoventtiilit jääneet "kantamaaan" silloin kun niiden pitäisi olla sulkeutuneena? Esim hydraulisissa venttiilinostimissa olevan lian takia? Tarttiskos venttiilinnostimet uusia? En ymmärrä näistä elektronisista sytkäsysteemeistä mitään, kokemuksesta tiedän että puolapaketti on myös pösön akilleen kantapää. Voiko puolapaketin aiheuttama "misfire" polttaa autossasi ko pakoventtiilit?
« Viimeksi muokattu: 06.11.2017, 18:14:09, kirjoittanut tmex »

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 068
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #13 : 06.11.2017, 18:15:54 »
Sanoisin, että misfire voi polttaa ilmansuodattimen, mutta tuskin pakoventtiilejä :D

Ääni täältäkin venttiilien kantamiselle.

jaakko

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: 207 - Käyntiongelmat
« Vastaus #14 : 07.11.2017, 11:45:50 »
Motti on sisältä aika puhdas, ja tehot oli tallella ennen hajoamista. Kahdessa muussa sylinterissä oli hyvät paineet.
Täytyy mittata paineet, kun saa moottorin sen verran kasaan.
Neljä venttiilin varren kumia, oli noussut paikoiltaan. Öljyä kului ainakin vähän, ihan tarkkaa kulusta en tiedä, kun on tyttären auto, ja aika tuore hankinta.