Kirjoittaja Aihe: 607 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 5841 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #60 : 09.02.2018, 23:41:10 »
Onko ne massatiivisteen nimellä semmoset kupariset jotka puristuu kasaan? Ne vaihdan aina, noita kumilla tehostettuja ei liene välttämätöntä vaihtaa joka kerta. Yli kymmenkertainen hinta pösöllä vrt tarvike  ;D  :o
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #61 : 10.02.2018, 13:26:11 »
Miksi ette tee imuvaihtoa? Muistelen että V6 tulee imemällä tyhjemmäksi kuin pohjaropusta.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #62 : 10.02.2018, 19:21:08 »
^ Harkitsen jatkossa ja kesällä tuli hommattua ruohonleikkurin öljynvaihtoon akusta virtansa ottava imuri. Suodattimen takia joutuu silti ryömimään auton alla
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #63 : 19.02.2018, 16:11:48 »
Ennen öljynvaihtoa ralahti joka kerta, uusilla öljyillä vaihtelevasti
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 541
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #64 : 21.02.2018, 11:21:55 »
Veikkaampa, että kun uusilla öljyillä ajettu 1000km niin ralahtaa joka kerta, pitempään tai lyhempään.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #65 : 21.02.2018, 13:40:42 »
Saattaa olla
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #66 : 31.03.2018, 16:25:31 »
Itselleni uutta, vissiin vähän kehnommalla huolenpidolla ollutta 607:aa juuri rassanneena nuo hinnat kuulostavat varsin korkeilta (olettaen, että tuohon hintaan ei sisälly vaihtotyö :D ) . Itse olen tilaillut osia autopartsmarket.eu:sta (Latvialainen toimija), tuolta näyttäisi saavan esimerkiksi facelift-V6:een purfluxin OE-ilmanputsarin reilulla seitsemällä eurolla ja Denson aktiivihiili-raitisilmasuodattimen 13€ hinnalla. Tuohon -06 2.0 HDihin vaihdoin juuri kaverin kanssa eteen koiranluun, oikean alapallon, ilman- & raitisilmansuodattimen, takanavan ja hehkut.

Osat tilasin juuri tuolta autopartsmarketista, valitsin ihan merkkituotteet; Boschin hehkut, Purfluxin i-putsari, Denson aktiivihiiliraitis, Febin nivelet ja FAG:n napa. Lopullinen kustannus noille postikuluineen oli 174,71€. Lauantaina tilattu ja seuraavana perjantaina osat tulivat perille. Joka tilauksessa osat ovat olleet juuri sitä merkkiä ja mallia, mistä maksettukin. Toinen edullinen ja hyväksi todettu mesta on Spareto (Virolainen kauppa), kannattaa vertailla hintoja ainakin noiden välillä. Kummastakin saa omalla rekkarilla sopivat varaosat, toki tarkan tuotteen sopivuus kannattaa tarkistaa vielä serviceboxin ja OE-numeroiden avulla.

Lisäksi pesin samalla sisustan vuokratulla Kärcherin painehuuhtelulaitteella (40€/vklp-vuokra, pesuaineeksi Kiillon Jiffy), tuota voin kyllä suositella erittäin lämpimästi. Penkeistä lähti aivan musta vesi ja auton mieto vanhan röökin haju tuntui poistuneen lähes kokonaan (pesin penkit, katon ja lattiamatot näkyviltä osin). Kyllä näissä hommissa lauantain ja sunnuntain sai tallissa viettää, mutta nyt on mukava taas ajella kolisemattomalla ja puhtaalla autolla. ;)

