Kirjoittaja Aihe: 607 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 5116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #30 : 26.01.2018, 16:32:45 »
FL 2008
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 194
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #31 : 26.01.2018, 20:02:15 »
Katsoitko ovitolpan dam numerosta koska auto on tehty, onko se oikeasti -08?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #32 : 26.01.2018, 20:10:55 »
Miten numerosarjaa tulkitaan?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 194
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #33 : 26.01.2018, 20:50:51 »
http://www.citroen-ds-id.com/gen/Gen_Organr.html

Tuonne ORGA or RP number syötät dam-numerosarjasta 5 ensimmäistä numeroa ja sitte calculate
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #34 : 26.01.2018, 23:23:44 »
Sanoo 28 April 2008
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #35 : 28.01.2018, 22:25:11 »
Porholla

-ilmansuodatin 30,80€
-raitisilmasuodatin 24,80€
-polttoaine suodatin on varaohjelmaan kuvattu ja antaa myös numeron mutta sitä ei välttämättä autossa ole,jos on niin hinta 16€
-tulpat yhteensä 146,60€

Philipsien valo oikealla vs toitskun mitä lie vasemmalla

http://aijaa.com/u8LGXu
« Viimeksi muokattu: 28.01.2018, 22:29:03, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #36 : 29.01.2018, 03:23:18 »
Itselleni uutta, vissiin vähän kehnommalla huolenpidolla ollutta 607:aa juuri rassanneena nuo hinnat kuulostavat varsin korkeilta (olettaen, että tuohon hintaan ei sisälly vaihtotyö :D ) . Itse olen tilaillut osia autopartsmarket.eu:sta (Latvialainen toimija), tuolta näyttäisi saavan esimerkiksi facelift-V6:een purfluxin OE-ilmanputsarin reilulla seitsemällä eurolla ja Denson aktiivihiili-raitisilmasuodattimen 13€ hinnalla. Tuohon -06 2.0 HDihin vaihdoin juuri kaverin kanssa eteen koiranluun, oikean alapallon, ilman- & raitisilmansuodattimen, takanavan ja hehkut.

Osat tilasin juuri tuolta autopartsmarketista, valitsin ihan merkkituotteet; Boschin hehkut, Purfluxin i-putsari, Denson aktiivihiiliraitis, Febin nivelet ja FAG:n napa. Lopullinen kustannus noille postikuluineen oli 174,71€. Lauantaina tilattu ja seuraavana perjantaina osat tulivat perille. Joka tilauksessa osat ovat olleet juuri sitä merkkiä ja mallia, mistä maksettukin. Toinen edullinen ja hyväksi todettu mesta on Spareto (Virolainen kauppa), kannattaa vertailla hintoja ainakin noiden välillä. Kummastakin saa omalla rekkarilla sopivat varaosat, toki tarkan tuotteen sopivuus kannattaa tarkistaa vielä serviceboxin ja OE-numeroiden avulla.

Lisäksi pesin samalla sisustan vuokratulla Kärcherin painehuuhtelulaitteella (40€/vklp-vuokra, pesuaineeksi Kiillon Jiffy), tuota voin kyllä suositella erittäin lämpimästi. Penkeistä lähti aivan musta vesi ja auton mieto vanhan röökin haju tuntui poistuneen lähes kokonaan (pesin penkit, katon ja lattiamatot näkyviltä osin). Kyllä näissä hommissa lauantain ja sunnuntain sai tallissa viettää, mutta nyt on mukava taas ajella kolisemattomalla ja puhtaalla autolla. ;)
« Viimeksi muokattu: 29.01.2018, 03:28:30, kirjoittanut aapelih »

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #37 : 29.01.2018, 16:26:26 »
Facelift bensa V6:een ainakin Mister auto ja Motonet myy väärän kokoista ilmansuodatinta, pienempää joka kolahtaa kopan pohjalle. Marmorilta olen hakenut sopivan. Mistähän muut hommaavat?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 705
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #38 : 29.01.2018, 16:51:35 »
Otetaanko mitta tiivisteen leveimmästä kohtaa? Tiukemmin ja väljemmin istuvia on tullut edellisten kanssa vastaan vaan ei noin väljää.

Olisko hyötyä tehdä sanoisko sitä väliöljynvaihdoksi vai huuhteluksi edellisten pitkien vaihtovälien takia? Minkälaisilla öljyillä ja ajomatkalla? Pesuaineet tuntuu aika naah jutulta ja kovin lyhyen aikaa kiertävät koneessa.

Oikeiden tulppien valintaankin kuulisin mielelläni tietoa
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #39 : 29.01.2018, 18:32:07 »
Onkohan JS:lle kerätty väärä osa? Mielestäni 00-> HDi:t ja 2.2i &V6 bensa loppuun asti olivat samalla suodatinkotelolla. Motonetista on saannut hyvin ja tarjolla on myös "HD" mallia pölyisiin olosuhteisiin ja Dieselille. (hiukkasloukku et tykkää hiekasta) HDi (2.0,2.2,2.7v6) 05-> on näkynyt erillaisia koteloita, mutta tämäkin on vaihdellut...
Bensamoottoreita(kin) olen putsaillut käyttämällä raskaankaluston Delvac 1:stä 1-2 öljynvaihtoväliä. Hyvät puhdistuominaisuudet.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 194
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #40 : 29.01.2018, 18:43:30 »
Delvac 5W40 vai? Millaiset kokemukset siitä bensakoneessa?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #41 : 29.01.2018, 20:03:33 »
Jep, 5W-40. Vähän järeähkö öljy, mutta myös bensiinimoottorin vaatimukset täyttyvät: "Mobil Delvac 1 täyttää myös bensiinimoottoreiden API SL -vaatimuksen"
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-1-5W40.aspx
En välttämättä käyttäisi jatkuvasti bensiinimoottorissa, mutta 1-2 vaihtoväliä puhdistusmielessä on menyt kyllä hyvin.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 194
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #42 : 29.01.2018, 20:31:16 »
Muuttuuko se bensakoneessa pikimustaksi?
Olen miettiny että vetäis yhden vaihtovalin tuolla, ei se ainakaan moottoria riko. Moottoripyörissä toiset ajaa delvacilla jatkuvasti, kuulemma.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #43 : 29.01.2018, 21:05:12 »
Muuttuu mustaksi, jos moottorissa on likaa tai pikeentynyttä öljyä joka lähtee tällä irti. :) Puhtaassa bensakoneessa ei muutu mustaksi. Myös Diesel moottoriin kertynyt noki lähtee hyvin tällä liikkeelle, eli ekat öljynvaihdot ovat todella mustia kunnes moottori hieman sisältä puhdistuu. (jos nokea siis oli alunperin) Moottoripyöräilijät lienevät käyttävän tätä märkäkytkinlevyistä lähtevän purun takia?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 194
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #44 : 29.01.2018, 21:40:13 »
No koitampas delvakkia yhden vaihtovälin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07