Kirjoittaja Aihe: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)  (Luettu 1549 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« : 14.01.2018, 16:29:20 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 Platinum Ivoire (ES9A, AM6-automaattivaihteisto, 106 500 km).

Jäähdytysnestettä vuotaa hiljalleen jostain. Jakopään yhteydessä vaihdettu vesipumppu 1500 km sisään. Yksi vuoto löytyi vissiin lämmityslaitteelle menevän letkun ilmausruuvista koneen takaa joka oli huonosti kiinni, roiskeet ajattelin ensin kuraksi. Tulkittiin siitä lentäneen konepellin pahvin kautta koneen päälle josta ilmavirta levittänyt pisaroiksi suojamuoveille. Pahvissa märkää. Kierrettiin ruuvi kiinni ja kesti pitemmän tovin kunnes taas valittaa nesteen alhaista tasoa, se ympäristö pysynyt kuivana. Jossain muuallakin vielä vuotaa ja vuoto hitaampaa mitä ensin, alakautta ei ole päässyt uusiksi tutkimaan, jäähdyttimen alla olevan mustan pellin urissa taitaa olla nestettä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #1 : 14.01.2018, 18:19:19 »
Oho, syyläri tuskin on puhki, kun suola ei ole hellinyt ulkomaantuonnin autoa. Painekokeella selviää vuoto, jos ei ole simppeli löytymään. Varaudu myös venttilikansien ja välikansien hikoiluun, selviää harmaan V6 suojakopan alta, kun kurkkaat sytytystulppakaivoihin, kyseessä öljy, eli eri aihe tälle probleemalle kera öljypohjan vuodon.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #2 : 14.01.2018, 20:32:59 »
Syyläri näyttää hyvälle. Oisko siellä muita ilmausproppuja ja kuinka monta?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 239
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #3 : 14.01.2018, 20:50:28 »
Taskulampun ja peilin kanssa käy letkut sentti sentiltä läpi. Kuumana vois löytyä paremmin kun on painetta systeemissä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 790
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #4 : 15.01.2018, 10:35:22 »
Tarkista jäähdyttimen yläreunassa moottoria päin olevan tulpatun yhteen kunto. Se murtuu ajan kanssa eikä enää tiivisty kunnolla.

Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 488
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #5 : 15.01.2018, 18:07:02 »
Janne L:n viittaaman jäähdyttäjän ilmausruuvin/lisäliitännän tms ympäristö oli minullakin pitkään pienen valkoisen jauheen peitossa, joka kielii vuodosta. Nestettä kului kuitenkin todella vähän. (ehkä 1dl / 6kk) Ruuvi varovasti auki. Tiivistepintojen putsaus. Hapertunut O-rengas vaihtoon. Jäähdytysnestettä liukasteena käyttäen takaisin paikoilleen.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #6 : 15.01.2018, 21:21:15 »
Voi tehdä korjauksen online, koska neste ei pääse vuotamaan pois, kun ei saa ilmaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 790
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #7 : 15.01.2018, 22:01:39 »
Ja miten niin ei vuoda? Samasta reiästä ei pääse ilma ja neste yhtäaikaa? 😂
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #8 : 16.01.2018, 01:22:44 »
Nestettä on mennyt vajaa litra, huom vesipumpun vaihdon jälkeisestä täyttöasteesta ei tietoa. Ilmausruuvin lähellä ja varsinkin ympärillä on kuivunutta nestettä. Kummemmin ei vielä ole kerennyt tutkia
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #9 : 17.01.2018, 12:37:53 »
Onko muita ilmausruuveja vielä kuin yllä mainittu ja lämmityslaitteen letkussa oleva?
0
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #10 : 17.01.2018, 18:38:17 »
On yksi moottorin yläosassa, mutta jos vuotaisi, niin sen huomaisi. Siis älä koske siihen suotta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #11 : 31.01.2018, 17:28:54 »
Jäähdyttimen yläosaan menevien kahden letkun klemmarit oli huomattavan löysällä ja ehkä siitä L malliseen yhteeseen menevän letkun raosta on tihkunut. Pittää seurata auttoiko niiden kiristys. Oikeanpuoleisen letkun moottorin puolella oleva klemmari on vissiin tehtaan jäljiltä oleva kertakäyttöinen ja nuo kaksi muuta ruuvattavia
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #12 : 31.01.2018, 20:19:51 »
Jos on nesteenä Valvolinen Long Lifea, niin punainen karsta näyttä vuotokohdan. Ilmausruuvin ympärys on punaisessa rähmässä. Kiristin hieman tuota muovista hattua merkkihuollon jäljiltä.
Parempi vetää löysään, kuin liian tiukkaan, koska "venttiilin hattu" on halkeavan tuntuinen osa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #13 : 31.01.2018, 20:36:42 »
Nesteet on vihreät. Kuivuneita vaaleita roiskeita oli vaan ei oikein selvää lähdettä. Satuin puristelemaan letkua ja silloin pukkasi kosteutta yhteen ja letkun välistä, taskulampun valossa ehkä otti silmään paremmin kuin luonnonvalossa. Enempi kun heilutti niin letku ei tuntunut olevan tukevasti kiinnikään. Se siitä saksalaisesta täsmällisyydestä. Ilmausruuviin uuden o renkaan vaihto ei varmasti tekisi huonoa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 740
Vs: 607 - Jäähdytysnestevuoto (V6)
« Vastaus #14 : 03.02.2018, 22:13:01 »
Letkujen kiristyksen ja roiskeiden pesun jälkeen ei ole tullut uusia roiskeita
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red