Miten tuo Denson raitissuodatin istui paikalleen ja kuinka toimii? Mulla paikallaan oli 2016 päivätty Mahle LAK70 6447GW jossa klipsit päissä. Autodocissa samoilla numeroilla olevassa Mahlessa ei kuvan ja tiedustelun mukaan ole klipsejä. Liekkö käytännössä sitten ilman vai ei? Rinta-Joupilla aktiivihiilisuodatin ~37 eur ja luksus suodatin ~67 eur, ei tienneet mitä eroa. Juu ei kumpaakaan. Minusta klipsit tarvitaan, kotelon malli on semmonen ettei suodatin pysy muuten varmuudella paikallaan
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #67 : 31.03.2018, 18:22:12 »
Olen itse ainakin irroittanut klipsit vanhasta suodattimesta ja kiinnittänyt ne uuteen. Istuu hyvin, vaikka näin tuskin kuuluisikaan tehdä. Yhdessäkään ostamassani ei ole klipsejä ollut paikallaan. Mahlen, Knechtin, motonetin jotain mallia ja yksi kaverilta saatu merkitön suodatin tullut vaihdeltua. Pysyisi varmaan paikallaan vaikkei klipsejä laittaisikaan.

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #68 : 31.03.2018, 22:00:44 »
Laitoin Denson aktiivihiilisuodattimen viime kesänä, ja klipsit oli siinä valmiina, kuten kuvakin kertoo. Tsekkiläinen.
https://www.nimark.fi/buy/denso_dcf347k_249/
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #69 : 01.04.2018, 08:38:27 »
Klipsit oli minun motonet-suodattimessakin. En muista sen merkkiä
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #70 : 12.07.2018, 17:05:15 »
Takajarrupalat Brembo Motonetista 37 eur ja vaihto, puhdistus ja rasvaus pajalla 50 eur.

Raitisilmasuodattimen epäilen falskaavan jostain, uutta pölyä tulee liian äkkiä siivouksen jälkeen. Superlontiiviste uudessa vain päädyissä ja ajattelin laittaa ympäri asti vaikuttaako. Klipsejä uudessa ei ollut, entisestä otin talteen. Oli vissiin tarpeen vaihtaa, ominaishaju neutralisoitui. Kolmisen kuukautta ollut uusi suodatin
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #71 : 17.08.2018, 18:20:26 »
Moottoriin vaihdettu Castrol edge 0w 40 ja Mann W716/1 suodatin. Ei ralahda enää, katotaan pysyykö pois ja kauanko. Delvacit oli mustaa, ei noki mustaa ja se oli jo uutena tummempaa. Imettiin vanhat yläkautta ja kokeiltiin vielä alakautta jäämiä eikä tullut pisaraakaan. Kun suodatin olis paremmassa paikassa niin siirtyis imuvaihtoon.

Mietin tekiskö pohjamuoviin aukon suodattimen kohalle josta sen sais vaihdettua muovia irrottamatta. Tekis mieli vaihtaa muovinen rosteriseen tai edes metalliseen, löytyneekö valmiina. Saksasta saa edgeä puoleen hintaan ja toimituksen jälkeen jo yksi 5l astia jää edullisemmaksi. Mannit ebayssa sitä hintaluokkaa ettei hyövää tilata isompaakaan pakettia, täällä maksoi 7 eur. Huoltovälin nollaamisen jälkeen siitä lähti heti 100 km, toisaalta oikeasti ajettu 100 ei ole tiputtanut sitä lisää.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2018, 18:28:15, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 233
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #72 : 17.08.2018, 18:57:11 »
Mikä delvac oli koneessa?
Mulla on aukko pohjamuovissa, öljynvaihto imemällä kestää 5 minuuttia. Tilasin ebaysta pösöhyväksyttyä total 5W40 quarts öljyä 20 litraa hintaan 86e kotiovelle.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2018, 19:04:05, kirjoittanut poirotti »
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #73 : 17.08.2018, 19:14:22 »
Delvac 5W 40 ja 15 000 vaihtoväli
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Jotenkuten
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #74 : 19.08.2018, 15:08:59 »
Aeromotors.fi suodattimet edullempia kuin missään muualla.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82